Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-23, 15:05
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
TOP-DOL 100 MG. Har en hög av dessa och de fungerar utmärkt.

https://quality-cures.com/344-thickbox_default/tramadol-topdol-ultram-us-050-ea.jpg

Finns dom i 200 mg med? Asså identiska med bilden du länka. Köpte 30 lösa sådana och killen sa de var 200 mg.
Citera
2017-01-23, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Blanda absolut inte Tramadol och Mirtazapin. Det är farligt.
På vilket sätt? Jag tar 100-150 mg Tram dagligen pga värk och har samtidigt utskrivet och tar 60 mg Mirtazapin per kväll. Har nyligen läst att 60 mg Mirta är en hög dos.

Har sagt det förut i denna tråd men säger det igen, hur kan ni flumma på tram? Det måste finnas 100-tals bättre substanser som ger ett rus eller ett trevligare rus än Tram. Ni har förstört mycket för oss som verkligen behöver en bra värktablett/medicin genom att missbruka det. Nu är det ett evigt tjat med läkaren varenda gång jag ska ha Tram utskrivet bara för att det har blivit klassat och det pga er som leker med droger.
Citera
2017-01-23, 18:58
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Finns dom i 200 mg med? Asså identiska med bilden du länka. Köpte 30 lösa sådana och killen sa de var 200 mg.

Tveksamt, tror de är 100 MG om jag dömer av din bild endast, samma storlek som mina. Tror det finns samma tillverkare på 200 MG men de är röda om jag inte missminner mig.
Citera
2017-01-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Bra tugg mannen, stolt över dig. Jag känner igen mig i din sista paragraf där om liv och död, precis så för mig med. Jag är fortfarande inte direkt 'psykiskt' fri, jag tänker på det hela tiden och är besatt men jag håller mig ifrån det.

Kriga på!

Jag gick ochså runt halv år efter att slutet och grinat. Myrkrypningar varade flera månader, hjärnan påverkas ochså ganska negativ efter långtvarigt missbruk, så att man tror att det är något alvarligt fel och åker på onödiga undersökningar. Alltså stå ut är mitt tips. Sedan kommer du bara bli äcklad av tramadol eftersom du kommer bara i efterhand när du är helt återställd förstå vilka skador det orsakar.

Och till er övriga skulle jag vilja säga att nej det är ingen "lek" opiat, jag har provat Oxy t ex och tyckte det var bara skit... Under julen drack jag 3-4 cocalliana flaskor utan att ens få abstinens.
Men tram tog nästan död på mig, hade inte morsan gömt skiten då, så skulle jag förmodligen vara död idag.

Det är bara följa användare här dom dör som flugor "farbror bla bla " eller vad han hette dog, användare Stone... Har inte skrivit sedan slutet av 2015 som var ganska flitig tramadol brukare (brukare inom parantes)
Senast redigerad av Zogkilla 2017-01-23 kl. 21:41.
Citera
2017-01-24, 08:42
Medlem
svesse88s avatar
Hjälper tramadol mot benzoAT?? Pz
Citera
2017-01-24, 08:49
Medlem
Danlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zogkilla
Det är lätt att fastna i skiten, talar av egen erfarenhet. Låt bli, läs mina tidigarte post.

Ok, tack ska försöka låta bli dom o använda träning och endorfiner som "kick" Istället, funkar i stort sett lika bra för att lindra ångest och rastlöshet... Det är bara "enkelheten" i att ta ett piller och må bra som är så lockande, men jag förstår att det inte går att må bra utan ansträngning. Jag har insett att lycka är ingen "mänsklig rättighet" - lycka är något man skapar genom sitt sätt att tänka och leva.
En sak som jag upplever är att bara efter några dagar på tram så börjar jag längta efter att vara mig själv igen, med all ångest, och allt skratt, alla toppar och dalar.Även om det är plågsamt så skulle jag inte kunna tänka mig att leva utan mig själv
Citera
2017-01-24, 15:28
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Jag gick ochså runt halv år efter att slutet och grinat. Myrkrypningar varade flera månader, hjärnan påverkas ochså ganska negativ efter långtvarigt missbruk, så att man tror att det är något alvarligt fel och åker på onödiga undersökningar. Alltså stå ut är mitt tips. Sedan kommer du bara bli äcklad av tramadol eftersom du kommer bara i efterhand när du är helt återställd förstå vilka skador det orsakar.

