2017-01-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag har för mig att det har dryftats en del om det i andra liknande trådar. Så kroppen sjunker till botten och bör således inte flyttas väldigt mycket på ett bra tag om jag har förstått saken rätt. Jag har ett svagt minne av att jag har läst att en drunknad oftast hittas ungefär där personen drunknade även om det är i ett strömt vattendrag. Så hur förklarar man att Birna har färdats från den namngivna bron till fyndplatsen?

Ok, men oftast var inte den här gången då.

Svaret på din fråga återstår att se när polisen studerat havsströmmarna.

Tror du inte att de dumpade B i vattnet utan på stranden eller är det just från bron du är tveksam till?
Citera
2017-01-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009415204532&hc_ref=SEARCH&fref= nf

Passlig färg på bilarna i korsningen på teckningen ...
5 december 2016
Citera
2017-01-23, 22:37
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Inzoomningar på övervakningsfilmerna. Två videor finns på sidan. De ni säkert redan sett men tyckte det var intressant. Börjar fundera ändå om inte de två som hon går in i är de två misstänkta.. varför dra upp luvan och stå och titta så efter henne..senare i nästa bild ser man några följa henne eventuellt..

http://stundin.is/frett/myndskeid-fra-skolavordustig-hjalpar-logreglu-ad-kortleggja-ferdir-birnu/

Jag tycker att den som fäller upp huvan ser blond ut och eventuellt kvinna. Precis innan videon klipper till nästa kamera ser det ut som de vänder om för att gå mot motsatta hållet men teorin var och är inte omöjlig. I den andra videon där hon tappar mynten finns det en person som går i rask takt på andra sidan gatan efter Birna. Det kan också vara en slump... Eller inte. Polisen var lite försiktiga i början och klippte bort en del viktiga bitar som t ex bilen.

Från Islandsbloggen:
'Polisens intresse ska främst rikta in sig mot två av färingarna. En teori är att de två stötte ihop med Birna Brjánsdóttir på Laugavegur. Där ska en av dem ha börjat gå efter henne. Männen ska finnas på övervakningsbilder som inte släppts av polisen. Enligt uppgifter till Islandsbloggen ska flera i besättningen ha varit på Húrra under kvällen.
[...]
Videon ovan
(den där hon stöter emot personerna) släpptes av polisen och visar hur Birna Brjánsdóttir gick österut på Laugavegur minuterna före försvinnandet. Där finns inga tecken på att hon skulle vara förföljd eller i sällskap med någon.'

Jag tycker att Nikolaj ser genuint snäll ut på hans bilder. Utan att känna personen i fråga får den lilla detaljen mig spekulativt att tro att Thomas kan vara den som varit den drivande kraften i det hela. Är det någon som bestämmer sig för att snacka tror jag att det är Nikolaj. Om han vågar. Som sagt, jag kommer troligtvis få äta upp att jag skrev det här.
Citera
2017-01-23, 22:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ok, men oftast var inte den här gången då.

Svaret på din fråga återstår att se när polisen studerat havsströmmarna.

Tror du inte att de dumpade B i vattnet utan på stranden eller är det just från bron du är tveksam till?

Jag vet inte vad jag ska tro, dock så måste ju inte polisens tro vara förenlig med vad som faktiskt har hänt, det är inte ovanligt, åtminstone inte i Sverige. Just därför ställer jag frågor kring det här, finns många duktiga människor på forumet som kan bidra med information som skulle kunna bringa klarhet.

Mja, just den omtalade bron, jag skulle vilja höra vad expertisen har att säga. Som sagt, den som drunknar sjunker i princip ner till botten direkt. Kanske en kropp som har varit död på land några timmar flyter bättre?

EDIT;

Och som jag skrev tidigare, polisen tror också att KIA:n har framförts vid sidan av vägnätet.
Senast redigerad av OY 2017-01-23 kl. 22:41.
Citera
2017-01-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag tycker att den som fäller upp huvan ser blond ut och eventuellt kvinna. Precis innan videon klipper till nästa kamera ser det ut som de vänder om för att gå mot motsatta hållet men teorin var och är inte omöjlig.

