2017-01-24, 09:59
Medlem
zergrushs avatar
Den där jävla Spicer-konferensen!

Begriper amatören att han är pressekreterare åt förenta staternas president? Han betedde sig som om han var en grälsjuk mellanstadie-unge?
Han var död uppe vid podiet innan det ens var halvt över...
Det var dock fascinerande att se hur han konsekvent fortsatte på småbarnstemat att genom som representant för vita huset gnälla som en trulig parvel som inte fått gå på toaletten, mot slutet? "Ni gnäller på allt vi gör, juh! "
Mycket enkelt: Fatta inte fullständigt förskräckliga beslut! Eller kan presidenten och hans stab inte hållas ansvariga för vad de håller på med? ...ska de omyndigförklaras?

Sean Spicer kommer vara ha åkt ut med huvudet före, inom två månader. Märk mina ord!

Det större problemet är bara att det är så jävla uppenbart att ingen i det där gänget kring Donald har minsta susning om hur man hanterar offentlig verksamhet, eller ens nybörjargrunden i att navigera en offentlig utfrågning!
Hur lång tid tog det för Spicer att begripa att inte en jävel ville lyssna på honom föra en förlorad argumentation? Jesus, han skulle vidarebefordra el Presidentes vilja och svara på en handfull softbolls-frågor, inget annat.
Att i förbifarten slänga ut att amerikanska soldater skulle tillbaks in i Irak var intressant dock!

...vilket dock borgar för att precis vartenda offentligt framträdande av Donalds GoldmanSachs-polare eller andra "privata talanger" (hur många i den där sekten har ens varit i närheten av offentlig sektor, egentligen?), som ärligt talat inte förstår vad politiskt arbete eller offentlig presentation handlar om, kommer bli trainwrecks av precis samma kaliber!

Prima lyteskomisk underhållning, kommer snart till en youtube nära dig!

Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Vad gäller Riot Law (citatet ovan) så tillämpar men den också på demonstranterna som störde installationen. Obama hade väl sett mellan fingrarna med sådant och hävdat "freedom of speech" men den nuvarande regimen har hårdare bandage.
Har svårt att tänka mig det kommer hända så mycket med dem, va? Man sätter inte dit sin egen hejarklack...
https://twitter.com/jjmacnab/status/823612534066323456
Citat:
RT (formerly Russia Today) reporter charged with felony rioting in DC.
2017-01-24, 10:58
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Har svårt att tänka mig det kommer hända så mycket med dem, va? Man sätter inte dit sin egen hejarklack...

Jag är ganska säker på denna tjej kommer åka dit rejält.
Hon är tydligen identifierad.
https://www.youtube.com/watch?v=nnERQIhsCFc
Man undrar verkligen vad som får en person att göra en sådan handling?
2017-01-24, 11:19
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Den där jävla Spicer-konferensen!

Begriper amatören att han är pressekreterare åt förenta staternas president? Han betedde sig som om han var en grälsjuk mellanstadie-unge?
Han var död uppe vid podiet innan det ens var halvt över...
Det var dock fascinerande att se hur han konsekvent fortsatte på småbarnstemat att genom som representant för vita huset gnälla som en trulig parvel som inte fått gå på toaletten, mot slutet? "Ni gnäller på allt vi gör, juh! "
Mycket enkelt: Fatta inte fullständigt förskräckliga beslut! Eller kan presidenten och hans stab inte hållas ansvariga för vad de håller på med? ...ska de omyndigförklaras?

Sean Spicer kommer vara ha åkt ut med huvudet före, inom två månader. Märk mina ord!

Det större problemet är bara att det är så jävla uppenbart att ingen i det där gänget kring Donald har minsta susning om hur man hanterar offentlig verksamhet, eller ens nybörjargrunden i att navigera en offentlig utfrågning!
Hur lång tid tog det för Spicer att begripa att inte en jävel ville lyssna på honom föra en förlorad argumentation? Jesus, han skulle vidarebefordra el Presidentes vilja och svara på en handfull softbolls-frågor, inget annat.
Att i förbifarten slänga ut att amerikanska soldater skulle tillbaks in i Irak var intressant dock!

...vilket dock borgar för att precis vartenda offentligt framträdande av Donalds GoldmanSachs-polare eller andra "privata talanger" (hur många i den där sekten har ens varit i närheten av offentlig sektor, egentligen?), som ärligt talat inte förstår vad politiskt arbete eller offentlig presentation handlar om, kommer bli trainwrecks av precis samma kaliber!

Prima lyteskomisk underhållning, kommer snart till en youtube nära dig!

Det allra mest fantastiska tycker jag är vad Trumps pressekreterare tog upp som första fråga på den allra första pressträffen:

En reporter har, enligt Spicer, lögnaktigt skrivit på twitter att Martin Luther Kings byst hade tagits bort från Ovala rummet. Senare rättade sig reportern, enligt Spicer, och skrev att någon från Secret Service måste ha skymt bysten. Upprörande!!!!