Och till er övriga skulle jag vilja säga att nej det är ingen "lek" opiat, jag har provat Oxy t ex och tyckte det var bara skit... Under julen drack jag 3-4 cocalliana flaskor utan att ens få abstinens.
Men tram tog nästan död på mig, hade inte morsan gömt skiten då, så skulle jag förmodligen vara död idag.

Det är bara följa användare här dom dör som flugor "farbror bla bla " eller vad han hette dog, användare Stone... Har inte skrivit sedan slutet av 2015 som var ganska flitig tramadol brukare (brukare inom parantes)

Ah. Tramadolen var min inkörsport, ledde mig ner en mörk väg av tyngre skit och krisade mitt liv i flera år. Men men, kan inte gå tillbaka till det nu skulle utan tvekan bli min död..

Folk underskattar konstant de antidepressiva egenskaperna tram har . Därför en AT från tram kan vara så mycket värre just på grund av att det sargar ditt psyke totalt jämfört med t.ex. h. Jag har tänt av från båda och fysiskt är ju h 100x värre men.. Ah, jag klarade mig bättre psykiskt.

Tack för dina ord!
Citera
2017-01-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Folk underskattar konstant de antidepressiva egenskaperna tram har . Därför en AT från tram kan vara så mycket värre just på grund av att det sargar ditt psyke totalt jämfört med t.ex. h. Jag har tänt av från båda och fysiskt är ju h 100x värre men.. Ah, jag klarade mig bättre psykiskt.

Tack för dina ord!

Det här var ganska intressant observation. Folk som fastnar för tramadol mår inte särskilt bra främst psykiskt. Det gäller väll missbrukare som grupp i sig. Och när dom slutar, ja, då trampas det på öm tå. Just där det gör ont, den psykiska biten. Så där tror jag att vi fick fram det förrädiska med tramadol ur missbruks perspektivet.

Må Guds nåd komma över missbrukare.
Citera
2017-01-24, 20:10
Medlem
Harbards avatar
Har man missbrukar-personalitet så ska man inte ens ha tillgång till tram eller benzo eller någon drog ö.h.t.

Lär sig inte folk självdisciplin längre, att vara sin egna läkare utan att bli missbrukare, att vara stark nog att bara bruka när man behöver eller vill (rekreationellt) precis som med öl. Ta till helgen inte mer, svårare än så är det inte men folk är så dimmiga i skallen av allt annat våra s.k läkare trycker i dem att de förlorar all självdisciplin.

Det är verkligen intressant hur vissa kan fastna för nått och andra inte alls. Jag förstår er inte alls, ni som missbrukar. Ni behöver en dos svamp eller lsd för att vakna upp och inse vad fan ni håller på med.

Lycka till och kom ihåg, på veckodagarna kan ni inte knarka får du skall ni JOBBA ta mig eller vara hemlösa.
Citera
2017-01-24, 20:16
Medlem
Ehh ok vad finns det för nåt som är mer uppåt än Tram men inte rent tjack alltså amfetamin eller koks men som ger ungefär samma rus som Tram, alltså man kan tex jobba ihärdigt med nåt, snacka utan att sluddra oså vidare...? Sub, Oxy eller?
Citera
2017-01-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffliggaren
Ehh ok vad finns det för nåt som är mer uppåt än Tram men inte rent tjack alltså amfetamin eller koks men som ger ungefär samma rus som Tram, alltså man kan tex jobba ihärdigt med nåt, snacka utan att sluddra oså vidare...? Sub, Oxy eller?

Det fanns någon antidepressant som hette Venlaflaxin som hade likande kemisk struktur det diskuterades här på FB. Jag har provat detta rävgift , trots liknande kemisk struktur så är den inte minsta lik tramdalol. Utan är riktigt skit rent utsagt , som dessutom är farlig kan skada njurar osv. Den driver upp pulsen, så ta inte den. Tror inte heller sub eller oxy har den efterfrågade effekten, oxy har jag provat.
Citera
2017-01-24, 22:05
Medlem
Citat:
Det fanns någon antidepressant som hette Venlaflaxin som hade likande kemisk struktur det diskuterades här på FB. Jag har provat detta rävgift , trots liknande kemisk struktur så är den inte minsta lik tramdalol. Utan är riktigt skit rent utsagt , som dessutom är farlig kan skada njurar osv. Den driver upp pulsen, så ta inte den. Tror inte heller sub eller oxy har den efterfrågade effekten, oxy har jag provat.

ok har beställt oxy ska testa, Testade Lyrica förut, vilket jävla skit, man blir ostadig å trött, går ju inte att göra nåt produktivt med det i kroppen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in