2017-01-26, 05:16
Medlem
Obscuritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Att köpa guld för att ha råd med sitt första mount är det löjligaste jag läst. Hur tror ni alla andra spelare gjorde pre tbc när spelet släpptes 2004 ? Farma mats, questa, gör dungeons. Det är det som är sharmen med vanilla wow, saker tar tid. du får så klart köpa guld för riktiga pengar ifall du vill, men du kan bli bannad, är det värt det ?

Idag handlar allt om att det ska gå så snabbt som möjligt. De som inte var med i retail Vanilla kommer aldrig förstå det heller, då man omöjligtvis kan skapa eller få den känslan som var.
Citera
2017-01-27, 01:23
Medlem
Level 30 nu, haft spelet en vecka, också slösat ett antal timmar på en alt som bara är level 11 dock kom dock inte orka spela så mkt som jag gjort nu, även om de vore kul att bli 60 tidigt... jävligt kul förövrigt
Citera
2017-01-28, 12:26
Medlem
Någon som vet ifall någon Vanilla server kommer att släppa TBC en vacker dag? Tänker på elysium/nost kanske kronos? Att kunna fortsätta sina gubbar på TBC ingen som hört några planer på detta ?
Citera
2017-01-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Någon som vet ifall någon Vanilla server kommer att släppa TBC en vacker dag? Tänker på elysium/nost kanske kronos? Att kunna fortsätta sina gubbar på TBC ingen som hört några planer på detta ?

http://forums.crestfall-gaming.com/

Är vad du söker. Dock ej lanserad än, de är i betafas.
Citera
2017-01-28, 17:05
Medlem
Citat:
Skulle faktiskt tro det, nostalrius hade sådana planer men det är ju säkert iaf ett par år bort

fyfan så långt tid det tar att lvla och satan vad jag hatar alla hordefittor som stör ens questande, önskar jag hade valt PVE servern? kanske inte omöjligt att flytta över iofs??
Citera
2017-01-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knuutby
http://forums.crestfall-gaming.com/

Är vad du söker. Dock ej lanserad än, de är i betafas.

Citat:
Ursprungligen postat av Hmannen12345
Skulle faktiskt tro det, nostalrius hade sådana planer men det är ju säkert iaf ett par år bort

fyfan så långt tid det tar att lvla och satan vad jag hatar alla hordefittor som stör ens questande, önskar jag hade valt PVE servern? kanske inte omöjligt att flytta över iofs??

Kollade lite på, dock inte hela https://www.youtube.com/watch?v=sNF5JHww_SQ om jag förstår allt rätt så öppnas ny server med vanilla och vid lvl 60 så går man över till TBC med samma gubbe och fortsätter där? (någon med mer info får gärna berätta mer om crestfall och dess projekt) men känns förövrigt segt att lvla sin gubbe till 60 på elysium för att sedan hoppa över till crestfall börja om med allt där, för mig gör det inget om TBC genom elysium öppnar upp om kanske 1 år då man hunnit spela upp några gubbar till 60, man har lite guld osv, orkar ej börja om från noll. Jag körde PVP på kronos2 men blev så sur på alla alliance som bara gankade överallt så gjorde upp en rogue och gankade tillbaka i stv, hillsbrad arathi osv. Förlorade så mycket tid att lvla min warrior till 60 och känns nu i efterhand helt meningslöst men blev så jävla sur på allt gankade när man står med en mobb som har 2% hp så kommer någon och backstabbar än och man dör sen fortsätter det så tills man ej pallar spela mer på en stund. Just nu kör jag PVE på elysium och ångrar det verkligen inte känns stabilt btw om du kan flytta över din gubbe från PVP till PVE tror jag inte är möjligt tyvärr, men någon annan kanske vet?
Senast redigerad av cadabra121 2017-01-28 kl. 19:22.
Citera
2017-01-28, 20:47
Medlem
Citat:
Kollade lite på, dock inte hela https://www.youtube.com/watch?v=sNF5JHww_SQ om jag förstår allt rätt så öppnas ny server med vanilla och vid lvl 60 så går man över till TBC med samma gubbe och fortsätter där? (någon med mer info får gärna berätta mer om crestfall och dess projekt) men känns förövrigt segt att lvla sin gubbe till 60 på elysium för att sedan hoppa över till crestfall börja om med allt där, för mig gör det inget om TBC genom elysium öppnar upp om kanske 1 år då man hunnit spela upp några gubbar till 60, man har lite guld osv, orkar ej börja om från noll. Jag körde PVP på kronos2 men blev så sur på alla alliance som bara gankade överallt så gjorde upp en rogue och gankade tillbaka i stv, hillsbrad arathi osv. Förlorade så mycket tid att lvla min warrior till 60 och känns nu i efterhand helt meningslöst men blev så jävla sur på allt gankade när man står med en mobb som har 2% hp så kommer någon och backstabbar än och man dör sen fortsätter det så tills man ej pallar spela mer på en stund. Just nu kör jag PVE på elysium och ångrar det verkligen inte känns stabilt btw om du kan flytta över din gubbe från PVP till PVE tror jag inte är möjligt tyvärr, men någon annan kanske vet?
Hmm, ja, är väl bara att kämpa, EXAKT, har varit så många ggr jag bara har alt+f4, just pga gankning.. Har iofs bara level 30, så skulle ju kunna köra upp en ny gubbe men känns otroligt drygt. Har typ 3 dygns /played på den.

