2017-01-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Pia ringde mig igen. Hon berättade att polisen inte kontaktade någon i kretsen runt Eva. Ingen blev hörd om Evas relation till P. Polisen hade ingen som helst koll på vilka som var Evas vänner. Tips som lämnades in blev ignorerade.
Om de hade hört personer runt Eva hade säkerligen saker om P:s förehavanden uppdagats redan då som att han hade hållit på att ringa Annelie på morgonen.
Det är en sorgligt uselt sjött utredning som har gjort att en mördare har kunnat gå fri.
Man kan inte tro att det är sant så otroligt dåligt skött. Förhoppningsvis är dom som ser över utredningen idag mer kompetenta motför dom som gjorde utredningen -87 och snöade in på ett spår som dom aldrig vek från. Sanslöst!
Citera
2017-01-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Man kan inte tro att det är sant så otroligt dåligt skött. Förhoppningsvis är dom som ser över utredningen idag mer kompetenta motför dom som gjorde utredningen -87 och snöade in på ett spår som dom aldrig vek från. Sanslöst!

Ändå var riksmordkommissionen på plats. Det är helt obegripligt att de kunde vara så klantiga.
Citera
2017-01-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ändå var riksmordkommissionen på plats. Det är helt obegripligt att de kunde vara så klantiga.
Va väl nån som styrde och ställde som inte hade huve på skaft om man så säger.
Citera
2017-01-26, 17:34
Medlem
Citat:
Pia ringde mig igen. Hon berättade att polisen inte kontaktade någon i kretsen runt Eva. Ingen blev hörd om Evas relation till P. Polisen hade ingen som helst koll på vilka som var Evas vänner. Tips som lämnades in blev ignorerade.
Om de hade hört personer runt Eva hade säkerligen saker om P:s förehavanden uppdagats redan då som att han hade hållit på att ringa Annelie på morgonen.
Det är en sorgligt uselt sjött utredning som har gjort att en mördare har kunnat gå fri.

Ja den här polisutredningen är så genomgående usel och illa skött så den skulle egentligen ha blivit föremål för en JO-anmälan.
Men det går ju ändå inte att få saker och ting ogjorda. Det viktiga är fallet nu klaras upp.
Precis som du påpekade i ett av dina tidigare inlägg "Solento" är det viktigt att det kommer in tips till polisen. Även om man tror att en upplysning är oviktig, kan det vara viktigt för utredningen.
Citera
2017-01-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du börjar bli förbannat irriterande i den här tråden
Det bjuder jag på!!

Citat:
Alla som mördar blir inte seriemördare för då skulle vi ha seriemord till förbannelse i det här landet. Det mördas ca 17 kvinnor varje år i Sverige av en närstående.

Du har missförstått något!! Hur kan du tolka det jag skrev: "Det här dubbelmordet är synnerligen vidrigt och det är en synnerligen farlig person som gjort det, en person som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter att bli seriemördare!!!", som att jag påstår att "alla som mördar blir seriemördare"!!???

Ordet "samvetsbetänkligheter" betyder "skuldkänslor" kan jag upplysa dig om...och inte tror jag att det monstret som skar upp Eva och hennes hund med 12!! knivhugg tillsammans, skulle ha några skuldkänslor om det blev ett offer till...och ett offer till på det...alltså minst 3!! stycken offer vid olika tillfällen=seriemördare!!!!!

Citat:
Dom flesta som mördar en kvinna har eller har haft en förbindelse med henne och det är det enda mordet dom har begått och det finns inga speciella kännetecken på att just den personen skulle bli en mördare.
Hade du läst lite i trådarna om kvinnomord här på flashback så hade du vetat det här.

Även om du själv skulle skulle tänka dig att ta till kniven som hämnd för att din partner "har fräckheten" att fimpa dig för någon annan...så är det banne mig inte för vilken hjärna som helst att tänka "får inte jag dig så får ingen annan dig heller"!!!! Vad har man för rätt att bestämma över någon annans liv..fattar man inte det har man mögel i huvudet!!!!

