2017-01-26, 00:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja, det blir säkert jätteannorlunda för kartellerna som gräver tunnlarna under. Sen kan Trump inte bygga muren längs Rio Grande oavsett p.g.a översvämningsregler (samhällena längre ner blir översvämmade om man bygger för nära floden).
Därför kommer muren ha sensorer som reagerar när någon försöker gräva en tunnel. Men de kommer få gräva jävligt djupt. Muren kommer gå djupt ner. Dessutom tänker jag mig att muren säkerligen kommer ha luckor, inte minst för djur som migrerar utan hänsyn till gränser. Därför måste muren kombineras med människor som bevakar dessa små öppningar. Några översvämningar tror jag inte du behöver oroa dig för.
2017-01-26, 00:10
Medlem
Snapcounts avatar
(ser på FOX som bäst)

Om jag begrep det rätt.., så finns det även planer på att upprätta någon form av fängelser/läger i närheten utav gränsen. Så att man direkt kan se varifrån folk kommer ifrån (Mexico eller central/sydamerika)

Detta med att man önskar få ett slut på "catch and relase", och att skicka en kraftig signal "söderöver".
2017-01-26, 00:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Chicago, after Trump's 'carnage' comment: Show us the money
http://www.usatoday.com/story/news/2017/01/25/chicago-trump-send-money-vioence/97045356/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Han vill skicka in feds i Chicago om dom inte får ordning på brotten i staden. Han får svar som visa oss pengarna. Undrar också hur han ska finansiera allt. Han som föredrar alternativ fakta. US commander in lies måste ha gått i lära hos Putin.

Han är livsfarlig för hela världen.
2017-01-26, 00:13
Medlem
kristofferGs avatar
Ser gärna att jag får svar på #1076. Jag förstår inte hur New York och andra stater ska kunna bestrida det. Är staterna helt självstyrda i vissa frågor?
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Märkligt att ett staket kräver betong. Hur var det nu?
Har du aldrig byggt ett staket så förstår jag att det är oklart. Betongfundament är a och o om man vill ha ett stabilt stängsel. Här har du en bild på hur det kommer se ut på ett ungefär. Muren har nämligen redan börjat byggas.

http://edition.cnn.com/videos/us/2015/08/17/us-border-wall-tuchman-dnt-ac.cnn

Den kommer bli betydligt högre, är väl skillnaden.
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Därför kommer muren ha sensorer som reagerar när någon försöker gräva en tunnel. Men de kommer få gräva jävligt djupt. Muren kommer gå djupt ner. Dessutom tänker jag mig att muren säkerligen kommer ha luckor, inte minst för djur som migrerar utan hänsyn till gränser. Därför måste muren kombineras med människor som bevakar dessa små öppningar. Några översvämningar tror jag inte du behöver oroa dig för.

Börjar bli väldigt intressant nu. Det ska vara billigt och prefabricerat "som Israel har" och samtidigt ska det gå djupt ner och känna om någon försöker gräva en tunnel under. Har du någon aning om hur mycket längre gränsen mot Mexico är jämfört med Västbanken?
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Planerar du hela ditt liv i 4 år i förväg? Att skaffa ett nytt ID kort är något som man planerar max ett halvår i förväg eller dylikt och ja, det kan vara så jävla enkelt att om man har en familj i USA att man inte kan komma iväg för att fixa ett ID. Ledsen att göra dig besviken om Freedom Nation.
Det ska jag ta ditt ord på alltså? Eller tänker du skaka fram ett exempel på någon som inte kunnat skaffa ett ID-kort på grund av ett de inte kunnat komma ifrån sitt heltidsjobb?

Man behöver inte planera sitt liv 4 år i förväg, man har 4 år på sig att när som helst ta sig i kragen och ansöka om ett gratis ID-kort.
2017-01-26, 00:16
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
På tal om det här med autistiskt ordmärkeri.

Nej, det är din egen logik som haltar. En utredning om röstfusk kan inte strida mot 10:e tillägget. Det tycks du i alla fall ha fattat. Skulle omfattande röstfusk uppdagas vid en utredning så aktualiseras frågan om 10:e tillägget men gissningsvis kommer delstaterna självmant att vidta nödvändiga åtgärder.
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Börjar bli väldigt intressant nu. Det ska vara billigt och prefabricerat "som Israel har" och samtidigt ska det gå djupt ner och känna om någon försöker gräva en tunnel under. Har du någon aning om hur mycket längre gränsen mot Mexico är jämfört med Västbanken?

Men dom har planerat hur muren ska byggas och det är djupt och högt och tar minst 4 år om man är väldigt snabb dvs. Det krävs mycket och det gäller även vädret och extremväder, så dom har att göra och under tiden betalar amerikanarna. Och innan muren är färdig är Trump kanske borta, så kommer nästa och river skiten.
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
En Mur kan vara av många olika typer av material, såsom sten, metall, betong.

Men ja det är en faktisk mur som Trump talar om, liknande den Israel har.
Kolla lite bilder på hur den ser ut så får du en idé om vad det är Trump talar om.
Den enda som är förvirrad här är du.
Jag förstår faktiskt inte vad du jiddrar om. Det är bara semantik. Mur, barriär (som Israel kallar sin mur), stängsel. Allt detta kommer kombineras, beroende på var längs med gränsen det hela byggs. Det förstår nog du också.

Tycker den här diskussionen är tråkig. Muren, ja låt oss kalla det för mur så alla blir nöjda, kommer givetvis byggas. Den kommer bestå av stål, betong, sensorer, sten. Kommer övervakas med sensorer, drönare och border patrol. Fattar inte vad du bråkar om här.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-26 kl. 00:19.
2017-01-26, 00:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det ska jag ta ditt ord på alltså? Eller tänker du skaka fram ett exempel på någon som inte kunnat skaffa ett ID-kort på grund av ett de inte kunnat komma ifrån sitt heltidsjobb?

Du är störd om du tycker att jag ska bevisa vad jag varit med om eller de arbetsförhållanden som mina bekanta levt under i landet ifråga. För det andra så har jag inte familj heller så jag kan inte föreställa mig hur mycket mindre fritid man har som förälder. Är man ensamstående förälder än mindre. Men det är väl bara att ta sig i kragen antar jag, på flashback vet man hur det är att leva i Freedomistan.
2017-01-26, 00:18
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men dom har planerat hur muren ska byggas och det är djupt och högt och tar minst 4 år om man är väldigt snabb dvs. Det krävs mycket och det gäller även vädret och extremväder, så dom har att göra och under tiden betalar amerikanarna. Och innan muren är färdig är Trump kanske borta, så kommer nästa och river skiten.

Ja, jag hörde hur välplanerad den var. Trumps budget räckte inte ens till häflten av materialkostnaden utan att inräkna underhåll och transport.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in