2017-01-21, 15:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Vilka belägg har du för att Kina av alla länder kommer att vara världsledande inom miljöteknik?

Jag är faktiskt allvarlig. Upplys mig om varför Kina kommer att slå EU eller USA?

Jag förstår inte detta heller men jag är uppriktig om att jag vill att du ska upplysa mig.

Kommer USA att falla för att de kommer att i framtiden få smog i sina städer (som Kina redan har)?

Är det energikostnaden som kommer att sänka USA dvs att förnyelsebar energi kommer att konkurrera ut fossil energi pga lägre pris?

Eller är det något annat?
Av den enkla anledningen att dom är intresserade att hitta nytt inom området, USA arbetar mer emot en sådan utveckling, speciellt nu med klimatförnekarna.
Där verkar det vara viktigt att stänga ned allt sånt arbete.

Ditt dravel om USA, Kina och Eu, kan du ta själv då det är inget jag sagt eller pratat om.

Förresten är du full?
Då du verkar inte alls nöjd med det jag skriver, utan lägger till själv.
Är för rutinerad för gå på så enkla diskussionstekniker, så håll du dig till det jag skriver.
2017-01-21, 15:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Tack vare Trump du lär se ett fall för imperialistisk manér för USA framöver. Knappast kommer "imperiumet USA" falla för att Kina möjligtvis i framtiden, skulle komma ikapp på miljöteknik området vilket är hypotetiskt och säkert felaktigt, och lika fel är det när Gustav Fridolin pratar om hypotetiska "100 000-tals jobb inom grön energi" o.s.v, kvacksalveri som vanligt och med subventioner av staten. Det borde vara själva motsatsen till favorit-ordet "hållbart". Manhattan skulle sjunka under vatten när som helst om Al Gores alarmistiska propaganda (till nytta för Kina) skulle vara sannolik.
Och skövla regnskog för att ge plats åt "miljöbränslen", dra åt helvete.
Ser inte Trump som den som sätter någon spik i kistan till detta fall, det har mer med klimatförnekarna att göra och deras rädsla för grön energi.
Och detta fall kommer ta många många decennier.

Det som forskare förutspår med klimatet sker enligt schema och tom mer på vissa saker.
Avisningen är mycket tydlig, men förklara det för en som har fingrarna i örat, och antagligen börja nästa inlägg med "Jag är ingen forskare.....MEN....".
Skrattar som en gris varje gång någon kommer med den, och om de verkligen inbillar sig att folk är så korkade att gå på den.
2017-01-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Av den enkla anledningen att dom är intresserade att hitta nytt inom området, USA arbetar mer emot en sådan utveckling, speciellt nu med klimatförnekarna.
Där verkar det vara viktigt att stänga ned allt sånt arbete.

Ditt dravel om USA, Kina och Eu, kan du ta själv då det är inget jag sagt eller pratat om.

Förresten är du full?
Då du verkar inte alls nöjd med det jag skriver, utan lägger till själv.
Är för rutinerad för gå på så enkla diskussionstekniker, så håll du dig till det jag skriver.

Återigen, du får gärna kalla vad jag skriver för dravel. Jag skulle kalla det för frågor (t ex om varför Kina skulle vara bättre än EU på miljöteknik).

Jag nöjer mig dock att avsluta diskussionen med dig då du själv har konstaterat att din position om varför Kina kommer att slå USA inom miljöteknik är

Citat:
...dom är intresserade att hitta nytt inom området

Jag kapitulerar inför din överlägsna argumentation och drar mig därför undan från vidare diskussion med dig.
2017-01-21, 15:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så sålänge en brutal diktatur är miljövänlig så är det OK att flytta våra företag dit för att tjäna mera pengar?

Du kanske kan ge oss en lista på vad du är villig att förbise när det gäller mänskliga rättigheter och organisationsfrihet tack vare miljösatsningar?

107 nedlagda kolfabriker = 107 nackskott på politiska dissidenter ?

Vidare, eftersom du valde att svara om Kina så måste jag därför fråga dig om hur EU eller Sverige ska lösa "valutan"?

Om jag ville vara elak skulle jag kalla dig för en Kina-apologet (eller kinesisk agent för att anknyta till nuvarande diskurs).

Det finns alltid ett hopp om att Kina skall genomgå en demokratiseringsprocess, om du inte vill se Kina hålla i produltionerna så får du göra det ända vettiga och dra ner på konsumtionen, det är tack vare den höga lonsumenefterfrågan som Kina kan göra affärer på varorna.

Att du ändast ser Kina som boven i dramat talar för din blindhet till det riktiga problemet vars lösning inte heter handelskrig.

