2017-01-23, 10:27
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstår du vad krigsföring i stadsmiljö innebär? När amerikanska soldater kommer hem i stålkistor är det kört för vilken än som är president i USA då.
Syftade främst på att rensa landsbygden, men isis är svaga soldater även i städerna och det är situationen för de civila som är det största och nästan det enda problemet.
2017-01-23, 10:29
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Amerikanska trupper i regelrätt strid mot ISIS el liknade kommer du inte se det lovar jag dig, Enda som sker nu i det dolda är specialstyrkor som opererar i områden där det är svårt att tränga igenom förband likt Navy Seals samt brittiska SAS styrkor finns där!

Sedan så är trump en aning oberäknelig och labil på så sätt vet man inte till 100% hur han kommer agera i detta fall, Om det går emot han då lär det bli en grushög av tex Raqqa han är oberäknelig som President och där är kalla fakta!
Pentagon kommer inte låta trump blanda sig i taktiken.
2017-01-23, 10:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstår du vad krigsföring i stadsmiljö innebär? När amerikanska soldater kommer hem i stålkistor är det kört för vilken än som är president i USA då.

Jag lutar åt medhåll här, särskilt med tanke på vad ISIS gör med sina fångar och som de sedan lägger upp på YouTube.

Allmänheten kommer inte att stå ut med att se sina soldater få bollarna avskurna och bli brända på bål i direktsändning.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-23 kl. 10:45.
2017-01-23, 10:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Han befinner sig i öppet krig med MSM och vi kommer få se fler liknande situationer. Trumps förtroende bland hans motståndare är väldigt lågt såklart, men MSMs förtroende bland i princip alla är lika lågt eller lägre. Fördel Trump alltså.

Även i öppet krig måste man välja sina strider och jag tycker inte denna strid var den bästa ur strategisk synvinkel. Däremot är det klokt att inte trappa ner nu när fienden inom MSM retirerar.
Å andra sidan, vem pratar om kvinnomarschen idag?
2017-01-23, 16:41
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Och vad vore bra med det? En tvåstatslösning är nödvändig för fred. Att flytta ambassaden skulle provocera något oerhört.
Det är alla länders rätt att befrias ifrån det muslimska oket. Att befria Israel är en god start
2017-01-23, 16:59
Medlem
Vossevangens avatar
CNN: Trump vil signere ordre om å trekke seg fra TPP

President Donald Trump vil mandag signere en ordre om at USA skal trekke seg fra forhandlingene om frihandelsavtalen mellom USA og Stillehavsregionen, ifølge CNN.

Link:

https://www.nrk.no/urix/cnn_-trump-vil-signere-ordre-om-a-trekke-seg-fra-tpp-1.13337743
2017-01-23, 17:06
Medlem
Hegernatarens avatar
Uppdatering:
Citat:
Update: The White House has responded to the reports in the foreign press with a statement indicating that no statement on Jerusalem was “imminent,” and that the administration was “at the very beginning stages of even discussing this subject.”
http://www.breitbart.com/big-government/2017/01/22/report-trump-move-u-s-embassy-jerusalem-monday/

Var då som jag misstänkte, inte klart än. Det var vad jag läste på Jerusalem Post redan igår, men nu är det bekräftat.

Jag skulle tro att flytten av ambassaden kommer ske först i maj/juni för att fira 50-årsjubilet av Jerusalems befrielse ifrån arabisk ondska i Sexdagarskriget 1967.

Vilken dag det blir beror på vilken kalender USA väljer att följa. 7 juni enligt västerländsk kalender, 24 maj enligt israelisk kalender (den har 360-dagarsår och insätter istället skottmånader var sjunde år, därför är den inte synkroniserad med den västerländska).
https://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem_Day

Alternativet vore att vänta till 2018 och 70-årsjubilet av Israel utropande, men jag tror mer på Jerusalemsdagen i år.
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
CNN: Trump vil signere ordre om å trekke seg fra TPP

President Donald Trump vil mandag signere en ordre om at USA skal trekke seg fra forhandlingene om frihandelsavtalen mellom USA og Stillehavsregionen, ifølge CNN.

Link:

https://www.nrk.no/urix/cnn_-trump-vil-signere-ordre-om-a-trekke-seg-fra-tpp-1.13337743
Underbart! Segermarschen fortsätter! Död åt globalisterna!

