Citat:
Ursprungligen postat av
Zingo01
Vad det är för skillnad vet jag inte men jag har alltid tagit den mängd jag behöver och sätter en klämma över påsen och kastar in den i skafferiet igen, har aldrig varit något problem att plocka fram den något år efteråt och använda, så ja; du kan nog hälla över det i en burk om du vill.
Det var det jag ville höra. Nu handlar det ju inte om några år för min del heller. Bara lite mer än de tre dagarna påsen utlovar, så det känns superpositivt. Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
irrbloss
Har samma problem som du. Bakar pizza en gång i veckan och gör av med 1-2 krm jäst. Har testat att frysa. Funkar ibland, men jästen blir inte lika pigg som nyöppnat paket. De borde tillverka mindre portioner, typ dela så de kommer i 3g-förpackningar. Är ju inte dyrt, men känns så onödigt att slänga.
Precis, det veckovisa pizzabaket är grunden till min fråga också. Bra, då vet jag att frysen inte ger ett konsekvent resultat så då slipper jag prova. Ska lyssna till Zingo01 här ovan och testa att bara återförsluta ordentligt och se om jästen behåller sitt liv.