2017-01-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du är alltså dum i huvudet. "VOTER FRAUD" står det ju tydligt och det är det bara ifall man röstat två gånger genom sin dubbelregistrering. Sen räknar han upp fler typer av röstfusk.

Det är din väldigt välvilliga tolkning ja. Det verkar inte som att resten av världen håller med, men det är iallafall skönt att se att Trumpsupportrarnas överlägsna intelligens mest verkar yttra sig i att prata om hur andra är dumma i huvudet.
2017-01-25, 20:54
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Det är din väldigt välvilliga tolkning ja. Det verkar inte som att resten av världen håller med, men det är iallafall skönt att se att Trumpsupportrarnas överlägsna intelligens mest verkar yttra sig i att prata om hur andra är dumma i huvudet.

Det kan inte vara möjligt att du är så här korkad. Vänligen förklara hur det kan vara "VOTER FRAUD" om man bara röstat en gång obeaktat om man varit röstregistrerad i flera delstater?
2017-01-25, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det kan inte vara möjligt att du är så här korkad. Vänligen förklara hur det kan vara "VOTER FRAUD" om man bara röstat en gång obeaktat om man varit röstregistrerad i flera delstater?

Sluta blanda bort korten. Vi pratade om vad Trump har hävdat är valfusk. Inte vad jag har hävdat är valfusk.
2017-01-25, 20:59
Medlem
Rois avatar
Gissningsvis var inte Bannon medveten om att han var registrerad i två stater. Bara det pekar ju på vilka stora problem som finns.

Autistiskt ordmärkeri är för övrigt inget som vinner sympatier, men fortsätt för all del gärna.
2017-01-25, 21:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Gissningsvis var inte Bannon medveten om att han var registrerad i två stater. Bara det pekar ju på vilka stora problem som finns.

Autistiskt ordmärkeri är för övrigt inget som vinner sympatier, men fortsätt för all del gärna.
Det är min tanke också. Inga tänkande människor kan vilja associeras med dessa kretiner. Trumps blotta existens räcker till för att massakrera liberalerna. Visst kanske demokraterna vinner autisterna, som du skriver, men med autister vinner man inga val.

Ser fram emot resultatet från utredningen. Troligtvis blir det spiken i kistan för demokraterna. Därefter öppnas fältet för green party och ett liberal party med ny partiledare. Demokraterna kan övergå till att bli ett SJW-parti och tjata loss om white privilige. Det är de duktiga på.
Senast redigerad av Japhy 2017-01-25 kl. 21:11.
2017-01-25, 21:07
Medlem
baggebo1s avatar
Muren, terrorländer och så "sanctuary cities":
Citat:
We’re going to strip federal grant money from the sanctuary states and cities that harbor illegal immigrants,” spokesman Sean Spicer told reporters.

“The American people are no longer going to have to be forced to subsidize this disregard for our laws.”
http://nypost.com/2017/01/25/trump-to-strip-federal-funding-from-sanctuary-cities/

Snacka om att leverera. Snacka om att göra det med en gång. "Pajasen" Trump, den första verkligt seriösa politikern som lett ett västland sedan -45.
2017-01-25, 21:08
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om Donald vill införa voter-ID i USA i alla delstater så är det något som inte går att klaga på. Så fort jag diskuterar detta med någon på ett engelskt forum brukar det vara få utanför USA som klagar på att man ska ha det då de flesta demoratiska länder redan har något sådant medan om man diskuterar detta med en jänkare kommer motståndet från främst demokrater.
Jaså?
Obama klagar (och stoppar lagar) 2011:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4875608