Jag förstår inte snacket om att Trump inte skulle hålla sina vallöften. Hittills har han gjort allt jag önskat att han skulle göra. Måhända var min analys av hans valrörelse annorlunda, för jag ser inga skäl att vara besviken hittills!
Senast redigerad av Hegernataren 2017-01-23 kl. 17:20.
2017-01-23, 18:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Amerikanska trupper i regelrätt strid mot ISIS el liknade kommer du inte se det lovar jag dig, Enda som sker nu i det dolda är specialstyrkor som opererar i områden där det är svårt att tränga igenom förband likt Navy Seals samt brittiska SAS styrkor finns där!

Sedan så är trump en aning oberäknelig och labil på så sätt vet man inte till 100% hur han kommer agera i detta fall, Om det går emot han då lär det bli en grushög av tex Raqqa han är oberäknelig som President och där är kalla fakta!

Ja Trump är inte bara oberäknelig och ljuger obehindrat, för det gör även Putler. Trump är dessutom som "Mr Chance", fast ond......

Men jag håller med om att stora mängder amerikanska marktrupper i strid lär vi nog inte få se, om nu inte Trump får något ryck vad gäller Iran, och då kommer Irak att framstå som rena Sörgården.......

Endast för er som inte förstår vad jag syftar på med "Mr Chance"

Senast redigerad av Ola Schubert 2017-01-23 kl. 18:41.
2017-01-23, 18:49
Medlem
Japhys avatar
USAs militär har äntligen lyckats ställa in siktet och börjat bomba ISIS. 100 dödade och världen är en lite bättre plats, tack vare Donald J. Trump.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/100-al-qaida-medlemmar-d%C3%B6dade-av-usa-1.4126006

Obama var duktig på att bomba sanddyner. Trump bombar terrorister.
2017-01-23, 19:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
USAs militär har äntligen lyckats ställa in siktet och börjat bomba ISIS. 100 dödade och världen är en lite bättre plats, tack vare Donald J. Trump.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/100-al-qaida-medlemmar-d%C3%B6dade-av-usa-1.4126006

Obama var duktig på att bomba sanddyner. Trump bombar terrorister.

Jag har inte sett siffror ännu på att Trump, redan, lyckats intensifiera bombningarna mot daesh. Att just 100 salafistiska terror-spyflugor dödat är förstås bra, men det kan ändå vara en tillfällighet.

Men jag förstår att du, som Trump supporter, upplever att det hela redan har accelererat. Och det är inte oviktigt vad vi upplever, utan snarare avgörande för hur vi ser på världen:

Thomas teodem": "Íf men define situations as real,they are real in their consequences".
2017-01-23, 19:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag har inte sett siffror ännu på att Trump, redan, lyckats intensifiera bombningarna mot daesh. Att just 100 salafistiska terror-spyflugor dödat är förstås bra, men det kan ändå vara en tillfällighet.

Men jag förstår att du, som Trump supporter, upplever att det hela redan har accelererat. Och det är inte oviktigt vad vi upplever, utan snarare avgörande för hur vi ser på världen:

Thomas teodem": "Íf men define situations as real,they are real in their consequences".
Ja, det är nog bara slumpen som gör att de plötsligt börjar träffa rätt. Bara en ren tillfällighet att islamofascisterna inte blev förvarnade av flygblad den här gången.

http://www.cnsnews.com/news/article/patrick-goodenough/syrian-oil-tanker-drivers-warned-us-bombs-fell

Sluta projicera dina mentala tillkortakommanden på din omgivning.
2017-01-23, 19:53
Medlem
Japhys avatar
Mad Dog Mattis!!!

Citat:
A variety of fighters, bombers and remotely piloted aircraft engaged in the bombing run, which saw 25 strikes in Syria and six in Iraq. In Syria, two strikes destroyed ISIS units and artillery near the town of Bab. ISIS forces in Raqqa, the terrorist group’s de facto capital, took a heavy beating, as 22 strikes destroyed 12 tactical units, nine fighting positions, two underground improvised explosive bomb factories and an ISIS headquarters. The final strike targeted two ISIS oil wells in Deir ez Zour.

Read more: http://dailycaller.com/2017/01/22/mattis-celebrates-first-day-at-pentagon-by-blowing-up-isis-31-times/#ixzz4Wc252AUk

http://dailycaller.com/2017/01/22/mattis-celebrates-first-day-at-pentagon-by-blowing-up-isis-31-times/?utm_campaign=thedcmainpage&utm_source=Facebook&ut m_medium=Social#ixzz4WXgR1jaD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in