2017-01-29, 07:25
Medlem
arbetets avatar
Vi får nog räkna med att President Trump kommer att tala direkt till folket via sociala medier i framtiden:

President Trump

‏@POTUS

YOUR WEEKLY ADDRESS:

https://twitter.com/POTUS/status/825435318778212352

Håll till godo!
2017-01-29, 07:27
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast om USA väljer att inte respektera europeiska pass finns det en uppenbar risk att europeiska länder inte kommer respektera amerikanska pass. Syftet kan ju inte vara att låsa in amerikanerna i sitt eget land?

Vilket enormt korkad inlägg av dig.

Detta är något varenda land borde ta efter.
Men du kanske har någon bättre ide hur man stoppar inflödet av terrorister?
Sverige har uppenbarligen inte lyckats
2017-01-29, 07:28
Medlem
Svammels avatar
Det är ju uppenbart att den gamle galten har hoppat i galen tunna. Hans beteende är ovärdigt en president i världens mäktigaste land.
Nu känns det mest som att han är maktfullkomlig diktator i en bananrepublik. Hans verklighetsförankring förefaller vara i linje med en fjortonårings.

Totalförnedrad. Satt på plats av en kvinnlig domare. LOL.
2017-01-29, 07:32
Medlem
Rickuzs avatar
Domaren är nog en riktig batikhäxa. Trump har just ordnat så att den muslimska strömmen till USA stannat av, och så kommer en kvinna och försöker förstöra allt.

Jag kan förstå om vissa anser att Trump "kör för hårt" men anledningen till att han gör det är för att USA har blivit misskött under 8 års tid. Att han nu agerar och gör allt på en och samma gång, är för att dessa saker borde ha gjorts för länge sedan.

Nåja. Domarens sabotage är endast tillfälligt. Hon lär få smäll på fingrarna tids nog.
Senast redigerad av Rickuz 2017-01-29 kl. 07:55.
2017-01-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men du kanske har någon bättre ide hur man stoppar inflödet av terrorister?
Sverige har uppenbarligen inte lyckats
Jag kan då inte minnas någon ström av terrordåd av inresta terrorister, men du kanske kan upplysa mig...
2017-01-29, 08:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag kan då inte minnas någon ström av terrordåd av inresta terrorister, men du kanske kan upplysa mig...
Paris, Nice, Bryssel, Berlin, m.m... med åtminstone två bekräftade personer från lilla Sverige inblandade.
2017-01-29, 08:03
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag har försrås inte full översikt men det tycks mig som att det är ganska tyst från demokraterna. är de lamslagna av förlusten och trumps inledande höga tempo? Eller ör det så att deras kritik inte hörs i media?
De håller på att bygga upp ett nytt parti igen och lämnar Clintoneran bakom sig. Vilken väg de går får framtiden utvisa.
Det är också svårt att få någon uppmärksamhet när landets president har helt tappat allt förstånd.
2017-01-29, 08:07
Avslutad
Fantastiskt beslut av Trump. Att Aftonbladet grater varje dag ar ju bara ett tecken pa att varlden gar i ratt riktning igen.
2017-01-29, 08:08
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är normalt att presidenter håller ett högt tempo inledningsvis. Clinton, Bush W och Obama skrev i snitt under 14 exekutiva order under sina första hundra dagar.
Trump har gått ut hårt men det återstår att se om han fortsätter likadant.

Jag håller med om att det är förvånansvärt tyst från demokratiskt håll. Det kan att göra med att somliga av Trumps beslut hittills varit rätt fluffiga utan särskilt mycket substans. Eller så når de inte ut genom mediebruset. Eller så har de inga invändningar. Eller så bidar de sin tid

http://www.rollcall.com/news/policy/graphic-how-presidents-have-used-executive-orders-in-their-first-100-days

Och vad föreslår du att demokraterna ska göra annat än titta på?! De ligger ju helt i bakvattnet, har ingen makt och når inte fram i media efter den första tiden märkliga kampanjer om Hillarys fler röster. De är nu i det paralyserade stadiet, när de ser att Trump gjort med på en dryg vecka än vad lame duck Obama gjorde på 8 år.
2017-01-29, 08:17
Medlem
Mr Bs avatar
The ACLU is getting “multiple reports” that federal customs agents are siding with President Trump — and willfully ignoring a Brooklyn federal judge’s demand that travelers from seven Muslim countries not be deported from the nation’s airports.

http://nypost.com/2017/01/29/customs-agents-ignore-judge-enforce-trumps-travel-ban-aclu/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=NYPFacebook&ut m_medium=SocialFlow&sr_share=facebook

haha härligt, Trumps stab var nog fullt medveten om att saker kommer att blockeras av domare, bra att dessa liberaler kryper fram kan man göra sig av med dessa senare.
2017-01-29, 08:26
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Det är ju uppenbart att den gamle galten har hoppat i galen tunna. Hans beteende är ovärdigt en president i världens mäktigaste land.
Nu känns det mest som att han är maktfullkomlig diktator i en bananrepublik. Hans verklighetsförankring förefaller vara i linje med en fjortonårings.

Totalförnedrad. Satt på plats av en kvinnlig domare. LOL.
Ja det är inte bara han...
US Marshals måste åka ut till flygplatser för att ha koll på DHS, då dessa vägrar efterfölja det federala domar-beslutet.
I ett försök att återgå till (i normala fall) rådande lag och ordning så stämmer Kalifornien och Washington presidenten för att ha utfärdat order som direkt bryter mot konstitutionen.
https://twitter.com/benjancewicz/status/825576878492770305
Citat:
BREAKING: Washington Governor Inslee just said on CNN the state is going to court to challenge the Muslim Ban. The State itself is suing.

Ser ut som republikanerna vill ha fullständig balkanisering i The Land of the Free?
Putin har verkligen fått utdelning för den facila kostnaden av anställning till några datanördar samt ett par lån och lite fruntimmer till Donald! Han måste ju själv vara förvånad över den här vinstlotten?
2017-01-29, 08:31
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
The ACLU is getting “multiple reports” that federal customs agents are siding with President Trump — and willfully ignoring a Brooklyn federal judge’s demand that travelers from seven Muslim countries not be deported from the nation’s airports.

http://nypost.com/2017/01/29/customs-agents-ignore-judge-enforce-trumps-travel-ban-aclu/?utm_campaign=SocialFlow&utm_source=NYPFacebook&ut m_medium=SocialFlow&sr_share=facebook

haha härligt, Trumps stab var nog fullt medveten om att saker kommer att blockeras av domare, bra att dessa liberaler kryper fram kan man göra sig av med dessa senare.
Precis. Jag tror vi kommer att få se mycket av det under det första året. Många fula liberala fiskar som kryper fram och visar sina fula nynor.

Dom kommer rensas som ogräs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in