2017-01-25, 22:42
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, nu tar jag det igen för tredje gången:

Det hela kanske kan förklaras med att Sture av allmänheten uppfattas som en kuf i en mer positiv och "oskuldsfull" mening, medans när P-A beskrivs som en kuf så är det mer i negativ mening.

Hur länge tänker du fortsätta att stöta och blöta tolkningen av ordet kuf?
Nöj dig nu med detta svar.

Jo en sak till, P-A har även beskrivits som jävulskt envis och tjurskallig, även ord som manisk och besatt har använts för att förklara hans natur, bara så du vet.
Kan du förklara närmare och/eller ge några exempel på P-A-Js jävulska envishet och tjurskallighet och även maniska och besatta sida.
Senast redigerad av olovpalme 2017-01-25 kl. 22:51.
Citera
2017-01-25, 22:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Kan du förklara närmare och/eller ge några exempel på P-A-Js jävulska envishet och tjurskallighet och även maniska och besatta sida.

Nej jag kan tyvärr inte göra det på rak arm eftersom jag inte känner P-A personligen.
Jag har endast återgett vad jag själv har fått berättat för mig och det finns säkert andra som skulle välja att beskriva P-A på något annat sätt.
Citera
2017-01-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men nu va det frågan om förhör och inte häktning.
Så här skrev Solento:
Poliserna var Seppo Pentinen och Carl-Göran Carlsson. De ringde direkt till van der Kwast och sa att de ville ta in P på förhör. van der Kwast sa emellertid nej till det.
Lite sent också med husransakan 5 år efter mordet.Det borde väl gjorts direkt 1987 om det skulle givit resultat.

Ja självklart skulle man ha gjort husrannsakan och även kroppsbesiktning direkt efter mordet på grund av de omständigheter som fanns runt P då. Det kom knappast någon begäran från polisen till åklagaren då...tyvärr!
Jag vet inte varför polisen var tvungen att få ett godkännande från Kwasten bara för att hålla ett vanligt förhör. Det kan väl hända att man ville mer än att bara hålla ett vanligt förhör och därför var tvungen att få grönt från åklagaren.
Citera
2017-01-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ok, nu tar jag det igen för tredje gången:

Det hela kanske kan förklaras med att Sture av allmänheten uppfattas som en kuf i en mer positiv och "oskuldsfull" mening, medans när P-A beskrivs som en kuf så är det mer i negativ mening.

Hur länge tänker du fortsätta att stöta och blöta tolkningen av ordet kuf?
Nöj dig nu med detta svar.

När flickorna blev rädda för "Sture"....var det före eller efter??

Citat:
Jo en sak till, P-A har även beskrivits som jävulskt envis och tjurskallig, även ord som manisk och besatt har använts för att förklara hans natur, bara så du vet.

...beskrivningen på en Asperger med andra ord!...men enbart dom egenskaperna du räknar upp räcker inte helt till för att döma PAJ som GM...har han fler egenskaper..som t.ex. "helt känslokall/iskall", "har lätt för att döda", "sadistisk".....????
Citera
2017-01-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

...beskrivningen på en Asperger med andra ord!...men enbart dom egenskaperna du räknar upp räcker inte helt till för att döma PAJ som GM...har han fler egenskaper..som t.ex. "helt känslokall/iskall", "har lätt för att döda", "sadistisk".....????

"Trapizo" det har spekulerats mycket om cykeln som mördaren använde, och olika teorier har lagts fram. Det skulle vara intressant att få höra om du har några funderingar och teorier vad gäller omständigheterna runt cykeln
Citera
2017-01-26, 00:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det gör det verkligen inte! Sture räknas ju som just "kuf"..och bara det gör ju honom inte till GM ju!! En "kuf" kan vara en normbrytare i största allmänhet...som ses som en "kuf" bara för att hen t.ex. samlar på alla turkosa trädgårdstomtar... eller en totalt hänsynslös och elak typ som struntar helt i andras rättigheter!!