Men om jag ska göra nån alt sen jag vill dra upp til 60 kommer det garanterat vara på pve servern.
Citera
2017-01-29, 17:54
Medlem
Är elysium verkligen så mycket bättre än kronos? Enda fördelen jag kan se är att de erbjuder en PVE server annars mer buggar än kronos och shutdowns rätt ofta så som nu när de ska uppdatera. Kan de inte uppdatera mitt inatten när de flesta sover? Sjukt störande med att servern titt som tätt måste stängas ner för underhåll.
Citera
2017-01-29, 21:43
Medlem
Billywins avatar
Citat:
Är elysium verkligen så mycket bättre än kronos? Enda fördelen jag kan se är att de erbjuder en PVE server annars mer buggar än kronos och shutdowns rätt ofta så som nu när de ska uppdatera. Kan de inte uppdatera mitt inatten när de flesta sover? Sjukt störande med att servern titt som tätt måste stängas ner för underhåll.
Elysium är ju väldigt populär med sina 10-12 k spelare. Visst är det shutdowns ibland men dom varar inte länge utan GM e aktiva med att fixa buggar och liknande. Funkar fin fint för mig dock störande ibland med så mycket spelare. Har själv aldrig spelat på Kronos så har ingenaning hur det är där.
Citera
2017-01-30, 07:52
Medlem
Jag gjorde tidsresan och installerade Elysium 1.12.

Helvete va folk! det tog några minuter att få questkills i startområdet och och det fortsatte in i Brill

Ganska roligt faktiskt, få se hur långt man orkar.
Jobbigt att köra utan addons.. finns väl säkert?men bara det att man faktiskt måste läsa questen, om man då inte kommer ihåg den efter 11-12 år
Citera
2017-01-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Jag gjorde tidsresan och installerade Elysium 1.12.

Helvete va folk! det tog några minuter att få questkills i startområdet och och det fortsatte in i Brill

Ganska roligt faktiskt, få se hur långt man orkar.
Jobbigt att köra utan addons.. finns väl säkert?men bara det att man faktiskt måste läsa questen, om man då inte kommer ihåg den efter 11-12 år

Vilken server spelar du på? Zeth'kur är nyöppnad och har inte alls lika många spelare, vilket många tycker är skönt.
Citera
2017-01-30, 08:30
Medlem
Någon som kommer ihåg molten Wow? Deras brand heter Warmane numera, det är väl ändå den mest HQ privata wow servern som finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in