2017-01-18, 22:08
Medlem
Fartyget är beordrat tillbaks till hamnen om jag förstått rätt? Är besättningen varskodd om varför?
Senast redigerad av helsan 2017-01-18 kl. 22:11.
Citera
2017-01-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Idiotfråga. Vad annat kan man syssla med? Snacka, spela poker, läsa bok, sova? Fyll i listan själv.

Då fyller jag i:

Läsa nyheter.
Citera
2017-01-18, 22:11
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Idiotfråga. Vad annat kan man syssla med? Snacka, spela poker, läsa bok, sova? Fyll i listan själv.

Eller att titta på nyheter; genom TV, mobil, dator eller surfplatta...? Förstår inte varför du räknar bort detta alternativ..

EDIT;

helsan hann före
Senast redigerad av Hummm.. 2017-01-18 kl. 22:13.
Citera
2017-01-18, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Eller att titta på nyheter; genom TV, mobil, dator eller surfplatta...? Förstår inte varför du räknar bort detta alternativ..
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Då fyller jag i:

Läsa nyheter.
Ja, man kan läsa nyheter, men det är mycket annat som lockar besättningar på fiskebåtar när de har vila.

Jag blev ombedd att ge alternativ till att läsa nyheter.
Senast redigerad av Quarrel 2017-01-18 kl. 22:16.
Citera
2017-01-18, 22:16
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ja, man kan läsa nyheter, men det är mycket annat som lockar besättningar på fiskebåtar när de har vila.

Som vad.... måste jag fråga igen! Du gör parodi på dig själv. Det är väl olika från person till person vad man är intresserad av. Fiskare är inte en homogen grupp med aversioner mot nyheter i olika former.
Citera
Medlem
Hur är det med mobil täckning och tillgång till internet på havet mellan Island och Grönland? Jag trodde man kollade DVD på fiske båtar.
Citera
Medlem
Citat:

Det har ju gått flera dygn sedan hon försvann, vem vill inte hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen? Alla kollar väl sånt hela tiden numera, att hela besättningen skulle strunta i det håller jag för osannolikt.
Citera
2017-01-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mgn
Hur är det med mobil täckning och tillgång till internet på havet mellan Island och Grönland? Jag trodde man kollade DVD på fiske båtar.

Ja, det undrar jag med. Har de TV, radio, mobiltäckning osv?
Citera
2017-01-18, 22:18
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
De har inte varit på Island sedan flickan efterlystes.
visir.is: DEVELOPING: Car linked to disappearance of young local woman connected crew of a trawler from Greenland
De har annat att göra än att läsa tidningar ombord. Dagstidningar finns inte heller.

Citat:

Jag blev ombedd att ge alternativ till att läsa nyheter.

Nä, du tyckte det fanns viktigare saker att göra än att läsa nyheter..
Citera
2017-01-18, 22:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som vad.... måste jag fråga igen! Du gör parodi på dig själv. Det är väl olika från person till person vad man är intresserad av. Fiskare är inte en homogen grupp med aversioner mot nyheter i olika former.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det har ju gått flera dygn sedan hon försvann, vem vill inte hålla sig uppdaterad om vad som händer i världen? Alla kollar väl sånt hela tiden numera, att hela besättningen skulle strunta i det håller jag för osannolikt.
En försvunnen tjej behöver inte vara en snackis ombord, även om någon har hört efterlysningen.
Citera
2017-01-18, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nä, du tyckte det fanns viktigare saker att göra än att läsa nyheter..
Nej, det tyckte jag inte. Jag skrev att de hade annat att göra. Här blev jag ombedd om alternativ, och gav det.
Citat:
Som vad...!?
Citera
2017-01-18, 22:23
Medlem
Citat:
En försvunnen tjej behöver inte vara en snackis ombord, även om någon har hört efterlysningen.

Det är en snackis på hela Island. En tjej som försvann i anslutning till deras fartygs avgång skulle inte bli en snackis???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in