Visst kan det vara PAJ som är mördaren...en besvärande omständighet är att Safarik och Åström siktade in sig på det...FAST...tänk om det är fel då?? Jag undrar fortfarande vilken personlighet han hade som barn...DÄR ÄR SVARET TILL HANS RIKTIGA JAG!!!! Det här dubbelmordet är synnerligen vidrigt och det är en synnerligen farlig person som gjort det, en person som inte skulle ha några samvetsbetänkligheter att bli seriemördare!!! Frågan är om det verkligen stämmer in på PAJ? Eva och Laban mördades av en helt meningslös anledning...är det PAJ som är mördaren så är anledningen att hon ville bestämma sitt eget liv..och det hade hon ju banne mig rätt till!!!!!!!!
Du börjar bli förbannat irriterande i den här tråden
Alla som mördar blir inte seriemördare för då skulle vi ha seriemord till förbannelse i det här landet. Det mördas ca 17 kvinnor varje år i Sverige av en närstående.
Dom flesta som mördar en kvinna har eller har haft en förbindelse med henne och det är det enda mordet dom har begått och det finns inga speciella kännetecken på att just den personen skulle bli en mördare.
Hade du läst lite i trådarna om kvinnomord här på flashback så hade du vetat det här.

PAJ ville ha en relation med Eva men hon avvisade honom och det kan räcka för att proppen ska gå och han tar till våld speciellt eftersom hon dagen efter skulle flytta från Kramfors.
Var han dessutom påtänd och lite full så släpper spärrarna lättare. Enligt uppgift i tråden använde han amfetamin och det dracks i lägenheten den kvällen.
Troligen har något hänt som har fått PAJ att förstå att han inte hade någon chans hos Eva och hennes skämtande om en yngre man kanske förnärmade PAJ så mycket så att han tog till kniven.
Hans beteende den kvällen och natten och dagen efter är långt ifrån normalt och ska någon dömas utifrån starka indicier så ligger PAJ riktigt pyrt till. Allt pekar på honom nu!

Ta och skilj på att ta in någon till förhör och att förhöra någon. Att ta in någon kan tydas som anhålla och då måste en åklagare vara inblandad.
Att bara förhöra någon kan ske i den förhörda personens hem eller var som helst.
Vi vet nu att PAJ bara är förhörd upplysningsvis i samband med mordet.
Utredarna fick tunnelseende då dom låste sig fast vid den utvecklingsstörde Sture. Det tog 9 år innan dom la ner misstankarna mot Sture och det borde egentligen bara ha tagit max 1 vecka. Hans cykel hade inte ens rätt färg!
En jävla skandal och Kvasten borde få en jäkla reprimand för detta men lite sent påtänkt då han har gått i pension. Hoppas verkligen att en vettig åklagare tar tag i detta nu när så mycket nytt har kommit fram. PAJ ska inte få gå fri längre. Han är med största sannolikhet Evas mördare!
Citera
2017-01-26, 00:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det var nog ingen i Kramfors som var rädd för Sture innan mordet, rädslan hos allmänheten kom först när han blev utpekad som Eva's mördare.

Det är klart att mördaren besitter fler negativa egenskaper än de som har räknats upp, till att börja med saknar han dom spärrar som alla normala människor har, total avsaknad av empati, dålig impulskontroll, egocentrisk personlighet m.m. annars skulle han inte ha varit kapabel att utföra ett så pass bestialiskt mord.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-01-26 kl. 00:56.
Citera
2017-01-26, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Du börjar bli förbannat irriterande i den här tråden
Alla som mördar blir inte seriemördare för då skulle vi ha seriemord till förbannelse i det här landet. Det mördas ca 17 kvinnor varje år i Sverige av en närstående.
Dom flesta som mördar en kvinna har eller har haft en förbindelse med henne och det är det enda mordet dom har begått och det finns inga speciella kännetecken på att just den personen skulle bli en mördare.
Hade du läst lite i trådarna om kvinnomord här på flashback så hade du vetat det här.

