Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Jag är en van användare av Tramadol och ligger på cirka 1 - 1.2g om dagen ungefär. Igår tog jag 600mg och fyllde sedan på över 5-6 timmar upp till 1000mg, inget ovanligt. Somnade vid 04 och vaknar upp 7-8 tiden av att jag har enorm huvudvärk, känsla av att jag ska spy och allmänt utslagen. Under dagen kunde jag inte ens behålla vatten i magen utan att det kom ut igen, har legat i sängen och blundat fram till på kvällen då jag började må lite bättre och bli en människa igen.

Detta är inte första gången jag reagerat på exakt detta viset av tramadol men jag förstår inte riktigt varför jag mår så dåligt vissa gånger? Jag menar det är inga ovanligt stora doser (för mig) så att det ska vara en överdos känns konstigt. Och nej, jag fick inte ett krampanfall. Har fått det tidigare och detta var absolut inte ett sådant.

Så, varför mår jag så dåligt vissa gånger jag knaprat tram?

Hände mig med ibland. Kan ha å göra med du ätit, druckit för dåligt osv. Men tror även det är en liten varning om att du tagit för mkt. Även fast dosen inte är högre än vanligt så reagerar du kanske mer på de med tanke på du ätit, druckit och sovit dåligt. Dock en killgissning
Citera
2022-06-19, 04:01
Bannlyst
Hur tar ni tram för bästa effekt? Säg att ni ska ta 400mg under en dag.

50mg per 30min, 100mg per timme, 200mg på en gång sen 200mg en timme senare.. osv vad har ni insett ger bäst effekt?
Citera
2022-06-21, 02:26
Medlem
Jag får väldigt små pupiller av vissa tramadol, till exempel beiga T3 . Av santeria får jag väldigt stora pupiller, någon som vet varför det blir såhär ? Det ska ju vara samma ämnen i så hur kommer det sig att det påverkar pupillerna annorlunda? Bara lite nyfiken 😅
Citera
2022-06-21, 05:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan

50mg per 30min, 100mg per timme, 200mg på en gång sen 200mg en timme senare.. osv vad har ni insett ger bäst effekt?

Svar hade uppskattats
Citera
2022-06-23, 09:45
Medlem
funktioners avatar
Avtändning

Har ätit tram i drygt två månader på doser runt 1 g om dagen. I slutet runt 1,5g/dag. Under två veckors tid har jag trappat ner rätt hårt och åt sista 100mg för cirka 1,5 dygn sen. Har varit frossig, kallsvettats, muskel och ledvärk, huvudvärk, magen har kommit igång rejält, yrsel och myrkrypningar.

Nu undrar jag, blir inte atn värre än så här? Har läst så mycket om att det ska vara hemskt men detta är ju inte värre än en rejäl influensa? Har ändå kunnat vara ute och idrotta och umgås med vänner samt sovit som en gud under tiden som jag haft dessa symptom.

Eller har atn inte kommit igång ordentligt än?
Senast redigerad av funktioner 2022-06-23 kl. 09:58.
Citera
2022-06-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Har ätit tram i drygt två månader på doser runt 1 g om dagen. I slutet runt 1,5g/dag. Under två veckors tid har jag trappat ner rätt hårt och åt sista 100mg för cirka 1,5 dygn sen. Har varit frossig, kallsvettats, muskel och ledvärk, huvudvärk, magen har kommit igång rejält, yrsel och myrkrypningar.

Nu undrar jag, blir inte atn värre än så här? Har läst så mycket om att det ska vara hemskt men detta är ju inte värre än en rejäl influensa? Har ändå kunnat vara ute och idrotta och umgås med vänner samt sovit som en gud under tiden som jag haft dessa symptom.

Eller har atn inte kommit igång ordentligt än?

