2017-01-22, 18:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Se mitt inlägg #387
(FB) Island, Birna Brjánsdóttir försvunnen natten mot Lördag 17-01-14.
Där förklarar jag varför gröngölingarna ansåg att det var smartare att dumpa ner i havet.

Men de har inte fäst något tillräckligt tungt vid kroppen, den flöt ju upp på land.

Beskyll inte grönländarna för att vara intelligenta, det är orättvist.
Senast redigerad av OY 2017-01-22 kl. 18:56.
Citera
2017-01-22, 18:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Kan absolut förstå hur man kan finna det smartast att hutta liket i vattnet, dock så nära land och utan extra tyngder kan man nästan räkna med att det spolas upp igen. "Tur" för alla andra, att kunna hitta henne, men mördarna verkade ha otur när de tänkte.

Det var ju tur att kroppen flöt i land när den gjorde det så att helikopterbesättningen hittade henne, kunde ju teoretiskt ha drivit till havs ett bra tag eller aldrig landat.
Citera
2017-01-22, 18:59
Medlem
Tomatos avatar
[quote=Megaforce|59676515]Ja, när båten är i hamn så är det inte så många uppe på däck, större delen besättningen sov nog. Kroppen kan ha smugglats

Citat:
Ursprungligen postat av Suup
https://www.google.se/maps/place/%C3%93seyrarbr%C3%BA,+Island/@63.8472849,-21.5666771,11z/data=!4m5!3m4!1s0x48d65d21f1eceb7b:0xe752c699e5f4e fa3!8m2!3d63.8790452!4d-21.2096214 - Där är bron.

Hon hittades söder om Strandakirkja
Jag tror mer på bron på 427:an nordväst om kyrkan. Det går ut något vattendrag i havet där.
Senast redigerad av Tomato 2017-01-22 kl. 19:08.
Citera
2017-01-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon i tråden som är insatt i den isländska juridiken?

Om de skyller på varandra, vad händer då?

Hur som helst så är minst en av grönländarna skyldig till mord, hoppas han får ett hårt straff.
No idea, men de har ju haft god tid på sig att koka ihop en historia tillsammans i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror mer på bron på 427:an nordväst om kyrkan. Det går ut något vattendrag i havet där.
Ja är ju ett annat alternativ
Citera
2017-01-22, 19:11
Bannlyst
Orkar inte läsa hela tråden, finns det några namn eller bilder på de misstänkta? De hävdar sig oskyldiga så klart, men att det finns blodspår i bilen ställer nog till den tesen. Ena tidigare åtalad för narkotika och tidigare sexualbrott i CV:t ringer inte så bra heller.

Skriker Lisa Holm över detta. Har man spekulerat i rimliga motiv? Plockade de bara upp eller tvingade henne in i bilen och sedan flippade ur?
Citera
2017-01-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Orkar inte läsa hela tråden, finns det några namn eller bilder på de misstänkta? De hävdar sig oskyldiga så klart, men att det finns blodspår i bilen ställer nog till den tesen. Ena tidigare åtalad för narkotika och tidigare sexualbrott i CV:t ringer inte så bra heller.

Skriker Lisa Holm över detta. Har man spekulerat i rimliga motiv? Plockade de bara upp eller tvingade henne in i bilen och sedan flippade ur?

Jag vet inte om polisen gått ut med tänkbara motiv, dock så finns det uppgifter i media att det fanns sperma i bilen, men polisen har inte bekräftat det så vitt jag vet.

Att ena har sexualbrott i registret har jag missat, vilken typ av sexualbrott?
Citera
2017-01-22, 19:19
Medlem
Citat:
Jag vet inte om polisen gått ut med tänkbara motiv, dock så finns det uppgifter i media att det fanns sperma i bilen, men polisen har inte bekräftat det så vitt jag vet.

Han åtalades aldrig för sexualbrottet enligt Islandsbloggen

Han ska vid ett tillfälle dessutom ha anmälts för sexualbrott, men åtalades aldrig.
Citera
2017-01-22, 19:20
Medlem
Både 20-40 kg knark och sen mörda nån till på det,måste vara fullblodsgalninngar
Citera
2017-01-22, 19:21
Bannlyst
Citat:

Stod bara sexualbrott på tidigare länkade islandsbloggen.

Citat:
Han ska vid ett tillfälle dessutom ha anmälts för sexualbrott, men åtalades aldrig.

http://www.islandsbloggen.com/
Citera
2017-01-22, 19:39
Medlem
Vatrenis avatar
Har någon en förklaring/information till kameramaterialet som finns tillgängligt på Aftonbladet och avser sista gången Birna sågs till? Tjejen ser rejält hög, packad eller rent av skadad ut. Hon går ju fan som en zombie i The Walking Dead och inte en människa stannar till för att fråga hur det står till. Nått är ju rejält jävla fel där. Fan är fel på folk?

Hade någon hjälpt henne hem hade hon kunnat vara vid liv idag.
Citera
2017-01-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men de har inte fäst något tillräckligt tungt vid kroppen, den flöt ju upp på land.

Beskyll inte grönländarna för att vara intelligenta, det är orättvist.

Ja, men tanken på kroppens tyngd och havets strömmar så ansågs det vara en god idé.

Nejnej, det är faktiskt inte grönländarna jag beskyller för att vara intelligenta.
Citera
2017-01-22, 19:45
Medlem
i_am_blues avatar
Intressant, ny fakta. Sorgligt att fallet fick sådan utgång men skönt att hon äntligen är hittad.

"It was revealed at the press conference that a weapon is being sought in the case, although it’s not clear what kind of weapon that would be, since the cause of death is yet to be determined. Preliminary results regarding the cause of death will be available within a few days."
http://icelandreview.com/news/2017/01/22/birnas-body-found-beach
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in