EU behöver inte lösa den på samma sätt som USA behöver då minst ett land har sagt att de tänker handla i euro när de köper med västvärlden, om fler länder hakar på så kommer vi inom en viss framtid se dollarn bli ersatt som handelsvaluta
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-01-21 kl. 15:54.
2017-01-21, 15:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Återigen, du får gärna kalla vad jag skriver för dravel. Jag skulle kalla det för frågor (t ex om varför Kina skulle vara bättre än EU på miljöteknik).

Jag nöjer mig dock att avsluta diskussionen med dig då du själv har konstaterat att din position om varför Kina kommer att slå USA inom miljöteknik är

Jag kapitulerar inför din överlägsna argumentation och drar mig därför undan från vidare diskussion med dig.
Om man känner behovet att lägga orden i min mun, så blir ju det dravel per automatik.
Har jag sagt att Kina kommer bli bättre än EU, vart har jag skrivit detta?
Eller är du en sån fåne som tror världsledande är en svart och vit term?

Du vet väl som jag, att man inte vill satsa så mycket på¨grön energi, konstigt då jag trodde pengar var nått som verkligen drev saker.
Men ack så fel det blev.

Sen diskuterar du inte med mig, du diskuterar för mig, och när jag inte tillät detta, så blev du ledsen.
2017-01-21, 15:44
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ser inte Trump som den som sätter någon spik i kistan till detta fall, det har mer med klimatförnekarna att göra och deras rädsla för grön energi.
Och detta fall kommer ta många många decennier.

Det som forskare förutspår med klimatet sker enligt schema och tom mer på vissa saker.
Avisningen är mycket tydlig, men förklara det för en som har fingrarna i örat, och antagligen börja nästa inlägg med "Jag är ingen forskare.....MEN....".
Skrattar som en gris varje gång någon kommer med den, och om de verkligen inbillar sig att folk är så korkade att gå på den.

"Klimatförnekare". Här i Sverige tycks många verkligen ha gått på all propaganda som finns. Jo, Trump sätter spiken i kistan för klimatbluffen. Bara några timmar efter hans installation så togs allt om "climate scam" bort från Vita Husets hemsida. Även i sitt tal annonserade Trump en helt ny energipolitik. Exakt vad det innebär återstår väl att se men åtminstone kommer andra forskare än koldioxidschamaner att få komma till tals. Lär dig grammatik förresten om du ska kalla folk korkade.
2017-01-21, 15:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
"Klimatförnekare". Här i Sverige tycks många verkligen ha gått på all propaganda som finns. Jo, Trump sätter spiken i kistan för klimatbluffen. Bara några timmar efter hans installation så togs allt om "climate scam" bort från Vita Husets hemsida. Även i sitt tal annonserade Trump en helt ny energipolitik. Exakt vad det innebär återstår väl att se men åtminstone kommer andra forskare än koldioxidschamaner att få komma till tals. Lär dig grammatik förresten om du ska kalla folk korkade.
Något av det viktigaste Trump kan göra är att tillåta oljeborrning i Alaska. Det skulle minska USAs oljeberoende från utlandet till noll och dessutom medföra ett stopp för frackingmetoden, som visat sig leda till svåra konsekvenser gällande dricksvatten och instabilitet i jorden.

Att han kommer avsluta alla tokiga satsningar på "grön energi" ser jag som självklart. Solpanelsindustrin är kraftigt subventionerad och sysselsätter hundratusentals personer, trots att energiproduktionen är väldigt låg. Finns ingen ekonomi i detta, om man bortser från statliga pengar. Sen kan Kina bygga hur många kärnkraftverk de vill. Någon vindkraft blir det nog inte tal om där.
2017-01-21, 15:51
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det finns alltid ett hopp om att Kina skall genomgå en demokratiseringsprocess, om du inte vill se Kina hålla i produltionerna så får du göra det ända vettiga och dra ner på konsumtionen, det är tack vare den höga lonsumenefterfrågan som Kina kan göra affärer på varorna.

Att du ändast ser Kina som boven i dramat talar för din blindhet till det riktiga problemet som inte heter handelskrig.

