2016-11-10, 00:29
Medlem
Jag har kört på THF-Fentan under dagen. Inga överdrivna doseringar. Om jag tar sub imorgon bitti, åker jag på Withdrawal då eller är det viceversa när det gäller dessa substanser? Sub -> fenta = Withdrawal. Fenta -> sub = Välmående? Är jag ute och cyklar?
Kan tilläggas att jag vid enstaka tillfällen blandat båda och klarat mig med välmående. Uppskattar snabba svar.
tack på förhand.
Citera
2016-11-10, 05:50
Medlem
swe-vendors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder
Jag har kört på THF-Fentan under dagen. Inga överdrivna doseringar. Om jag tar sub imorgon bitti, åker jag på Withdrawal då eller är det viceversa när det gäller dessa substanser? Sub -> fenta = Withdrawal. Fenta -> sub = Välmående? Är jag ute och cyklar?
Kan tilläggas att jag vid enstaka tillfällen blandat båda och klarat mig med välmående. Uppskattar snabba svar.
tack på förhand.
Vet inte om detta blev ett snabbt svar.
Men man ska kunna ta sub efter fenta.
Då fentan går ur så snabbt.
För nån vecka sen körde jag en flaska Thf inget slöseri räckte 3-4 dagar.
Men dagen efter några linor sub. Fick inte samma effekt.
Men godtagbart.
Men om du kan vänta så tror jag du inte behöver öka sub-dosen nämnvärt.

Omvänt på på sub och fenta på det blev inte bra för mig. Pga subbens låånga halv. tid
Citera
2016-12-07, 11:12
Medlem
Indos avatar
Ursäkta om denna frågan e ställd redan men.... Jag undrar, på ett 12mcg plåster,Hur mycket fentanyl är det totalt i plåstret??

T( j )ack för svar (Notera Svar )
Citera
2016-12-07, 16:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Ursäkta om denna frågan e ställd redan men.... Jag undrar, på ett 12mcg plåster,Hur mycket fentanyl är det totalt i plåstret??

12mcg/h? Ponera ratiopharm (vad är det för märke?) som har 0,9mg (12,5*72) i 12mcg/h så får du en fingervisning. 9 lika stora fyrkanter av det ger mao. 0,1mg fentanyl.
Totala mängden fentanyl i plåster står alltid i produktbladet som kommer med svensk förpackning.
Trodde du la av med shit vid något tillfälle..
Senast redigerad av GoUoD 2016-12-07 kl. 16:07.
Citera
2016-12-07, 18:09
Medlem
Har fått tag på ett 50mcg plåster och kan ansolut ingenting om dessa så behöver lite hjälp med dosering och hur man kan konsumera det. Har absolut noll opiat tolerans. Vi säger att ett plåster innehåller totalt 2mg och jag ska ta en dos på 100mcg, ska jag då dela det på 20 lika stora bitar?
Senast redigerad av Mozilla888 2016-12-07 kl. 18:25.
Citera
2016-12-08, 11:27
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
12mcg/h? Ponera ratiopharm (vad är det för märke?) som har 0,9mg (12,5*72) i 12mcg/h så får du en fingervisning. 9 lika stora fyrkanter av det ger mao. 0,1mg fentanyl.
Totala mängden fentanyl i plåster står alltid i produktbladet som kommer med svensk förpackning.
Trodde du la av med shit vid något tillfälle..
Exakt 12mcg i timmen,vet ej vad det är för märke då jag bara fick plasten eller vad man ska kalla det med fentan,har dock inte tagit än men man är ju bra sugen

Ja,det har blivit några gånger då man lagt skiten på hyllan, men sanningen just nu är det inte så illa (enligt mig iallafall haha),Har man en gång fastnat på opiater så är man fast för livet,jävla misstag i elva års åldern där när man börja med opiaterna..

Men jag är relativt ung (mellan 20-25) så än finns det ju hopp haha..
Hoppas det är bra med dig

Mvh Indo
Citera
2016-12-14, 02:27
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Exakt 12mcg i timmen,vet ej vad det är för märke då jag bara fick plasten eller vad man ska kalla det med fentan,har dock inte tagit än men man är ju bra sugen

Ja,det har blivit några gånger då man lagt skiten på hyllan, men sanningen just nu är det inte så illa (enligt mig iallafall haha),Har man en gång fastnat på opiater så är man fast för livet,jävla misstag i elva års åldern där när man börja med opiaterna..

