2017-01-25, 11:31
Medlem
JoshTees avatar
Det är väl sagt massor med gånger men när det gäller idrottare på internationell toppnivå borde inte straffet komma från internationellt håll?
Ingen kommer ju ta ett straff på under 2 år här på allvar.
Citera
2017-01-25, 11:42
Medlem
Ostrobothnias avatar
betänkansvärt

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Lindqvist ‏@marcuslindqvist
Det är inte nanogram clostebol utan nanogram metaboliter av clostebol. Det finns olika typer. 13 ng/ml säger ingenting.

Citera
2017-01-25, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Hon får väl två månader i sommar.

Mjo. Doktorn har de fått att ta på sig hela ansvaret. De tar någon procent av hennes månadslön som tack och ger till honom. Han tjänar några årslöner och får ett bra liv medan ingen skugga ligger på henne. Hon kör OS och i folkets ögon så är hon inte en dopad person. Drömsenario.
Citera
2017-01-25, 11:52
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mjo. Doktorn har de fått att ta på sig hela ansvaret. De tar någon procent av hennes månadslön som tack och ger till honom. Han tjänar några årslöner och får ett bra liv medan ingen skugga ligger på henne. Hon kör OS och i folkets ögon så är hon inte en dopad person. Drömsenario.
Förmodligen bara i det otroligt naiva norska folket. Tror knappast Italienare, Finnar och majoriteten av svenskar(förutom Blomman och Hård) tex är lika lättlurade.
Citera
2017-01-25, 11:53
Medlem
Det som är intressant är väl att hon hade mycket högre värden än en cyklist som sade att han smetade in krämen på ett sår på röven, ett mycket mer mottagligt område än en läpp. Han fick väl 15 månader, och detta var innan dopingreglerna för steroider skärptes.
Citera
2017-01-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Förmodligen bara i det otroligt naiva norska folket. Tror knappast Italienare, Finnar och majoriteten av svenskar(förutom Blomman och Hård) tex är lika lättlurade.

Jag tycker Svenskar är väl otroligt naiva och saknar kunskaper om doping. Som bodybuilder så blir jag frustrerad varje gång man kommer in på ämnet sport med någon som inte idrottar på hög nivå... Jag tror det är få svenskar som tror att någon svensk dopar sig.
Citera
2017-01-25, 11:59
Medlem
Har man gett ut analysen ännu för NÄR Johaug fick i sig clostebol.
Det är genom den analysen man kan fastställa om hon har startat clostebolanvändningen tidigare än vad hon har angett.
Citera
2017-01-25, 12:27
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, du får tycka vad du vill. Jag håller mig till gällande regler och vill definitivt inte att media ska dreva hårt utifrån journalisternas subjektiva uppfattningar. Sådant har vi för mycket av.

Jopp, vi tycker lite olika, själv vill jag påstå att MJS inte fick något straff att tala om
så det som du kallar för att hålla sig inom reglerna ger jag inte ett jota för faktiskt.
En fuskare som inte får ett straff enligt mig ska inte få stå och smila i tv när han
vunnit över andra idrottare som inte har en dopingdom bakom sig.
Men nåja, vi får väl lämna den biten.

Nu i dag sitter TJ i norge och ska få sin doping avstämning prövad.
Och så väntar vi på vad FIS och IBU ska göra med Ryssland.

Vilken underbar idrottsvärld
Citera
2017-01-25, 13:25
Medlem
whogivesafucks avatar
Såg någonstans att ett krav var att mäturustningen minst måste klara av att kunna mäta 5ng.
Då kan ju mängden hon hade i blodet inte vara så lågt att det knappt är mätbart, som tomteexperten sa.

En annan påstod att substansen försvinner blixtsnabbt ur kroppen. Då kommer frågan. Hur lång tid efter läppsmörjningen togs provet?
Någon som kan detta ?

Inte orkat googlat runt ännu.
Citera
2017-01-25, 13:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Fortfarande beskrivs det i många media som "läppsalva". Varfør gøra sig till redskap før dopare?
Håller med, så här skriver AB "Om det saknas stöd för att Johaug tagit clostebolet i prestationshöjande syfte är inte maxstraffet på fyra år aktuellt. I stället hamnar påföljden sannolikt mellan 12 och 24 månader."

Om jag förstått tidigare domar rätt så är det att om man inte kan bevisa att man fått i sig preparatet ofrivilligt så är det maxstraff som gäller.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/r6zg3/smset-som-kan-radda-johaug
Citera
2017-01-25, 13:46
Medlem
Har det gjorts en utredning av norges patetiska förbund att utslaget beror på salvan? Det kan ju finnas andra möjliga orsaker. Hon kan ha fått i sig det på restaurang, sportdryck, någon kan ha fifflar med hennes prov, men nej det hålls stenhårt fast vid att det är en salva. Det är så uppenbart att salv-historien försöker dölja en systematisk anabola-doping hos johaug.
Citera
2017-01-25, 13:52
Medlem
whogivesafucks avatar
Och, kommer man lämna ut något dokument som klart och tydligt anger halten Clostebol eller får man enbart förlita sig på det som sägs ?

Såg också att man tagit till SMS som bevisning. Men av det som jag kunde se stod inte ett enda ord om problem med läpparna. Bara att hon höll på att få solsting.
Kanske smörjde hon skallen med Trofo...............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in