Jag tycker att Nikolaj ser genuint snäll ut på hans bilder. Utan att känna personen i fråga får den lilla detaljen mig spekulativt att tro att Thomas kan vara den som varit den drivande kraften i det hela. Är det någon som bestämmer sig för att snacka tror jag att det är Nikolaj. Om han vågar. Som sagt, jag kommer troligtvis få äta upp att jag skrev det här.

Ja faktiskt... ser ut som en kvinna på benen nu när jag kollade igen..

Tyckte också han såg snäll ut, va de första jag tänkte på, men....skenet kan bedra..
Citera
2017-01-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte vad jag ska tro, dock så måste ju inte polisens tro vara förenlig med vad som faktiskt har hänt, det är inte ovanligt, åtminstone inte i Sverige. Just därför ställer jag frågor kring det här, finns många duktiga människor på forumet som kan bidra med information som skulle kunna bringa klarhet.

Mja, just den omtalade bron, jag skulle vilja höra vad expertisen har att säga. Som sagt, den som drunknar sjunker i princip ner till botten direkt. Kanske en kropp som har varit död på land några timmar flyter bättre?

EDIT;

Och som jag skrev tidigare, polisen tror också att KIA:n har framförts vid sidan av vägnätet.

Det är mer logiskt att de dumpat henne i havet än på land, från land = på stranden. Varför köra ända dit för att dumpa kroppen synlig på stranden?

Efter ett par dagar flyter kroppen upp men sjunker igen efter några timmar, innan kroppen sjönk igen kan väl havsströmmarna fått fatt i kroppen och fört den till och upp på stranden?

OBS! Jag är ingen expertis.

EDIT: de har väl kört på sidan av vägnätet för att undvika kameror? Det säger väl inget om att kroppen dumpades på land?
Senast redigerad av helsan 2017-01-23 kl. 23:02.
Citera
2017-01-23, 23:02
Medlem
Er dette samme Nikolaj?

https://www.facebook.com/n*colaj.olsen.56 ' i
Citera
2017-01-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Er dette samme Nikolaj?

https://www.facebook.com/n*colaj.olsen.56 ' i

Nää? Han ser annorlunda ut och är pilot. Men säkert släkt med dem..
Citera
2017-01-23, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Skadorna på fronten av Kian och denna videofilm får mig att tro att Birna raglade ut i gatan och blev påkörd och dödad av en bil med två överförfriskade människor som delade på en ärthjärna. De plockade upp kroppen och körde den till en avlägsen plats för att sedan återvända till sin båt.
Senast redigerad av Quarrel 2017-01-23 kl. 23:10.
Citera
2017-01-23, 23:12
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skadorna på fronten av Kian och denna videofilm får mig att tro att Birna raglade ut i gatan och blev påkörd och dödad av en bil med två överförfriskade människor som delade på en ärthjärna. De plockade upp kroppen och körde den till en avlägsen plats för att sedan återkomma till sin båt.

Då borde det finnas yttre skador på bilen och det har det inte sagts något om så vitt jag vet. Efter undersökningen av bilen verkar polisen jobba (eventuellt jobbade) enligt teorin att hon hoppat in frivilligt.

Ingen skada är heller synlig på någon av bilderna/filmerna som publicerats.
Citera
2017-01-23, 23:13
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skadorna på fronten av Kian och https://www.youtube.com/watch?v=TvpbqY3deqs&app=desktop får mig att tro att Birna raglade ut i gatan och blev påkörd och dödad av en bil med två överförfriskade människor som delade på en ärthjärna. De plockade upp kroppen och körde den till en avlägsen plats för att sedan återkomma till sin båt.

Trovärdig teori. Alternativt sexuellt våld, tyvärr. Mycket ledsam historia hursomhelst.
Citera
2017-01-23, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Då borde det finnas yttre skador på bilen och det har det inte sagts något om så vitt jag vet. Efter undersökningen av bilen verkar polisen jobba (eventuellt jobbade) enligt teorin att hon hoppat in frivilligt.

Ingen skada är heller synlig på någon av bilderna/filmerna som publicerats.
Det finns yttre skador på bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
"
Indikator meddelade i morse att den röda Kia Rio bil andra män hade leasade en skadad front. Grim bekräftar mbl.is att det har varit skador på bilen"

http://www.mbl.is/frettir/innlent/2017/01/23/aherslan_var_oll_a_ad_finna_birnu/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in