Citat:
Ursprungligen postat av
nordahl69
Ingen?
Ja och nej. Ja - deras NIF är inte i packs när deras TOTW är det. Ja, det är troligt att priset på deras NIF kommer gå upp med någon procent under den perioden beroende på vad WL har för requirements. Nej, att sälja i slutet på perioden - tisdag/onsdag - är förmodligen inte det bästa, det är förmodligen bäst att sälja fredag/lördag när WL pågår.
Det finns också ett visst krav på att deras NIF är attraktiv och ovanlig. Köper du NIF av typ Matri, Lanzini och Iborra lär inte deras kort röra sig särskilt mycket i pris alls. Kanske någon hundring, men thats it. Dybala däremot kan gå upp X antal k, men då får du räkna bort taxen också. Alltså bäst att ta kort i 5k-100k-spannet i min erfarenhet.
Denna metod är "låg risk" i det att korten går upp i värde, men jag tycker ändå sällan den är värd det. Taxen käkar upp profiten på attraktiva kort, låga kort är noll profit. Men visst, funkar ibland om man hittar rätt kort. Jag köpte Verratti förra veckan och sålde med profit på 2k per kort, inte fy skam.