PAJ ville ha en relation med Eva men hon avvisade honom och det kan räcka för att proppen ska gå och han tar till våld speciellt eftersom hon dagen efter skulle flytta från Kramfors.
Var han dessutom påtänd och lite full så släpper spärrarna lättare. Enligt uppgift i tråden använde han amfetamin och det dracks i lägenheten den kvällen.
Troligen har något hänt som har fått PAJ att förstå att han inte hade någon chans hos Eva och hennes skämtande om en yngre man kanske förnärmade PAJ så mycket så att han tog till kniven.
Hans beteende den kvällen och natten och dagen efter är långt ifrån normalt och ska någon dömas utifrån starka indicier så ligger PAJ riktigt pyrt till. Allt pekar på honom nu!

Ta och skilj på att ta in någon till förhör och att förhöra någon. Att ta in någon kan tydas som anhålla och då måste en åklagare vara inblandad.
Att bara förhöra någon kan ske i den förhörda personens hem eller var som helst.
Vi vet nu att PAJ bara är förhörd upplysningsvis i samband med mordet.
Utredarna fick tunnelseende då dom låste sig fast vid den utvecklingsstörde Sture. Det tog 9 år innan dom la ner misstankarna mot Sture och det borde egentligen bara ha tagit max 1 vecka. Hans cykel hade inte ens rätt färg!
En jävla skandal och Kvasten borde få en jäkla reprimand för detta men lite sent påtänkt då han har gått i pension. Hoppas verkligen att en vettig åklagare tar tag i detta nu när så mycket nytt har kommit fram. PAJ ska inte få gå fri längre. Han är med största sannolikhet Evas mördare!
håller med dig helt och hållet 👍
Citera
2017-01-26, 07:51
Medlem
Men jösses va hände igår. Tront jag de va lilla kavalleriet som kom stormande till försvar för P. Jaja blev en hel del trams och upplevdes mest som en liten rökpuff. Nån haka upp sig som en gammal grammofon och stod mest och raspa i samma läge.

Jag antar att om det blir fastställt att P är GM så ger ni honom en klapp på axeln åtföljt av "det gjorde du bra", eller?
Citera
2017-01-26, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Men jösses va hände igår. Tront jag de va lilla kavalleriet som kom stormande till försvar för P. Jaja blev en hel del trams och upplevdes mest som en liten rökpuff. Nån haka upp sig som en gammal grammofon och stod mest och raspa i samma läge.

Jag antar att om det blir fastställt att P är GM så ger ni honom en klapp på axeln åtföljt av "det gjorde du bra", eller?
haha😂😂 ja det blev ett himla pådrag här , med det ena värre än det andra 😜
Citera
2017-01-26, 09:47
Medlem
Citat:
Det var nog ingen i Kramfors som var rädd för Sture innan mordet, rädslan hos allmänheten kom först när han blev utpekad som Eva's mördare.

Det är klart att mördaren besitter fler negativa egenskaper än de som har räknats upp, till att börja med saknar han dom spärrar som alla normala människor har, total avsaknad av empati, dålig impulskontroll, egocentrisk personlighet m.m. annars skulle han inte ha varit kapabel att utföra ett så pass bestialiskt mord.
dom egenskaper du beskrivit stämmer bra in på en person jag känner
Citera
2017-01-26, 12:27
Medlem
Pia ringde mig igen. Hon berättade att polisen inte kontaktade någon i kretsen runt Eva. Ingen blev hörd om Evas relation till P. Polisen hade ingen som helst koll på vilka som var Evas vänner. Tips som lämnades in blev ignorerade.
Om de hade hört personer runt Eva hade säkerligen saker om P:s förehavanden uppdagats redan då som att han hade hållit på att ringa Annelie på morgonen.
Det är en sorgligt uselt sjött utredning som har gjort att en mördare har kunnat gå fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in