2017-01-26, 00:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Börjar bli väldigt intressant nu. Det ska vara billigt och prefabricerat "som Israel har" och samtidigt ska det gå djupt ner och känna om någon försöker gräva en tunnel under. Har du någon aning om hur mycket längre gränsen mot Mexico är jämfört med Västbanken?
300 mil är gränsen på ett ungefär. Tror du det är omöjligt att bygga så långa murar? Hur lång mur tror du är möjligt attt bygga och varför tar det stopp just där?
2017-01-26, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Ja, och vad händer om en markägare vägrar sälja? Eller säljer till ett mycket högre pris än vad Trump et.al. är villiga att betala? För den delen, vad hindrar markägarna från att begära 20 miljarder dollar per kvadratmeter för marken och tvinga fram en eminent domain? Det är nog rätt många som är medvetna om att Trump är desperat eftersom det här är ett prestigeprojekt för honom.
Hur tror du det går till i Sverige när en väg skall byggas, ett avloppssystem dras?

Staten tvångsinlöser enligt lagstadgad "sköntaxeringstariff"
2017-01-26, 00:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
300 mil är gränsen på ett ungefär. Tror du det är omöjligt att bygga så långa murar? Hur lång mur tror du är möjligt attt bygga och varför tar det stopp just där?

Vem har sagt att det är omöjligt? Jag menar att det är otroligt att skattebetalarna kommer att acceptera ett sånt dyrt projekt som uppenbarligen inte kommer att fungera. Hamas gräver tunnlar under Israels murar. No shit, Sherlock.
2017-01-26, 00:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Hur tror du det går till i Sverige när en väg skall byggas, ett avloppssystem dras?

Staten tvångsinlöser enligt lagstadgad "sköntaxeringstariff"
En viss människotyp lever enligt devisen att "om inte jag kan bygga en mur, kan ingen göra det". Dessa personer är mycket tråkiga, saknar ofta visioner och tycker det mesta är svårt och jobbigt. Skulle vi lyssna på dessa personer, åstadkom mänskligheten ingenting. Vi kan åka till månen, men att bygga en mur är omöjligt, för de kan inte förstå hur det skulle gå till.
2017-01-26, 00:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vem har sagt att det är omöjligt? Jag menar att det är otroligt att skattebetalarna kommer att acceptera ett sånt dyrt projekt som uppenbarligen inte kommer att fungera. Hamas gräver tunnlar under Israels murar. No shit, Sherlock.
20 miljarder dollar. Finansieringen är avklarad. Mexiko får betala tillbaks enligt systemet som framgår på Trumps hemsida och som jag har förklarat tidigare i tråden. Inga problem alls. Om du inte vet hur Trump ska få Mexiko att betala, rekommenderar jag dig att läsa på. Du hittar det om du googlar Trump immigration policy.

Edit: Skattebetalarna har redan accepterat det hela. De röstade på Trump.
2017-01-26, 00:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ja, jag hörde hur välplanerad den var. Trumps budget räckte inte ens till häflten av materialkostnaden utan att inräkna underhåll och transport.

Han har kinesiska muren komplex. Han är sjuk så man kan inte förvänta sig att han lyssnar på någon annan än sig själv. Han bygger muren och amerikanarna betalar för den. Så ser det ut. Allt han sagt kommer han att genomföra så långt det går och det handlar om mycket. Så be en bön för planeten.
2017-01-26, 00:27
Medlem
Citat:
Jag förstår faktiskt inte vad du jiddrar om. Det är bara semantik. Mur, barriär (som Israel kallar sin mur), stängsel. Allt detta kommer kombinerass, beroende på var längs med gränsen det hela byggs. Det förstår nog du också.

Tycker den här diskussionen är tråkig. Muren, ja låt oss kalla det för mur så alla blir nöjda, kommer givetvis byggas. Den kommer bestå av stål, betong, sensorer, sten. Kommer övervakas med sensorer, drönare och border patrol. Fattar inte vad du bråkar om här.