Uppenbarligen är detta en oerhört betydelsefull händelse för världens kanske mäktigaste människa.
En tweet från en icke namngiven reporter.
Detta är alltså vad Trump ägnar sin tid åt. Futiliteter.
Visst, jag kan förstå att USA:s president känner sig kränkt och också ger uttryck för sin kränkthet om han upplever att de stora nyhetsbolagen vinklar sina rapporter eller kommer med felaktigheter. Jag kan förstå tjafset om hur många människor som var i Washington på fredagen, eftersom det ju inte finns några officiella siffror.
Men en twitter från en icke namngiven person om Martin Luther Kings byst

I går kom i alla fall en reaktion från senaten på Trumps exekutiva order om ACA. Två republikanska senatorer kände att det inte gick att vänta längre utan presenterade ett utkast till en ersättning för ACA.
En av dem sa att Trumps xo var förvirrande och att det inte är klart vilka effekter den kommer att få.
Som en del av förslaget föreslås att de delstater som vill behålla ACA ska få göra det.
Så vitt jag vet har inte Trump reagerat ännu, men det ska bli väldigt intressant att se hur han kommer att hantera kongressen.

Ska vi gissa att ACA i stort sett kommer att finnas kvar när allt kommer omkring men döpas om till Trumpcare? Obama sa ju strax innan han avgick att ett namnbyte var helt okej för honom; han välkomnade alla förbättringar av sjukförsäkringsreformen och uppmanade demokraterna att rösta för förbättringar.
https://www.washingtonpost.com/blogs/right-turn/wp/2017/01/23/when-trump-and-gop-leaders-lack-a-plan-others-jump-in/?utm_term=.b206235c3b93
2017-01-24, 11:35
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det allra mest fantastiska tycker jag är vad Trumps pressekreterare tog upp som första fråga på den allra första pressträffen:

En reporter har, enligt Spicer, lögnaktigt skrivit på twitter att Martin Luther Kings byst hade tagits bort från Ovala rummet. Senare rättade sig reportern, enligt Spicer, och skrev att någon från Secret Service måste ha skymt bysten. Upprörande!!!!

Uppenbarligen är detta en oerhört betydelsefull händelse för världens kanske mäktigaste människa.
En tweet från en icke namngiven reporter.
Detta är alltså vad Trump ägnar sin tid åt. Futiliteter.
Visst, jag kan förstå att USA:s president känner sig kränkt och också ger uttryck för sin kränkthet om han upplever att de stora nyhetsbolagen vinklar sina rapporter eller kommer med felaktigheter. Jag kan förstå tjafset om hur många människor som var i Washington på fredagen, eftersom det ju inte finns några officiella siffror.
Men en twitter från en icke namngiven person om Martin Luther Kings byst
[/url]

Och så tar vi och taggar ner lögnerna lite är du snäll.
Det var alltså Zeke Miller på TIME Magazine som i sin panik att hitta "konstigheter" i Trumps administration twittrade detta.
Det var alltså ingen obetydlig "icke namngiven" person utan en politisk reporter på en av USA mest namnkunniga tidningar som spred en lögn.

Försök att göra lite undersökningar innan du postar saker, din trovärdighet kommer att öka väsentligt då.
2017-01-24, 11:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Och så tar vi och taggar ner lögnerna lite är du snäll.
Det var alltså Zeke Miller på TIME Magazine som i sin panik att hitta "konstigheter" i Trumps administration twittrade detta.
Det var alltså ingen obetydlig "icke namngiven" person utan en politisk reporter på en av USA mest namnkunniga tidningar som spred en lögn.

Försök att göra lite undersökningar innan du postar saker, din trovärdighet kommer att öka väsentligt då.

Försök att läsa ordentligt innan du postar.
Jag har aldrig påstått att det var någon "obetydlig" person som twittrade. Det har du hittat på själv.
Tagga ner på lögnerna lite, är du snäll.
Jag citerade Spicer. Det är hans ord, inte mina. Exakt vad han sa kan du själv se här:
http://edition.cnn.com/videos/politics/2017/01/21/sean-spicer-entire-defends-inauguration-crowd-size-sot.cnn
Senast redigerad av DoraF 2017-01-24 kl. 11:55.
2017-01-24, 11:56
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Försök att läsa ordentligt innan du postar.
Jag har aldrig påstått att det var någon "obetydlig" person som twittrade. Det har du hittat på själv.
Tagga ner på lögnerna lite, är du snäll.
Jag citerade Spicer. Det är hans ord, inte mina. Exakt vad han sa kan du själv se här:
http://edition.cnn.com/videos/politics/2017/01/21/sean-spicer-entire-defends-inauguration-crowd-size-sot.cnn

Jag vet vad du skrev, du försöker göra gällande att personen inte var identifierad när sanningen är att personen inte nämndes på presskonferensen.
Jag upplyser dig om att det var en journalist som jobbar på TIME.
Detta kunde du själv tagit reda på väldigt enkelt. Det valde du att inte göra utan istället försökte du få det att låta som att det var någon obetydlig person som Twittrade denna lögn om Trumps administration.
2017-01-24, 12:26
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jagarbara skrev

Sean pratade också om nån Skype set up eller nånting som skall göra det möjligt för mindre och resurssvagare media med avstånd från Washington att deltaga i press mötena. Jag hörde inte exakt men nånting sånt var meningen.

