2017-01-22, 07:47
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Lvl 40 Hunter på Elysium, inget mount och 14g Känns hårt.

Fördelen med Hunters är ju att du inte behöver besöka din Hunter Trainer, utan klarar dig fint med Auto-Shot
Citera
2017-01-22, 07:49
Medlem
Obscuritys avatar
Tog ett litet break på någon vecka, nu har man lite sug igen! Level 30, sakta men säkert...
Citera
2017-01-22, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vexacorp
Hittade en ny private server som heter Wardonic WoW som jag tycker verkar vara bra enda negativa just nu som jag hittar är att det är bara typ 10-20 person inne samtidigt, men den växer snabbt verkar det som. Vore kul med lite fler människor om någon vill prova Trevliga GM's och snabba buggfixes. Just nu används bara 255 servern dock men en i80 är på G står det på hemsidan.

Någon som vill komma o spela o prova så är hemsidan www.wardonicwow.com

Misstänker att du gör reklam för din egen server eller så. Men varför skulle någon, någonsin spela på en server utan folk när Elysium har ca 20-30k online sammanlagt på sina servrar :'p.
Citera
2017-01-22, 15:17
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Köp guld för din mount. Vanilla är fuckat när de kommer till mount, att de ska kosta 100 guld när typ ingen äns är i närheten av mycket guld och kunna köpa mount. Spells är jätte dyrt och man vill kanske även lvla sina proffesions så högt som möjligt till detta så kanske de krävs att man köper lite saker på AH också. Ser inget fel med att köpa guld till mount på lvl 40 då 100 guld är helt fel mot vad allt kostar i spelet 20 guld hade varit mer rimligt för lvl 40 mount. Visst man kan säkert få ihop till 100 guld genom att aldrig uppgradera sina spells aldrig köpa på AH men hur roligt är det liksom.

Det som var en del av tjusningen i vanilla, att få en mount speciellt epic mount var en big deal, det tog en hel del farmande för att kunna ha råd med den.

Jag skulle akta mig för att köpa guld, de är väl hårda på just detta?
Sedan förstör guldsäljande och köpande ekonomin på servern, det är tyvärr köparnas fel.
Citera
2017-01-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det som var en del av tjusningen i vanilla, att få en mount speciellt epic mount var en big deal, det tog en hel del farmande för att kunna ha råd med den.

Sedan förstör guldsäljande och köpande ekonomin på servern, det är tyvärr köparnas fel.

hehe! Kommer ihåg när jag farmade bloodelfs i Azhara varje dag 2 veckor isträck för att få råd med mitt första epicmount.
Citera
2017-01-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
På Elysium pvp (som är mest populär) hur är det att vara alli/horde? Där det gäller pvp och pve, vilka har roligast? Vilka har minst bg-queue? Lättast att hitta grupp för dungeons? etc etc

bump!
Citera
2017-01-22, 19:14
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
bump!

Angående att hitta grupper till instances så är det lika lätt för båda men tanke på popen just nu, world pvp dock är en hel annan femma. Mycket fler horde än ally, servern säger 46% ally 54% horde men i dem flesta contested zonerna så känns det som det är 3 horde för varje ally.

Eftersom dem flesta inte är 60 än så kan jag inte säga så mycket om battlegrounds för det känns inte rätt att bedöma i dags läget.

Enligt mig så tycker jag att du bara ska lira det du tycker mest om och är sugen på, att välja horde nu bara för det är lite jobbigare att levla på ally är dumt eftersom leveling är typ 1% av din experience om du tänker stanna länge.
Citera
2017-01-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx

Absolut, säger inte emot dig men allt är ju relativt lvl 11 UD priest nu på PVE servern ca 30 silver just nu. Har köpt alla spells hittils, sen 10 cloth på AH för 3 silver 50 i skinning/55 tailoring. Annars några bra tips för att ha 100 guld på lvl 40?
Citera
2017-01-23, 08:16
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Köp guld för din mount. Vanilla är fuckat när de kommer till mount, att de ska kosta 100 guld när typ ingen äns är i närheten av mycket guld och kunna köpa mount. Spells är jätte dyrt och man vill kanske även lvla sina proffesions så högt som möjligt till detta så kanske de krävs att man köper lite saker på AH också. Ser inget fel med att köpa guld till mount på lvl 40 då 100 guld är helt fel mot vad allt kostar i spelet 20 guld hade varit mer rimligt för lvl 40 mount. Visst man kan säkert få ihop till 100 guld genom att aldrig uppgradera sina spells aldrig köpa på AH men hur roligt är det liksom.

Köp inte alla spells. Vendor bara riktig skit, sälj allt annat på AH. Köp ingenting, du behöver inte gear från AH för att lvla. Jag hade ~150g vid lvl 35, total tid spenderad vid ah kanske 10 min. (Ej inräknat hur mycket tid jag tog på mig för att resa till/från ett AH.) Får medge att jag hade en del flyt med grönt, en rimlig summa med nämnda metoder bör ge 90+

Lycka till!
Citera
2017-01-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikSahlin
Köp inte alla spells. Vendor bara riktig skit, sälj allt annat på AH. Köp ingenting, du behöver inte gear från AH för att lvla. Jag hade ~150g vid lvl 35, total tid spenderad vid ah kanske 10 min. (Ej inräknat hur mycket tid jag tog på mig för att resa till/från ett AH.) Får medge att jag hade en del flyt med grönt, en rimlig summa med nämnda metoder bör ge 90+

Lycka till!

Riktigt gött med så mycket guld på den lvl jag har alltid köpt guld till mina mount (gubbe på kronos2 förut) även om jag egentligen inte velat men legat så långt efter :/ började på en Female hunter nu så ska ta ca 60 silver från min priest till den plus skicka över lite leather, och bags. Vilken ras spelade du på din?
Citera
2017-01-25, 21:59
Medlem
glorups avatar
Att köpa guld för att ha råd med sitt första mount är det löjligaste jag läst. Hur tror ni alla andra spelare gjorde pre tbc när spelet släpptes 2004 ? Farma mats, questa, gör dungeons. Det är det som är sharmen med vanilla wow, saker tar tid. du får så klart köpa guld för riktiga pengar ifall du vill, men du kan bli bannad, är det värt det ?
Citera
2017-01-26, 00:48
Medlem
AIKDaniels avatar
Om man vill lira wotlk, lvling helst med XP boost (x2-x10), endast PvE.
Vilken server ska man sikta in sig på som inte är allt för död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in