...och när sådana sjukhuvuden som går och mördar någon av den idiotiska anledningen inte gör om det flera gånger om, beror det antagligen på att dom åker dit, så dom inte hinner bli just seriemördare!

Bara för att någon är seriemördare (minst 3 offer vid 3 olika tillfällen) så betyder det inte att det måste röra sig om en lustmördare, det är inte samma sak alltid.

Citat:
PAJ ville ha en relation med Eva men hon avvisade honom och det kan räcka för att proppen ska gå och han tar till våld speciellt eftersom hon dagen efter skulle flytta från Kramfors.
Var han dessutom påtänd och lite full så släpper spärrarna lättare. Enligt uppgift i tråden använde han amfetamin och det dracks i lägenheten den kvällen.
Troligen har något hänt som har fått PAJ att förstå att han inte hade någon chans hos Eva och hennes skämtande om en yngre man kanske förnärmade PAJ så mycket så att han tog till kniven.
Hans beteende den kvällen och natten och dagen efter är långt ifrån normalt och ska någon dömas utifrån starka indicier så ligger PAJ riktigt pyrt till. Allt pekar på honom nu!

Om det nu verkligen är han det är frågan om...ja då måste han vara världens psykopat!!...som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter(=skuldkänslor!!) om 2 offer till strök med (3=seriemördare)...tror fan det!!!! Han har om inte annat skitit fullständigt i Evas familjs lidande och att oskyldiga Sture fått skit i alla dessa år..och han har ju inte legat lågt i samhället direkt...att bli beskylld för att ha gjort någonting sånt här...det är en fasansfullt allvarlig anklagelse!! Är det inte han som är mördaren så är detta för jävligt det han blir utsatt för...annars är det bara bra att hans brott inte blir glömt!!

Citat:
QUOTE=Pudelfrillan|59717732]Det var nog ingen i Kramfors som var rädd för Sture innan mordet, rädslan hos allmänheten kom först när han blev utpekad som Eva's mördare.

Fick han skadestånd?

Citat:
Det är klart att mördaren besitter fler negativa egenskaper än de som har räknats upp, till att börja med saknar han dom spärrar som alla normala människor har, total avsaknad av empati, dålig impulskontroll, egocentrisk personlighet m.m. annars skulle han inte ha varit kapabel att utföra ett så pass bestialiskt mord.

Det här mordet är något över det vanliga...som sagt..ett monster...och om det är PAJ verkligen...som har gått där i nästan 30 år och levt som vanligt...ja herre!!!
Citera
2017-01-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
"Trapizo" det har spekulerats mycket om cykeln som mördaren använde, och olika teorier har lagts fram. Det skulle vara intressant att få höra om du har några funderingar och teorier vad gäller omständigheterna runt cykeln

Var det verkligen den cykeln som Sarafik och Åström hittade hos systern??
Citera
2017-01-26, 20:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Det bjuder jag på!!

Du har missförstått något!! Hur kan du tolka det jag skrev: "Det här dubbelmordet är synnerligen vidrigt och det är en synnerligen farlig person som gjort det, en person som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter att bli seriemördare!!!", som att jag påstår att "alla som mördar blir seriemördare"!!???

Ordet "samvetsbetänkligheter" betyder "skuldkänslor" kan jag upplysa dig om...och inte tror jag att det monstret som skar upp Eva och hennes hund med 12!! knivhugg tillsammans, skulle ha några skuldkänslor om det blev ett offer till...och ett offer till på det...alltså minst 3!! stycken offer vid olika tillfällen=seriemördare!!!!!

Även om du själv skulle skulle tänka dig att ta till kniven som hämnd för att din partner "har fräckheten" att fimpa dig för någon annan...så är det banne mig inte för vilken hjärna som helst att tänka "får inte jag dig så får ingen annan dig heller"!!!! Vad har man för rätt att bestämma över någon annans liv..fattar man inte det har man mögel i huvudet!!!!