Men jag är relativt ung (mellan 20-25) så än finns det ju hopp haha..
Hoppas det är bra med dig

Mvh Indo
Då kan du följa mina anvisningar, sök dig till om det finns öht något märke som ger utsöndring i över 72h dock. Minns att jag hade flera paket av högsta dosen ett tag. Gick åt så löjligt kvickt, skitrus att röka i min mening också, bra smärtstillande dock. två hjärtstillestånd, hail naloxon!

Själv var jag 13 när opiaterna mötte mig. Styggelse är det. Bara för att jag (du) vet hur jävla skön jag (du) blir betyder inte det att jag (du) måste böja mig (dig), äkta kärlek finns, magi existerar och hoppet är sista som lämnar människan.
Citera
2016-12-18, 11:14
Medlem
Enbolots avatar
Citat:

Står på förpackningen, beror på vilket fabrikat. Kolla i FASS på nätet.
Citera
2016-12-18, 11:21
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mozilla888
Har fått tag på ett 50mcg plåster och kan ansolut ingenting om dessa så behöver lite hjälp med dosering och hur man kan konsumera det. Har absolut noll opiat tolerans. Vi säger att ett plåster innehåller totalt 2mg och jag ska ta en dos på 100mcg, ska jag då dela det på 20 lika stora bitar?

Tvivlar på att ett 50mcg plåster bara skulle innehålla 2 mg fentanyl. Du kan inte anta att det innehåller 2 mg du måste veta. Kolla FASS på nätet. Jag har haft plåster som innehållit totalt 23,5 mg fentanyl. Hur mycket det frisätter per timme beror på hur gelen/skiktet är uppbyggt. Fentanyl är inget man ska leka med.
Citera
2016-12-18, 11:39
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Tvivlar på att ett 50mcg plåster bara skulle innehålla 2 mg fentanyl. Du kan inte anta att det innehåller 2 mg du måste veta. Kolla FASS på nätet. Jag har haft plåster som innehållit totalt 23,5 mg fentanyl. Hur mycket det frisätter per timme beror på hur gelen/skiktet är uppbyggt. Fentanyl är inget man ska leka med.
Jag har kollat alla tillgängliga Fentanyl plåster på Fass nu, och det minsta ett 50mcg plåster innehåller är 5,25mg Fentanyl, av alla tillgängliga tillverkare!

Som mest innehåller ett 100mcg 20,4mg Fentanyl, och jag har för mig att det var Fentanyl Orion!

Om du kollar på http://www.fass.se och scrollar långt ner, så står det hur stora plåstren är, hur mycket de utsöndrar per timme, och hur mycket de innehåller totalt per plåster!
Citera
2016-12-18, 11:57
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag har kollat alla tillgängliga Fentanyl plåster på Fass nu, och det minsta ett 50mcg plåster innehåller är 5,25mg Fentanyl, av alla tillgängliga tillverkare!

Som mest innehåller ett 100mcg 20,4mg Fentanyl, och jag har för mig att det var Fentanyl Orion!

Om du kollar på http://www.fass.se och scrollar långt ner, så står det hur stora plåstren är, hur mycket de utsöndrar per timme, och hur mycket de innehåller totalt per plåster!

Du har nog rätt jag har Orion 75mcg och de innehåller 15,3 mg. Lavifarm 100 mcg innehåller bara 11,0 mg och har en yta på 40 kvadrat cm.

Det är alltid bäst att kolla FASS för vårdpersonal.

Sedan finns alltid Merck Index där alla droger och kemiska substanser finns upptagna, där får man en kort anvisning hur man tillverkar dem.
Citera
2016-12-18, 12:06
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Du har nog rätt jag har Orion 75mcg och de innehåller 15,3 mg. Lavifarm 100 mcg innehåller bara 11,0 mg och har en yta på 40 kvadrat cm.

Det är alltid bäst att kolla FASS för vårdpersonal.

Sedan finns alltid Merck Index där alla droger och kemiska substanser finns upptagna, där får man en kort anvisning hur man tillverkar dem.
Jo, det är ju lite beroende på hur gelen är tillverkad, samt storlek av plåstret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in