Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-17, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakin2
Hej
Jag har alltid vart svag för opiater och tramadol är något jag gillar skarpt. Men efter ha läst oändliga många inlägg om hur hemskt AT är och att jag själv har känt av dess fysiska besvär efteråt som är inget jämfört med vad många andra har fått lida så har jag bestämt mig för att ha denna härliga pillret som en helg drog istället. Nu till min fråga. Tror ni att jag kommer "fastna" eller få jobbiga AT om jag tar endast på helgen en tablett på 150-200mg om dan fre-sön?? Klarar dom fysiska besvären men dom psykiska skrämmer mig o vill helst slippa det.

Tre dagar, fre-sön, är nästan halva veckan. Det blir lätt att fastna och även få AT, speciellt suget att även ta övriga dagar. Om du vill ta tre dagar i veckan så skulle jag ta en högre dos på fredagen och sedan 'trappa' ned lördag och söndag. Då tror jag det går lättare, men kommer ändå vara lätt att fastna. Själv tar jag endast tram en gång i veckan och det tycker jag funkar. Får ingen AT eller jobbiga biverkningar (vilket jag fått innan, när jag tagit flera dagar i rad).

Ett annat tips är att ta depot, de är mycket bättre för att mildra/slippa AT eftersom de långsamt går ur kroppen.
Citera
2018-03-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Har testat tramadol några ggr nu och 200mg är ganska Ok dos för mig, jag blir mer framåt och pratglad och mår lite bättre än vanligt.

Har vid enstaka tillfällen tagit 400mg på en gång men då kom det ett jävligt illamående ca 6h efter intag, och jag svettades kopiöst i ansiktet. Det försvann ganska fort men det var inte jättetrevligt, är det så det brukar bli när man tar för mycket?

Två andra nackdelar jag har märkt av är att maten smakar inte så gott och jag tar lång tid på mig för att kunna pissa.

Att du får illamående några timmar efter intag kan vara att kroppen känner av det som AT, när trammet lämnar kroppen. Ett sätt att minska det är att ta depot, som lämnar kroppen långsammare och utsättningen blir då inte lika abrupt. Du kan även blanda 'vanliga'/snabbverkande tram med depot och inta de utspritt över några timmar så att det sedan lämnar kroppen olika snabbt och också minskar risken för AT. Dvs. det följer samma logik som att man trappar ner sin dos tram långsamt under flera veckor när man vill sluta bruka det helt efter kontinuerligt intag.
Citera
2018-03-18, 08:40
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChelseaFC1
Aldrig krampat på svenska tram (Max 400mg per tillfälle) men krampade på 400mg tror dom va från Indien röda. Hur kommer det sig?

Aldrig själv fått krampanfall men en bekant till mig fick det helt plötsligt mitt ute på gatan. Vi stod o snackade o rätt så de var så ryckte han till o sen låg han på marken med fradga ur munnnen i skit. Bekanta hade tagit röda 200mg XX tramadol, tror han hade tagit 1500mg under hela dagen (idioti).
I alla fall, jag slutade genast med tram efter den händelsen. Jävligt obehagligt att uppleva andra krampa, men personen som krampar minns ju ingenting och har bara lite ont i kroppen.

Undvik Indiskt, så jävla förorenat land och produkterna innehåller med stor sannolikhet rester av annat skit.
Citera
2018-03-18, 15:01
Medlem
Ja man tror man aldrig kommer få kramp antar jag tills det händer! Tog tusen mg igår och började rycka sönder 4 gånger sen blev det ambulansen in till sjukan tills idag. kroppen är skit seg idag men annars är det bra! Ville väl säga att det händer alltid tillslut när man leker med Tramadol!
Senast redigerad av betman123 2018-03-18 kl. 15:04.
Citera
2018-03-18, 19:06
Medlem
neuron-drones avatar
Varför är varningen i FASS benso plus kodein mycket allvarligare än benso plus Tramadol? Vad gäller FASS så använder ju läkare den och skriver ut meds i hyfsat låga doser och inte missbruksdoser. Är det verkligen säkrare att ta benso plus Tramadol mot kodein?

Inte för jag någonsin kommer hitta en ny shop att köpa några Tramadol verkar det som. Kronisk smärta plus ovilliga läkare är skitkul. "Ta en Alvedon." Visst, kan ta en Alvedon flesta dagar men vissa dagar har man saker man måste göra och är det en dålig dag så är det ytterst och omänskligt plågsamt. Är en mycket måttlig tramadolbrukare.
Citera
2018-03-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neweclipse
Tre dagar, fre-sön, är nästan halva veckan. Det blir lätt att fastna och även få AT, speciellt suget att även ta övriga dagar. Om du vill ta tre dagar i veckan så skulle jag ta en högre dos på fredagen och sedan 'trappa' ned lördag och söndag. Då tror jag det går lättare, men kommer ändå vara lätt att fastna. Själv tar jag endast tram en gång i veckan och det tycker jag funkar. Får ingen AT eller jobbiga biverkningar (vilket jag fått innan, när jag tagit flera dagar i rad).

Ett annat tips är att ta depot, de är mycket bättre för att mildra/slippa AT eftersom de långsamt går ur kroppen.

Dum fråga då kanske, men vad är depot?
Citera
2018-03-19, 17:15
Medlem
vadsadusadus avatar
Finns det något sätt att påskynda tramadol att gå ur kroppen, eller mildra ruset?
Citera
2018-03-20, 09:22
Medlem
Citat:

Depot är tabletter/kapslar där tramadolet frigörs långsamt, vilket gör att koncentrationen blir jämnare i blodet och även att utsättningen upplevs mindre då det även går långsammare ur kroppen. Kallas ibland även för "retard".
Citera
2018-03-20, 18:41
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:

Långtids verkande
Citera
2018-03-21, 08:42
Medlem
Segt svar minst sagt från min sida här nu,
Jag tycker tradolan 50mg var 3e/4timme funkade bättre för mig att jobba på Medans kapslarna behövde jag fylla så jag kunde vara uppe i 5 dubbla.
Citera
2018-03-21, 08:47
Medlem
Tillägg: tog mot smärta och inte i rus syfte.
När jag skulle ta tram i rus syfte från nån shop i 100mg kapslar i bilister blev det ca 10-15 st över en 8/h dag, därav jag uppskattade depo tab mer än kapsel
Citera
2018-03-21, 22:07
Medlem
Hellmers avatar
Tjenare!
AT eller biverkningar? Börjat rätt så nyligen med Gemadol depot 50mg/kapsel och tycker inte att jag får till det. Väldigt diffus och lätt mysig men inte i närheten av "varm mjölk under huden känsla" jag får av citodon 20-45min efter intag. Något annat med Gemadol är att jag efter ca 4 timmars intag av 200-300mg får iskalla fötter och varmt huvud och brännheta röda öron. Vad är de för någe skit? Har prövat på att öka på Gemadolen till 400-500mg men då får jag yrsel och skakningar. Ni vana users vad gör jag för fel? Kan tillägga att jag sällan dricker och tar inga andra droger utöver mirtazapin dagligen sedan 6 månader tillbaka. Mirtazapin är ju NASSA så borde väl funka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in