Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Kände lite samma sak igår, fast kom på det mitt i....

Köpte under dagen på mig nästan alla silverspelare i de 15 första lagen i Primera Division. Började sedan fundera på hur många lag det var egentligen, hade bara kommit till typ M-O nånting i alfabetet. Hade fan ingen aning om att det var såå många lag, visste att det var många men trodde de stanna vid typ 20. Borde vara en riktigt fet belöning om man skall klara en 30-lags SBC, som dessutom har mycket mycket silverspelare. En SBC Tevez hade ju kanske varit lockande men nu badar han i Kina-pengar... Finns väl inte den riktiga storstjärnan kvar där? Så det känns aningen tveksamt att dem kör den i huvudtaget? La väl 20k på spelare där.
Blir nog att fylla på med RSL, Liga Dimayor, Camp Scotoiabank framöver. Har ändå inget bättre att investera i just nu känner jag så kan lika gärna fylla på med lite ligor. Sen är det väl kanske dags med en större liga snart. Så får se vilken jag chansar på där.
Jo, jag kom på det ett par lag in jag med. Min metod för att köpa spelare brukar vara att ta ett kort av varje lag i klubben (så jag inte köper dubbletter) och sen nöta av en klubb i taget. Det var när jag skulle fota alla klubbar jag blev förvånad över att det aldrig tog slut. Gav upp efter 5 klubbar typ.
Jag är som sagt väldigt tveksam till en Argentina-SBC mot den bakgrunden. Om de skulle släppa 30 klubbar, där de lag som inte ens har 11 spelare i truppen måste kompletteras med andra spelare från samma liga, skulle det bli för stora prisökningar på spelare därifrån. Tror faktiskt de skippar den.
Jag köpte minst 12 från Liga Dimayor nu. Gick att få massa silver för 200 coins styck så nu hoppas vi på den. Liga RSL och Dimayor känns också som vettiga kandidater, annars vetefan.
Finns ju några ligor som bara innehåller några lag: sydafrika, finska, grekiska, ukrainska. De går bort. Tror inte heller de tar ligor där vi haft en SBC där vi fått ett specialkort (allsvenskan, norska ligan, australiska med mera). Andradivisioner känns inte heller troligt. Koreanska och japanska ligan känns extremt osexigt. Då är det inte supermånga alternativ kvar. Colombia, Argentina, Skottland, Schweiz, Österrike typ?