Semantik? Det ärstor skillnad på stängsel och sensorer och mur.
Stängsel, sensorer, drönare och patruller är vad de har i dagsläget. En mur(en faktisk jäkla mur) som täcker hela gränsen är vad Trump har talat om hela tiden. Det har han varit väldigt tydlig med.

Det som är tragiskt är att det ändå inte kommer göra någon speciell skillnad.
Man kommer behöva precis lika mycket fysisk bevakning som nu men det kommer dessutom kosta en massa mer i underhåll.
Drönare och sensorer har använts länge nu men det har inte påverkat tunnlandet märkbart och där kommer en mur inte göra någon som helst skillnad.

Massa bortpissade dollar och sjukt mycket badwill mot en viktig handelspartner bara för att Trump skall plocka lite populistpoäng.
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
20 miljarder dollar. Finansieringen är avklarad. Mexiko får betala tillbaks enligt systemet som framgår på Trumps hemsida och som jag har förklarat tidigare i tråden. Inga problem alls. Om du inte vet hur Trump ska få Mexiko att betala, rekommenderar jag dig att läsa på. Du hittar det om du googlar Trump immigration policy.

Snälla du 40 miljarder minst handlar det om och det är nog lågt räknat. Det är du som ska läsa på om vem som betalar, och jag har i dag lyssnat på vad Trump sagt. Han har inte preciserat hur dom ska betala, och dom kanske struntar i att dyka upp på mötet som planerat. Allt öppnar för Kina, och han är 300 år efter i tiden.

Nej, Trumps hemsida är inte pålitlig inte han heller eller Bagdad Bob.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-26 kl. 00:30.
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han har kinesiska muren komplex. Han är sjuk så man kan inte förvänta sig att han lyssnar på någon annan än sig själv. Han bygger muren och amerikanarna betalar för den. Så ser det ut. Allt han sagt kommer han att genomföra så långt det går och det handlar om mycket. Så be en bön för planeten.
Härligt att du börjar komma in i matchen och äntligen accepterar verkligheten.
2017-01-26, 00:29
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Semantik? Det ärstor skillnad på stängsel och sensorer och mur.
Stängsel, sensorer, drönare och patruller är vad de har i dagsläget. En mur(en faktisk jäkla mur) som täcker hela gränsen är vad Trump har talat om hela tiden. Det har han varit väldigt tydlig med.

Det som är tragiskt är att det ändå inte kommer göra någon speciell skillnad.
Man kommer behöva precis lika mycket fysisk bevakning som nu men det kommer dessutom kosta en massa mer i underhåll.
Drönare och sensorer har använts länge nu men det har inte påverkat tunnlandet märkbart och där kommer en mur inte göra någon som helst skillnad.

Massa bortpissade dollar och sjukt mycket badwill mot en viktig handelspartner bara för att Trump skall plocka lite populistpoäng.
Jaj, det blir nog bra ska du se. Och den kommer göra en jävla skillnad. Mexikaner saknar vingar och kan inte hoppa så jättehögt.
2017-01-26, 00:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Snälla du 40 miljarder minst handlar det om och det är nog lågt räknat. Det är du som ska läsa på om vem som betalar, och jag har i dag lyssnat på vad Trump sagt. Han har inte preciserat hur dom ska betala, och dom kanske struntar i att dyka upp på mötet som planerat. Allt öppnar för Kina, och han är 300 år efter i tiden.

Nej, Trumps hemsida är inte pålitlig inte han heller eller Bagdad Bob.
Jo, det är preciserat. Stoppa alla pengaöverföringar, alt. införa avgifter på dem. Stoppa biståndet till Mexiko. Öka kostnader för gränspassage. Förstår faktiskt inte varför det ska vara så svårt att förstå något så enkelt.
2017-01-26, 00:32
Medlem
Citat:
Jaj, det blir nog bra ska du se. Och den kommer göra en jävla skillnad. Mexikaner saknar vingar och kan inte hoppa så jättehögt.

Nej, de gräver tunnlar. Sensorerna har inte förhindrat det så vilken skillnad skulle en mur göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in