Citat:
Ursprungligen postat av
Jussom
Tror nog att polisen tog ett privat samtal till kaptenen och bad honom hitta på en orsak till att vända tillbaka till Island utan att meddela besättningen om den rätta orsaken.
Nikolaj svarade trevligt på alla meddelanden och att dom kommer till Island pga wififel,när tjejen frågade följande fråga: om han kommit säkert ner till båten då på lördagsmorgonen slutade han svara.
Jag läser deras Facebook-konversation på ett annat sätt. När hon frågar: 'You coming back to Iceland?', så är hans svar inget annat än: 'Yes'. Allt snack om dåligt wifi och att han är trött är en ursäkt för att avsluta frågestunden. Han skriver bara på knackig engelska och slarvar dessutom med stor bokstav och punkt. Min "tolkning" översatt till svenska:
Citat:
MO: Hej, hur mår du? Har du återhämtat dig från bakfyllan?
NO: Hej. Riktigt fint. Jag mår bra. Du då? Jag fiskar men är nu på väg till Island.
MK: Jag mår bra, tack. Skönt med en ledig dag. Kommer du tillbaka till Island?
NO: Okej. Vad bra. Ja. Vi har problem med wifi så jag stänger av min dator nu. Ska dessutom sova för jag är trött. Sov gott.
Hon verkar inte begripa att han stängt av och ska sova så hon fortsätter därför med:
Citat:
MK: Ok, haha... Ber om ursäkt att jag inte svarade i telefonen härom natten. Kom du tillbaka till båten helskinnad?
Uppenbarligen kom han med båten och var dessutom okej så det är lite oklart varför hon ställer frågan. Eventuellt av ren artighet.
Att han inte svarar är för att han stängt av datorn och får eventuellt inte någon möjlighet igen då de når land och fabror blå väntar på dem.