Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
Relativt dum fråga. Men det gäller tidigare nämnda Loperamid. Det är ett känt faktum att "folk" som inte kan komma över opioider använder Loperamid som alternativ. Men vad skulle 50mg tramadol motsvara i mängd loperamid?

Jag läser skräck-siffror om folk som trycker i sig 400-600mg loperamid dagligen för att hämma behovet. Det känns ju helt galet?

Det är nog ganska nyttigt att låta tarmen tömas ifred första tiden så all skit som hämmats av opioid rus kommer äntligen ut.. Jag har ochså använ Loperamid Mylan men tyckte att jag fick bara en placebo, under AT då givetvis.
Senast redigerad av Zogkilla 2017-01-25 kl. 21:30.
Citera
2017-01-25, 21:58
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zogkilla
Möjlitvis ur rusperspektiv men man får inte det där "drive" som arbetande individ efterfrågar.

Ok. Men tänkte också på bieffekterna. De tråkiga dagarna efter tram eller tröttheten.
Fast det påverkar inte alla likadant såklart.
Citera
2017-01-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Influ2
På vilket sätt? Jag tar 100-150 mg Tram dagligen pga värk och har samtidigt utskrivet och tar 60 mg Mirtazapin per kväll. Har nyligen läst att 60 mg Mirta är en hög dos.

Har sagt det förut i denna tråd men säger det igen, hur kan ni flumma på tram? Det måste finnas 100-tals bättre substanser som ger ett rus eller ett trevligare rus än Tram. Ni har förstört mycket för oss som verkligen behöver en bra värktablett/medicin genom att missbruka det. Nu är det ett evigt tjat med läkaren varenda gång jag ska ha Tram utskrivet bara för att det har blivit klassat och det pga er som leker med droger.

Men handlar i shoppar så jag ser inte att det sabbar...
Citera
2017-01-26, 19:54
Medlem
Citat:
Relativt dum fråga. Men det gäller tidigare nämnda Loperamid. Det är ett känt faktum att "folk" som inte kan komma över opioider använder Loperamid som alternativ. Men vad skulle 50mg tramadol motsvara i mängd loperamid?

Jag läser skräck-siffror om folk som trycker i sig 400-600mg loperamid dagligen för att hämma behovet. Det känns ju helt galet?

Läste nånstans att den dödar Levern väldigt mycket och knarka Loperamid är nog dummaste man kan göra om du inte vill få tarmvred eller andra tarm sjukdomar. Loperamid ska du bara använda om det är verkligen extremt AKUT situation om du lider av en hemsk AT och du ska iväg nånstans med familjen eller vänner så kan man använda det så man inte ser förstörd ut.

kom ihåg när du kliver av Loperamiden så får du känna på AT också som klassas vara ungefär som oxy/sub AT nästan likadant.
Citera
2017-01-26, 19:55
Medlem
NaCC.s avatar
Hej! Undrar bara om ni rekommenderar Tramadol som första opiat/opioid?

Nämligen fått erbjudande på en karta 150mg för 100kr, ska jag köra på det?
Citera
2017-01-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaCC.
Hej! Undrar bara om ni rekommenderar Tramadol som första opiat/opioid?

Nämligen fått erbjudande på en karta 150mg för 100kr, ska jag köra på det?

En karta 150 mg för 100 kr verkar lite för bra för att vara sant i mina ögon, men eftersom jag inte känner till din situation kan jag inte uttala mig om det.

Tramadol är väl lika bra som någon annan opioid, men glöm inte bort att vid höga doser så kan du krampa samt risken för andningsdepression vid blandning med andra droger.
Börja med en väldigt låg dos för att testa allergier och om det går bra kan du ta en 150 mg eller 300 mg om du känner att det inte skulle vara för högt.
Citera
2017-01-26, 21:44
Medlem
NaCC.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahagaga12
En karta 150 mg för 100 kr verkar lite för bra för att vara sant i mina ögon, men eftersom jag inte känner till din situation kan jag inte uttala mig om det.

Tramadol är väl lika bra som någon annan opioid, men glöm inte bort att vid höga doser så kan du krampa samt risken för andningsdepression vid blandning med andra droger.
Börja med en väldigt låg dos för att testa allergier och om det går bra kan du ta en 150 mg eller 300 mg om du känner att det inte skulle vara för högt.
Det är en snubbe jag känt ett tag, så tror inte han försöker hustla.

Har bestämt att åka på det, men ska ta det försiktigt, hört mycket dåligt om opiater.
Citera
2017-01-26, 22:21
Medlem
10 x 15 mg? Tram e grymt bra men allt är ju individuellt...en del funkar inte ihop med opiater...bara att testa..150 - 250 mg första ggn..
Citera
2017-01-26, 22:24
Medlem
Citat:

Ursäkta ännu en dum fråga men vad tar man Loperamid mot?
Citera
2017-01-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffliggaren
Ursäkta ännu en dum fråga men vad tar man Loperamid mot?

Fass säger att det är en antidiarreopikum som används mot diarré.
Citera
2017-01-26, 23:49
Medlem
No6s avatar
Hur fungerar Tram i kombination med t.ex. Xanor eller Imovane? Ibland när jag tar Tram har jag någon lätt ångest som kommer. Jag tar endast små mängder tram max 200 mg och tänkte väl ta 1-2 st imovane eller så. I den mängden borde det väl vara lugnt? Är förstärkningen av ruset kraftigt om man blandar?
Citera
2017-01-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hur fungerar Tram i kombination med t.ex. Xanor eller Imovane? Ibland när jag tar Tram har jag någon lätt ångest som kommer. Jag tar endast små mängder tram max 200 mg och tänkte väl ta 1-2 st imovane eller så. I den mängden borde det väl vara lugnt? Är förstärkningen av ruset kraftigt om man blandar?

Det är lungt, fungerar finenag och är mysigt. Kraftig förstärkning vet jag inte men jag upplever det som att de boostar varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in