...och när sådana sjukhuvuden som går och mördar någon av den idiotiska anledningen inte gör om det flera gånger om, beror det antagligen på att dom åker dit, så dom inte hinner bli just seriemördare!

Bara för att någon är seriemördare (minst 3 offer vid 3 olika tillfällen) så betyder det inte att det måste röra sig om en lustmördare, det är inte samma sak alltid.

Om det nu verkligen är han det är frågan om...ja då måste han vara världens psykopat!!...som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter(=skuldkänslor!!) om 2 offer till strök med (3=seriemördare)...tror fan det!!!! Han har om inte annat skitit fullständigt i Evas familjs lidande och att oskyldiga Sture fått skit i alla dessa år..och han har ju inte legat lågt i samhället direkt...att bli beskylld för att ha gjort någonting sånt här...det är en fasansfullt allvarlig anklagelse!! Är det inte han som är mördaren så är detta för jävligt det han blir utsatt för...annars är det bara bra att hans brott inte blir glömt!!

Citat:
Fick han skadestånd?

Det här mordet är något över det vanliga...som sagt..ett monster...och om det är PAJ verkligen...som har gått där i nästan 30 år och levt som vanligt...ja herre!!!

Nej det tror jag inte, inte någon större ersättning i alla fall, om ens någon.
Sture satt först anhållen i 5 dagar, andra gången han häktades satt han nog inte heller särskilt många dagar. Men å andra sidan var han huvudmisstänkt i hela 9 år och fick säkert lida oerhört mycket under dessa år. Det kan inte ha varit lätt för honom att vistas ute bland allmänheten på den tiden, han blev ju paria i folks ögon.
Citera
2017-01-26, 20:41
Medlem
Vilka uppgifter hade "P" att gå på när han på något sorts mirakulöst sätt hittade Eva och Laban döda?
Citera
2017-01-26, 20:47
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det tror jag inte, inte någon större ersättning i alla fall, om ens någon.

Sture satt först anhållen i 5 dagar, andra gången han häktades satt han nog inte heller särskilt många dagar. Men å andra sidan var han huvudmisstänkt i hela 9 år och fick säkert lida oerhört mycket under dessa år. Det kan inte ha varit lätt för honom att vistas ute bland allmänheten på den tiden, han blev ju paria i folks ögon.

..men Christer Pettersson fick ju!!..är Sture helt oskyldig till detta hemska och polisen gjort en dåligt jobb så borde han också ha!!
Citera
2017-01-26, 20:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Vilka uppgifter hade "P" att gå på när han på något sorts mirakulöst sätt hittade Eva och Laban döda?

P-A hade fått reda på vilken skogsdunge det rörde sig om men inget mer, han hade inte fått någon information om vart Eva's kropp låg. Dungen är inte jättestor men inte heller så liten att P-A skulle kunna lyckas med bedriften att "råka" springa raka vägen in till Eva och hitta henne direkt utan någon som helst vägledning, han måste alltså själv ha haft vetskap om detta.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-26 kl. 21:28.
Citera
2017-01-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
håller med dig helt och hållet 👍

...jo..är jag inte jobbig..eller hur!!...men jag är i alla fall den som inte skulle dra mig för att springa in i dungen och banka skallen av mördaren med en trädgren för att försöka rädda både Eva och Laban...jävligt förbannad hade jag varit på en sånt äckel som kunde göra något sådant!!!!
Citera
2017-01-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...jo..är jag inte jobbig..eller hur!!...men jag är i alla fall den som inte skulle dra mig för att springa in i dungen och banka skallen av mördaren med en trädgren för att försöka rädda både Eva och Laban...jävligt förbannad hade jag varit på en sånt äckel som kunde göra något sådant!!!!
synd att du inte var där då , så hade vi sluppit allt detta 😜 Om det visar sig att det är PAJ som är mördaren kanske du kan slå en trädgren i huvudet på honom nu istället 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in