EU behöver inte lösa den på samma sätt som USA behöver då minst ett land har sagt att de tänker handla i euro när de köper med västvärlden, om fler länder hakar på så kommer vi inom en viss framtid se dollarn bli ersatt som handelsvaluta
Varför förhandlar man inte det då på smart sätt antingen utanför eller inom cuck-institutioner som FN och globala käbbel. Hörde du Rex Tillerson sa om saudiarabien till Robo-Rubio??? Varför just Kina av alla anti-demokratiska länder, när man kan fokusera på kanske fack-förbund inom Kina och deras anställningsvillkor som argument, då med tanke på horribelt många har det. Självmordsnät t.ex utanför sitt arbetsplats? För att göra tramset som folk köpet på nätet från Kina, eftersom det varje dag 24/7 är en whopping stor bråkdel som köps från Kina. Deras kommunism-diktatur känns lika lömsk men ändå ok för att den funkar och är på fötter öht, hur många avrättas varje år och hur lång tids notis kan det ske på? Där t.ex har man ännu ett argument till negotiation att ge de. De riktiga problemen för oss är visst handelskrig, vad menar du att det skkullee vara? Eller du kanske vill ha kaos, och hoppas på demokrati-process och någon revolution??
2017-01-21, 15:54
Medlem
heiss avatar
Citat:
Denna extrema rädsla för grön energi är sjukt roande.
Men visst löser man kall fusion, så kommer ju många grenar av dagens energi helt försvinna.
Och det skrämmer dom till sådan grad att man hellre låter jorden gå under, än ens fundera på tanken att utveckla samhället framåt teknikmässigt.
Och det är här min teori(som jag aldrig någonsin kommer få uppleva, då jag inte kommer leva så länge för uppleva detta), och det är att detta är början på fallet för imperiumet USA.
Precis, så varför satsar man inte på 4-gen kärnkraftverk så snabbt som möjligt??? Hur kan Hillary komma undan med att ha sålt 20% av USAs uran till Ryssland och komma undan utan frågor?

Jag var tvungen att söka på kall fusion för att veta vad sådan hokuspokus vore, och det var som jag trodde, så varför använder du ordet kall fusion ens?
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 15:58.
2017-01-21, 15:58
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Något av det viktigaste Trump kan göra är att tillåta oljeborrning i Alaska. Det skulle minska USAs oljeberoende från utlandet till noll och dessutom medföra ett stopp för frackingmetoden, som visat sig leda till svåra konsekvenser gällande dricksvatten och instabilitet i jorden.

Att han kommer avsluta alla tokiga satsningar på "grön energi" ser jag som självklart. Solpanelsindustrin är kraftigt subventionerad och sysselsätter hundratusentals personer, trots att energiproduktionen är väldigt låg. Finns ingen ekonomi i detta, om man bortser från statliga pengar. Sen kan Kina bygga hur många kärnkraftverk de vill. Någon vindkraft blir det nog inte tal om där.

Alltid trevligt att se svenskar som inte är totalt indoktrinerade utan har tänkt själva. Jag var nästan redo att emigrera direkt efter att ha sett vänsterdåren till SVT-reporter intervjua en Trumpsupporter igår.

Fracking är givetvis totalt vanvett. Att det har blivit ett alternativ beror mycket på klimatalarmister. Trump kommer att ha ett mycket bredare och mer förnuftigt synsätt på energipolitiken. Alla dessa bisarra "gröna satsningar" som i många fall bara handlar om att suga pengar från skattebetalarna. Jag tänker också på Elon Musk och hans Tesla. Hur mycket har el-ändet kostat skattebetalarna?
2017-01-21, 16:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Precis, så varför satsar man inte på 4-gen kärnkraftverk så snabbt som möjligt??? Hur kan Hillary komma undan med att ha sålt 20% av USAs uran till Ryssland och komma undan utan frågor?
Ingår kall fusion här?
Sen är jag en som anser att kärnkraft är en del som är viktig för energin vi skapar.
Men även grön energi ska utvecklas, och där ligger USA verkligen inte i fronten.

Alla vet att Ryssland har mer än tillräckligt eget uran och ifrån grannländer som är MYCKET villiga att sälja.
USA är en mindre aktör på denna marknad.
Men lustigt att du säger nått negativt om USA och sådana affärer till Ryssland.
Det går inte alls ihop med närmandet med Ryssland, ja det påstådda närmandet då.
Hur det blir i verkligheten återstår att se.
Lite förvånad att man närmar sig Ryssland, och speciellt R som haft en sådan kommunistskräck genom åren.
2017-01-21, 16:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det kommer aldrig ske, det är bara retorik och en sak vi lärt oss genom historien.
Och det är att Amerikaner är rätt korkade och lätta och lura.

Konstigt sen att allt Trump säger det ska bort, och det ska bort osv...
Varför ska vi alltid vänta och se, varför vet han inte nu?
Det är flera saker man sagt så på nu, som Obamacare, det ska bort och vänta så bra det blir.
Det får ni se om några veckor eller månader osv...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in