2017-01-26, 00:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, det gjorde den.
Märkligt det här. För hon syns väl aldrig i bild vid hamnen om jag förstått saken rätt.
Citera
2017-01-26, 00:11
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-01-26, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Märkligt det här. För hon syns väl aldrig i bild vid hamnen om jag förstått saken rätt.

Jag har funderat över om NO inte är delaktig i brottet, att B blir utsatt för brott/mord när NO blivit avsläppt vid hamnen. Men, om alla tre var i bilen vid golfklubben (troligast?) så vad skulle de göra där för hederligt, om inte NO är delaktig menar jag.
Ja, det är märkligt det här. Birna syns inte vid hamnen nej, bara Kian och NO.
Citera
2017-01-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Nej,men tänk om det är så enkelt att dom erbjöd Birna skjuts och TM körde först till båten och släppte av Nikolaj ,sen 300 meter bort till platsen där skorna hittades och våldtog och dödade henne där?

För bilden befann sig väl i området där skorna hittades i ca 25 minuter om jag minns rätt?

Dom kom till båten 06:10 de steg ur och pratade och Nikolaj gick ombord TM kvar i bilen och körde till området där skorna hittades,det är vad polisen tror och stannade där minst 25 minuter.

Kan ju vara mer för bilden kommit i hamnen 06:10 och 07:00 sågs den kör ut ur hamnen för att sedan komma tillbaka ca 11:30 tiden.

Det virker som politiet tror skorne er plassert der. De vetikke om det er for å villede politiet, eller om det er av andre grunner.

http://www.visir.is/-vid-truum-thvi-ad-skonum-hafi-verid-komid-fyrir-/article/2017170129245

quote Jussom
Citat:
Tror nog att polisen tog ett privat samtal till kaptenen och bad honom hitta på en orsak till att vända tillbaka till Island utan att meddela besättningen om den rätta orsaken.

Det kommer an på hva kvinnen på baren har fortalt, kanskje har hun hjulpet dem å fjerne spor uten at hun tenkte over det:

Citat:
Kvinnan berättar i Stundin att hon på tisdagen kontaktar mannen genom Facebook. Det har då blivit känt att polisen misstänker att någon ombord Polar Nanoq kan ha varit inblandad i Birna Brjánsdóttirs försvinnande. Han säger då att allt är bra och att båten är på väg tillbaka till Island. Efter ett par meddelanden slutar mannen att svara.
http://www.islandsbloggen.com/

Citat:
Timmarna före Birna Brjánsdóttirs försvinnande klockan 5.25 den 14 januari gick de båda misstänkta till Enski barinn på Austurstræti i Reykjavík. En av dem kom vid midnatt och blev kvar nästan till stängningsdags. Han blev utkastad strax före klockan 4 eftersom han var så berusad att han hade somnat. Den andre mannen stannade sannolikt i ett par timmar.
(Islandsbloggen)

I følge dette var NO veldig full. Om det var NO som kjørte bilen, var det sannsynligvis en påkjørsel. NO var trolig ikke i stand til å kjøre 300 km dagen etter heller, kanskje derfor han ble værende på båten. . Om det stemmer at TMO har blitt værende på baren i to timer etter klokka fire, må han ha handlet raskt. Hente bilen, kidnappe BB, plukke opp en full NO som sannsynligvis ikke var til mye hjelp. Om ikke NO hadde kviknet litt da. Kjøre til båten. Alt dette på 25 min.

Er det utenkelig at en tredjeperson var sjafør?
Citera
2017-01-26, 00:25
Medlem
Citat:

Men hon satt kanske i baksätet? Eller låg och sov?
Citera
2017-01-26, 00:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag har funderat över om NO inte är delaktig i brottet, att B blir utsatt för brott/mord när NO blivit avsläppt vid hamnen. Men, om alla tre var i bilen vid golfklubben (troligast?) så vad skulle de göra där för hederligt, om inte NO är delaktig menar jag.
Ja, det är märkligt det här. Birna syns inte vid hamnen nej, bara Kian och NO.
Hennes telefon dör 5.50 och bilen syns vid golfklubben 5.53. Inte heller där kan man väl se att hon satt i bilen?

