2017-01-28, 22:05
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Som jag skrev så läste jag det på islandsbloggen. Hur trovärdig den bloggen är har jag ingen aning om.

Tyvärr kan jag inte isländska annars hade jag följt fallet i isländsk media.

Jag försöker agera som tolk i tråden då Birnas öde berör långt utanför mitt lands gränser.

Islandsbloggen brukar vara väldigt noga, det måste byggas på missförstånd eftersom ingen annan känner till denna tidsram. Tycker polisen informerar om det dom känner till utan att specificera eller spika detaljer. Utan grönlänningarnas erkännande har vi nog inga fasta tidpunkter utanför det som syns på kameror.
Citera
2017-01-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Som jag skrev så läste jag det på islandsbloggen. Hur trovärdig den bloggen är har jag ingen aning om.

Tyvärr kan jag inte isländska annars hade jag följt fallet i isländsk media.

Islandsbloggen hade nåt fel även på nåt annat om händelsen,men minns inte vad.
Citera
2017-01-28, 22:10
Medlem
stardust74s avatar
http://www.dv.is/frettir/2017/1/28/fjoldi-manns-minntist-birnu-i-midbae-reykjavikur-i-dag/

http://www.mbl.is/frettir/innlent/2017/01/28/minututhogn_a_arnarholi/

Manifest till Birna idag. 6-8 tusen deltog, i ett land på drygt 300tus. MC klubb gick i täten med facklor, och folk la blommor vid Laugavegur 31 där hon sist sågs i livet, och tände ljus vid Arnarhóll där man höll en tyst minut för att hedra henne.
Senast redigerad av stardust74 2017-01-28 kl. 22:12.
Citera
2017-01-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Islandsbloggen hade nåt fel även på nåt annat om händelsen,men minns inte vad.
Okej. Ja det är lätt hänt i allt detta.
Citera
2017-01-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Jag försöker agera som tolk i tråden då Birnas öde berör långt utanför mitt lands gränser.

Islandsbloggen brukar vara väldigt noga, det måste byggas på missförstånd eftersom ingen annan känner till denna tidsram. Tycker polisen informerar om det dom känner till utan att specificera eller spika detaljer. Utan grönlänningarnas erkännande har vi nog inga fasta tidpunkter utanför det som syns på kameror.
Trodde att islandsbloggen läst informationen i isländska medier.
Okej då vet vi det.
Citera
2017-01-28, 22:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Stor manifestation för att hedra Birna.

Citat:
http://www.dv.is/frettir/2017/1/28/fjoldi-manns-minntist-birnu-i-midbae-reykjavikur-i-dag/

http://www.mbl.is/frettir/innlent/2017/01/28/minututhogn_a_arnarholi/

Manifest till Birna idag. 6-8 tusen deltog, i ett land på drygt 300tus. MC klubb gick i täten med facklor, och folk la blommor vid Laugavegur 31 där hon sist sågs i livet, och tände ljus vid Arnarhóll där man höll en tyst minut för att hedra henne.

Verkligen mycket bra gjort att så många av Islands befolkning deltog i manifestationen för att hedra Birna.

Att så många skulle samlas här med en befolkning på 10 millioner har jag mycket svårt att tänka mig.
Citera
2017-01-28, 22:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Polisen har sagt att hon med all säkerhet var död när hon hamnade i vattnet, och att dom utgår ifrån att hon dog i bilen.

Nu vet jag inte hur det förhåller sig, men om den Isländska polisen haft tillgång till likhund, så lär den biten ha varit lätt att konstatera.

Sett till eftersöket i övrigt så förefaller polisen ha varit både ordentligt välutrustade tekniskt och dessutom mycket skickliga i sitt arbete.
Citera
2017-01-28, 23:14
Medlem
Etter som jeg har forstått var det TMO som leide bilen. NO var registrert som medsjafør.
BBs blod ble funnet i leiebilen.

Er det 100 % sikkert at det var disse to som var i bilen om kvelden? Er det bekreftet fra vitner eller fra overvåkningskamera på havnen? Har noen sett noen av dem i bilen? Jeg forsøker å google, men finner ingen ting som konstaterer det.

NO bekreftet at han trodde han på ett punkt så to jenter i baksetet, men det har ikke kommet frem hvordan han tror han kom seg hjem? Eller satt han i bilen da han så de to jentene bak?
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-28 kl. 23:17.
Citera
2017-01-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har du rätt i, men hur lång tid är det mellan det fetade?

Max 10 minuter. Det är min gissning.
Citera
2017-01-29, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Max 10 minuter. Det är min gissning.

Den kopplades i gångfart samma minut som hon försvann är min uppfattning, sedan anslöt den till en annan mast okänd tid senare, sedan 3-4 minuter senare kopplades hon till ytterligare den andra i körhastighet. Hennes mobil stängdes av 25 minuter senare i Flatahraun.

Jag ser i den här artikeln att "efter allt att döma verkar mobilen ha stängts av med vilja" ungefär. Någon som kan säga något ang det?
https://kvf.fo/greinar/2017/01/18/tidartalvan-horvna-birna-brjansdottir
Senast redigerad av Nossttam 2017-01-29 kl. 02:05.
Citera
2017-01-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Den kopplades i gångfart samma minut som hon försvann är min uppfattning, sedan anslöt den till en annan mast okänd tid senare, sedan 3-4 minuter senare kopplades hon till ytterligare den andra i körhastighet. Hennes mobil stängdes av 25 minuter senare i Flatahraun.

Jag ser i den här artikeln att "efter allt att döma verkar mobilen ha stängts av med vilja" ungefär. Någon som kan säga något ang det?
https://kvf.fo/greinar/2017/01/18/tidartalvan-horvna-birna-brjansdottir

Du får ursäkta men jag hänger inte med i vad du menar.

-Samma minut som hon försvann, vilken minut är det? Vet du?
-Mobilen ger signal till mast vid Laugarnes och är den första signalen som visar körhastighet.
-Ja, hennes mobil stängdes av 25 minuter efter att hon synts sista gången på övervakningsfilm (Laugavegur 31), det är vad du menar också eller?

Det finns uppgifter i media som säger tvärtom ang. mobilens avstängning. Vilken stämmer?
Citera
2017-01-29, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Du får ursäkta men jag hänger inte med i vad du menar.

-Samma minut som hon försvann, vilken minut är det? Vet du?
-Mobilen ger signal till mast vid Laugarnes och är den första signalen som visar körhastighet.
-Ja, hennes mobil stängdes av 25 minuter efter att hon synts sista gången på övervakningsfilm (Laugavegur 31), det är vad du menar också eller?

Det finns uppgifter i media som säger tvärtom ang. mobilens avstängning. Vilken stämmer?

Du förstod mig rätt. Samma minut som hon försvann, 05:25. Sist hon sågs runda hörnet tog det 15 sekunder och sedan syntes Kian köra västerut på samma gata hon försvann. Möjligt att hennes mobbe kopplades upp till masten vid Lindargata ungefär då, det är väldigt nära och allting verkar ha gått rätt snabbt. Om det var i gånghastighet finns möjligheten att bilen helt enkelt kört väldigt långsamt med henne, upptagna med att få henne tyst och stilla.

Jävligt underligt angående mobilens avstängning
Senast redigerad av Nossttam 2017-01-29 kl. 02:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in