The Gateway Pundit har fått pressackreditering till WH. Libtarden Sally Kohn på CNNishitler:

Liberal propagandist @SallyKohn defends pro-Islamic Sharia Law advocate @lsarsour & slams professional White House reporter Gateway Pundit.

https://twitter.com/Truth_Bombers/status/823716163230240769

Otroligt bra av Donald Trump att ge små mediabolag pressackreditering. Det var dom som till stor del låg bakom hans seger.
2017-01-24, 12:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Jag vet vad du skrev, du försöker göra gällande att personen inte var identifierad när sanningen är att personen inte nämndes på presskonferensen.
Jag upplyser dig om att det var en journalist som jobbar på TIME.
Detta kunde du själv tagit reda på väldigt enkelt. Det valde du att inte göra utan istället försökte du få det att låta som att det var någon obetydlig person som Twittrade denna lögn om Trumps administration.

Mitt inlägg var som alla kan se ett svar på ett inlägg om Spicers pressträff. Den kontexten är lätt att se för alla som kan läser den här tråden.

Var gör jag gällande att reportern inte är identifierad?
Återigen tillskriver du mig något som jag inte skrivit. Du fortsätter att ljuga.

Jag har inte gjort någon som helst värdering av den som twittrade. Jag skriver " icke namngiven reporter" samt "icke namngiven person".
Spicer själv sa "reporter". Enligt din logik betyder det att Spicer ville få det till att det var en obetydlig person som twttrade.
Jag lämnar den här diskussionen. Fakta talar för sig själva. Att Trumps fanboys är faktaresisenta och ljuger obehindrat är inget nytt.

Jag tycker att det är viktigare och mer intressant att diskutera den andra halvan av mitt ursprungliga inlägg, den om ACA. Symptomatiskt nog skrev du ingenting om ACA. Trump är också helt fokuserad på futiliteter.
2017-01-24, 12:39
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
lampros skrev

Det militära inslaget i Trumps regim finns där. Som att försvarsministern (James Mattis, USMC) är en fd general. Man brukar ha civil försvarsminister i USA men inte i denna regim.

Sedan har vi chefen för Homeland Security, John Kelly, USMC general. Military brass in leading positions. Enligt obekräftade uppgifter spelar även förre CJCos Joseph Dunford, USMC general som de två ovannämnda, en roll i Trumps regim, såsom att Dunford övervakade säkerheten vid installationen.

Mike Pompeo svors in igår som Donald Trump administrationens nya CIA Direktör.
2017-01-24, 13:11
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Men den enda som har vunnit på detta är ju Kina!
TPP var förvisso ett jävla knepigt avtal, med en hel del tveksamma planer inbakade här och var, men dess enda syfte var att sätta USA i samarbete med sydostasiatiska länder för att stänga in handel med Kina bakom regleringar och förbättrade arbetsförhållanden.

Så big win! #makechinaevengreateragain
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2017/01/24/trump-kills-tpp-giving-china-its-first-big-win/?utm_term=.5c93c0b44762

Att MSM påstår det beror på att de är megafoner för globalism. Skrotandet av TPP är ett enormt nederlag för globalisterna. Avtalet hade givit multinationella företag makt över enskilda länder. Nu hoppas vi på att Trump är redo att sätta punkt för TTIP också. Båda TPP och TTIP syftar till att flytta makten bort från nationer till styrelserummen i de stora bolagen.
2017-01-24, 13:27
Medlem
Rickuzs avatar
Gillar i stort sätt allt som Trump gör och säger, men nu kom den stora besvikelsen.

Varför i helvete gör han inskränkningar i aborträtten, eller försöker att jävlas med kvinnor som önskar göra abort? Handlar det om att flörta med dom efterblivna väljarna i bibelbältet?
2017-01-24, 13:34
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Gillar i stort sätt allt som Trump gör och säger, men nu kom den stora besvikelsen.

Varför i helvete gör han inskränkningar i aborträtten, eller försöker att jävlas med kvinnor som önskar göra abort? Handlar det om att flörta med dom efterblivna väljarna i bibelbältet?
En rätt typisk republikansk hjärtefråga detta då samtliga presidenter gjort sak samma som Trump gör nu skär ned i aborträttigheterna, Sedan då demokraterna kommer till makten så tas dessa bort och det omvända ske så inget nytt var väl mer väntat än ngt annat som framkommit!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in