Folk brukar väl beskriva symptomen du känner. Men du kanske är jättestark? Jag brukar iallafall inte kunna idrotta med vänner när jag har ”rejäl influensa”.
Citera
2022-06-23, 10:20
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joubert
Folk brukar väl beskriva symptomen du känner. Men du kanske är jättestark? Jag brukar iallafall inte kunna idrotta med vänner när jag har ”rejäl influensa”.
Nja, saken är den att jag brukar vara en riktig vekling när det kommer till ats men nu när man gått genom ett par kanske man börjar bli lite härdad.. har tex klippt bensomissbruk efter stora mängder under lång tid och mått som en levande död veckor efter sista dos. Därför känns detta som rena barnleken. Nåväl, det är väl bara att vara glad för det isåfall.
Citera
2022-06-27, 07:57
Bannlyst
Citat:

Finns det verkligen ingen med nagot tips?
Citera
2022-06-28, 19:09
Medlem
Citat:
Jag är en van användare av Tramadol och ligger på cirka 1 - 1.2g om dagen ungefär. Igår tog jag 600mg och fyllde sedan på över 5-6 timmar upp till 1000mg, inget ovanligt. Somnade vid 04 och vaknar upp 7-8 tiden av att jag har enorm huvudvärk, känsla av att jag ska spy och allmänt utslagen. Under dagen kunde jag inte ens behålla vatten i magen utan att det kom ut igen, har legat i sängen och blundat fram till på kvällen då jag började må lite bättre och bli en människa igen.

Detta är inte första gången jag reagerat på exakt detta viset av tramadol men jag förstår inte riktigt varför jag mår så dåligt vissa gånger? Jag menar det är inga ovanligt stora doser (för mig) så att det ska vara en överdos känns konstigt. Och nej, jag fick inte ett krampanfall. Har fått det tidigare och detta var absolut inte ett sådant.

Så, varför mår jag så dåligt vissa gånger jag knaprat tram?

Typiska symtom på att levern börjat svika, använd nåt leverskydd, acetylcystein(NAC) att föredra och använd låga doser i början för att bygga upp toleransen.

200 mg NAC dag 1-3
400 mg NAC dag 4-5
600 mg NAC dagligen i några veckor så känner du dig frisk igen

Och ni som använder höga doser tram borde iaf använda 5 mg diazepam(less is more) under tungan, eller 2-3 rivotril med magnesium så man slipper oroa sig för kramper.
Citera
2022-07-02, 18:02
Medlem
Citat:
Finns det verkligen ingen med nagot tips?
400 under en hel dag, morgon till kväll??? Isf hade jag tagit 50mg 09, 11, 13, 15 sen slängt i mig sista 200 vid 18.
Det är lite att ta under en HEL dag. Hade väntat till en bra bit efter lunch att börja slänga i mig, om det nu är ett rus du är ute efter..
Citera
2022-07-04, 04:05
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snailtrack
Typiska symtom på att levern börjat svika, använd nåt leverskydd, acetylcystein(NAC) att föredra och använd låga doser i början för att bygga upp toleransen.

200 mg NAC dag 1-3
400 mg NAC dag 4-5
600 mg NAC dagligen i några veckor så känner du dig frisk igen

Och ni som använder höga doser tram borde iaf använda 5 mg diazepam(less is more) under tungan, eller 2-3 rivotril med magnesium så man slipper oroa sig för kramper.

Tack för tipset. Vad är NAC och hur kan det eventuellt hjälpa mig? Aldrig hört talas om det förut men just levern tar skada känns väl orimligt i längden..
Citera
2022-07-04, 07:17
Bannlyst
Citat:
Tack för tipset. Vad är NAC och hur kan det eventuellt hjälpa mig? Aldrig hört talas om det förut men just levern tar skada känns väl orimligt i längden..

NAC är något av det bästa man kan ta. Det i princip detoxar hela kroppen på skit.

Du får själv googla på det dock.

Man använder to.m NAC på sjukhuset mot akuta leverskador, så "starkt" är det.
Att det inte snackas mer om NAC är för att big pharma inte kan tjäna några stora pengar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in