2016-12-18, 12:08
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe-vendor
Vet inte om detta blev ett snabbt svar.
Men man ska kunna ta sub efter fenta.
Då fentan går ur så snabbt.
För nån vecka sen körde jag en flaska Thf inget slöseri räckte 3-4 dagar.
Men dagen efter några linor sub. Fick inte samma effekt.
Men godtagbart.
Men om du kan vänta så tror jag du inte behöver öka sub-dosen nämnvärt.

Omvänt på på sub och fenta på det blev inte bra för mig. Pga subbens låånga halv. tid

Sub efter fenta är alltid lugnt. Även tillsammans.
Citera
2016-12-18, 12:15
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Sub efter fenta är alltid lugnt. Även tillsammans.
De opioider som fungerar tillsammans med Buprenorfin är Tramadol och Fentanyl!
Citera
2016-12-18, 12:17
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
De opioider som fungerar tillsammans med Buprenorfin är Tramadol och Fentanyl!

Ja, har jag sagt något annat? Det finns även fler, tro mig.
Citera
2016-12-18, 12:23
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Ja, har jag sagt något annat? Det finns även fler, tro mig.
Har jag påstått att du sagt något annat? Jag ville bara utveckla ditt svar med att även Tramadol fungerar! Det finns säkert fler syntetiska opioider som också fungerar ihop med Buprenorfin, men nu skrev jag de jag kände till. Ber om ursäkt för den förtydligen om det nu störde ditt ego!
Citera
2017-01-08, 16:45
Medlem
Vilken fentanyl är bäst
Citera
2017-01-08, 17:33
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekredo
Vilken fentanyl är bäst
Vanliga standard fentanyl såklart!
Citera
2017-01-22, 00:35
Medlem
Hej!

Ponera denna hypotetiska situation för utbildningssyfte

En vän är van opiatanvändare och ligger på 1 g/ tram, 4 mg sub eller 120 mg oxy (inte samtidigt), vill bara klargöra toleransen. Personen håller dock på att trappa ner och började på 8 mg sub.

denna har kommit över fentanyl-plåster 25 mcg/H x2, 4200 mcg totalt i vardera.

Nu inser denne att detta är en extremt stark opioid och att en bör iaktta största möjliga försiktighet.

Vill informera om att tillgång till professionell utrustning finns och rådgivning från biomedicinsk analytiker (ovetande om exakt vad som kommer ske men när en person förklarade att det handlade om skademinimering var denne villig att ge råd)

Helst skulle denna vilja extrahera fentanylet ur plåstren och tillverka en blandning med dextros, h2o och låga doser fentanyl som sedan används som nässpray. Tanken är att tillverka en blandning med 5-10 fentanyl mcg/ml (förutsatt att nässprayen levererar mindre än eller lika med en milliliter, får mäta upp detta när dessa införskaffas.), detta för att enkelt kunna dosera och undvika OD. Samt för att hålla borta AT med lägsta möjliga dos.

Så till frågorna: Är Sandoz Fentanylålåster vattenlösliga? Jag vet att alla HCL'er är det men är det HCL i Sandoz plåster? Samt det är plåster så behöver nåt göras?

I annat fall hur löser en bäst upp dessa?

Någon som har erfarenhet?

Någon som vet hur fentanylet är bundet molykylärt i Sandoz plåster?

PS. Personen är gymnasieutbildad i alla fysik, kemi och mattematik kurser och kommer använda negativa toleranser vid alla steg där 10 mcg/ml är målet men via svinn och toleranser så kan det hamna så lågt som 5 mcg/ml Ds.
Citera
2017-01-22, 10:05
Medlem
Någon som går på SSRI och har testat Fentanyl?

Isåntfall vilka doser?

Jag läste nämligen att det finns risk för serotonin syndrom då Fentanyl är en svag SSRI
Citera
2017-01-22, 20:47
Medlem
Göra spraylösning av durogesic?

Som rubriken säger funderar jag på om man kan extrahera fenten ur plåster och använda som nässpray istället? Tänkte om man typ kunde lösa de i alkohol eller något?

Egentligen vill jag röka dom men det är helt enkelt inte praktiskt genomförbart (iaf inte när jag är på jobbet), speciellt inte med tanke på hur ofta man lär tanka lixom
Citera
2017-01-22, 21:33
Medlem
HentaiMannens avatar
Skulle det funka att ha på sig ett plåster när man går av RC-fentanyl? Alltså, inte för rus utan för att gömma AT'n. Hittat en shop jag hoppas är grön som har plåster nämligen och min AT närmar sig med stormsteg.

Hur länge räcker ett plåster man satt dit, och var på kroppen är det bäst att sätta dit det? Kan man ta bara ett halvt plåster på, skulle det täcka AT? Känns som att ha ett sånt plåster på om det räcker några dagar, som ett bra sätt att trappa ut fenta...
Det är 50mcg/timme plåster jag hittat.

Snabba svar skulle uppskattas.
Citera
2017-01-23, 00:35
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Skulle det funka att ha på sig ett plåster när man går av RC-fentanyl? Alltså, inte för rus utan för att gömma AT'n. Hittat en shop jag hoppas är grön som har plåster nämligen och min AT närmar sig med stormsteg.

Hur länge räcker ett plåster man satt dit, och var på kroppen är det bäst att sätta dit det? Kan man ta bara ett halvt plåster på, skulle det täcka AT? Känns som att ha ett sånt plåster på om det räcker några dagar, som ett bra sätt att trappa ut fenta...
Det är 50mcg/timme plåster jag hittat.

Snabba svar skulle uppskattas.

Gillar man Fentanyl och kan riskerna med det så är plåster ett mycket bra alternativ till Heroin-IV; Oxy osv.
Går lätt att glömma att det kan vara till behövlig hjälp att använda sådana plåster; mot AT eller till rus.
Fast som icke patient och utan bra rådgivning så sker överdoser lätt på Fentanyl.

Var försiktig börja nedifrån och om det inte funkar öka styrkan.
Det är överdoseringen man ska se upp med. Tänk på det !
Citera
2017-01-23, 00:43
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Gillar man Fentanyl och kan riskerna med det så är plåster ett mycket bra alternativ till Heroin-IV; Oxy osv.
Går lätt att glömma att det kan vara till behövlig hjälp att använda sådana plåster; mot AT eller till rus.
Fast som icke patient och utan bra rådgivning så sker överdoser lätt på Fentanyl.

Var försiktig börja nedifrån och om det inte funkar öka styrkan.
Det är överdoseringen man ska se upp med. Tänk på det !

Tack för svar!! Ja det är mot AT jag funderar på att skaffa det... Jag har ju som sagt tänkt att ha på mig plåstret - inte tugga eller så. Ska jag alltså börja med att bara ha en liten bit av plåstret på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in