Nånting måste ha hänt mellan 5.25 och 5.50. Eller också har hon däckat i bilen och ligger ner i baksätet? Thomas tar hennes telefon och stänger av den för att den inte ska gå och spåra och kör sen till golfklubben men ångrar sig när han ser kameran och fortsätter då till hamnen, släpper av NO och åker till stället där skorna påträffades och våldtar och dödar henne?
Citera
2017-01-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Det virker som politiet tror skorne er plassert der. De vetikke om det er for å villede politiet, eller om det er av andre grunner.

http://www.visir.is/-vid-truum-thvi-ad-skonum-hafi-verid-komid-fyrir-/article/2017170129245

quote Jussom

Det kommer an på hva kvinnen på baren har fortalt, kanskje har hun hjulpet dem å fjerne spor uten at hun tenkte over det:

http://www.islandsbloggen.com/

[i] (Islandsbloggen)

I følge dette var NO veldig full. Om det var NO som kjørte bilen, var det sannsynligvis en påkjørsel. NO var trolig ikke i stand til å kjøre 300 km dagen etter heller, kanskje derfor han ble værende på båten. . Om det stemmer at TMO har blitt værende på baren i to timer etter klokka fire, må han ha handlet raskt. Hente bilen, kidnappe BB, plukke opp en full NO som sannsynligvis ikke var til mye hjelp. Om ikke NO hadde kviknet litt da. Kjøre til båten. Alt dette på 25 min.

Er det utenkelig at en tredjeperson var sjafør?

TO stannande sannolikt ett par timmar efter att han kom till puben är vad som menas. Inte ett par timmar efter att NO blivit utkastad strax innan kl. 4. Stället stängde kl. 4.
Citera
2017-01-26, 00:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Men hon satt kanske i baksätet? Eller låg och sov?
Precis. Kom på det.
Citera
2017-01-26, 00:39
Medlem
Citat:
Precis. Kom på det.

Jag tror på två alternativ
1: Dom våldtog och dödade henne tillsammans före hamnen.

2: 06:10 Dom komma alla tre till hamnen,Nikolaj stiger ur går ombord,birma ligger avslagen i baksätet,TM säger till N att han kör hem henne.

Kör till området där skorna hittades försöker våldta henne och hon blir galen och han dödar henne, sen vidare ut från hamnen kl 07:00 och söker plats att dumpa henne på.
Citera
2017-01-26, 00:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag tror på två alternativ
1: Dom våldtog och dödade henne tillsammans före hamnen.

2: 06:10 Dom komma alla tre till hamnen,Nikolaj stiger ur går ombord,birma ligger avslagen i baksätet,TM säger till N att han kör hem henne.

Kör till området där skorna hittades försöker våldta henne och hon blir galen och han dödar henne, sen vidare ut från hamnen kl 07:00 och söker plats att dumpa henne på.
Så ser mina alternativ också ut. Nu ska jag sova på saken och se om jag kan komma på ett tredje alternativ. Kanske kommer det mer nyheter i morgon, eller också har polisen lagt locket på nu.
Citera
2017-01-26, 01:00
Medlem
Citat:
Hennes telefon dör 5.50 och bilen syns vid golfklubben 5.53. Inte heller där kan man väl se att hon satt i bilen?

Nånting måste ha hänt mellan 5.25 och 5.50. Eller också har hon däckat i bilen och ligger ner i baksätet? Thomas tar hennes telefon och stänger av den för att den inte ska gå och spåra och kör sen till golfklubben men ångrar sig när han ser kameran och fortsätter då till hamnen, släpper av NO och åker till stället där skorna påträffades och våldtar och dödar henne?

Det kan vara så, även om jag tycker det är märkligt om TO släpade med sig NO till golfbanan, om det bara var TO som hade våldta och döda i görningen.
Citera
2017-01-26, 01:03
Medlem
Citat:
Så ser mina alternativ också ut. Nu ska jag sova på saken och se om jag kan komma på ett tredje alternativ. Kanske kommer det mer nyheter i morgon, eller också har polisen lagt locket på nu.

Dom skulle inte göra några förhör i dag torsdag och ingen har erkänt nåt så det blir väl inget nytt.

Dom väntade den slutliga obduktionsrapporten till helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in