Ekot klagar 2016:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6514405

Det är klart att svarta, latinos och fattiga ska ha rätt att rösta utan att behöva visa ID! Allt annat vore diskriminerande. Kan någon ens nämna något land världen som har en så strikt och diskriminerande vallag som den South Carolina, North Carolina och Texas försökte införa, att man ska behöva visa legitimation när man röstar?? Det vissa har insinuerat, att illegala immigranter kan ha röstat (på demokraterna) genom att t ex uppge någon annans namn, är nog uteslutet. Denna grupp är helt enkelt alldeles för ärliga för att göra något sånt. I ett demokratiskt land litar man på varandra.
Senast redigerad av Schering 2017-01-25 kl. 21:11.
2017-01-25, 21:13
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jaså?
Det är klart att svarta, latinos och fattiga ska ha rätt att rösta utan att behöva visa ID! Allt annat vore diskriminerande. Kan någon ens nämna något land världen som har en så strikt och diskriminerande vallag som den South Carolina, North Carolina och Texas försökte införa, att man ska behöva visa legitimation när man röstar??

Problemet är att det inte är lika lätt att få ID i USA överallt, i fattiga samhällen är det ofta betydligt svårare än i rika samhällen. Jag vet att det är en fånig grej som "borde gå att fixa" men det ligger inte på Trumps bord att fixa det, han säger som alla andra repulikaner att det är upp till delstaterna att fixa det och de hänvisar till countysen och då blir det givetvis så att fattiga samhällen inte kommer att fixa ID i större utsträckning om man måste gå på kontorstid och stå och vänta i flera timmar på att bli betjänad.
2017-01-25, 21:22
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Sluta blanda bort korten. Vi pratade om vad Trump har hävdat är valfusk. Inte vad jag har hävdat är valfusk.

Fel. Vi talar om en idiotisk TOLKNING av det Trump hävdat signerat DIN sida. Men Trump har givetvis inte menat att det är röstfusk ifall man bara röstat en gång. Eftersom det omöjligen kan vara det. De flesta av din sort tycks lida av en grav form av Dunning-Kruger måste jag säga. Hur orolig är du över vad Trumps utredning kommer att visa?
2017-01-25, 21:51
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
satan vad det quakear i snöflingornas skor efter det där talet. soros pissar i brallan...inte konstigt att Trump inte blir inbjuden till Davos, han är deras värsta fiende men min ally! oj vad snett det har gått för the deep state nu...oj vad snett haha!

Jag lyssnar mycket på tysk radio (jag bor i Tyskland), och man oroar sig väldigt mycket över Trumps auktoritära styre och många gör kopplingar till Hitler och nazismen.
Dagligen hör man i diverse radioprogram (jag lyssnar mest på DeutschlandFunk) bekymmersamma uttalanden om Trump, att han är faschist, rasist, "mycket farlig", och en säkerhetsrisk, att han ljuger hela tiden etc, etc..

Skrivs också väldigt mycket i tidningarna om det:
http://www.stern.de/politik/ausland/ein-charakter-wie-wilhelm-ii---warum-donald-trump-eine-gefahr-fuer-den-frieden-ist-7288038.html

http://www.focus.de/politik/deutschland/alternative-fakten-das-wirklich-gefaehrliche-an-trump-hat-nichts-mit-links-rechts-grabenkaempfen-zu- tun_id_6535005.html

http://www.fr-online.de/politik/interview--trumps-gefaehrliche-macht-,1472596,35102008.html

https://www.welt.de/wirtschaft/article161172509/So-gefaehrlich-sind-Trumps-Tweets-fuer-die-Wirtschaft.html

https://www.welt.de/politik/ausland/article161379087/Warum-dieser-Satz-von-Donald-Trump-so-gefaehrlich-ist.html
Senast redigerad av BAB7 2017-01-25 kl. 21:53.
2017-01-25, 22:05
Medlem
Trump har stoppat nationalparkernas anställda för att twittra så de har satt upp en anonym tjänst för att twittra
Citat:
AltUSNatParkService ‎@AltNatParkSer
Can't wait for President Trump to call us FAKE NEWS.
You can take our official twitter, but you'll never take our free time!

2017-01-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Är det extra svårt för fattiga, svarta och latinos att stå och vänta på kontorstid?

I vissa delstater finns det bara ett ställe att hämta ut ID. Inte som i Sverige att ID finns på varje polisstation. Så har iaf jag fått uppfattningen av de som kritiserar förslag om voter-ID

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in