Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-17, 20:11
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skaffa en termometer och pricka tempen, så får du oftare en toksaftig kyckling.
Kör man såkallat minutfiléer, så blir de klara så fort att och svåra att använda en termometer på.

Jo, borde ta och skaffa en termometer!
Citera
2017-01-17, 20:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
Jo, borde ta och skaffa en termometer!
Om du är villig lägga lite pengar, så köp en K-typ.
I Sverige så ligger dom på 1000:- och i Kina knappt halva ca400:-
Jag köpte min i Kina, och haft den i många år nu och är jätte nöjd.
Den är dock inte lika snabb som den man köper här, men för mig gör det inget om man får vänta i 5-10sek till.
Denna visar tiondelar.
Citera
2017-01-18, 17:05
Medlem
JustZlatans avatar
Gå det att mjölksyra bär?
Citera
2017-01-18, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Gå det att mjölksyra bär?

Ja.
Citera
2017-01-19, 16:19
Medlem
Jag köpte nyss en plastpåse med currypasta, hur länge håller sig currypastan när man väl öppnar påsen?
Citera
2017-01-19, 18:05
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag köpte nyss en plastpåse med currypasta, hur länge håller sig currypastan när man väl öppnar påsen?

Jag har haft en sån påse öppnad i månader, år rentav. Det har gått utmärkt. I kylen ska tilläggas.
Citera
2017-01-20, 22:56
Medlem
Kycklinggrytan ska innehålla konserverade körsbärstomater, en ingrediens som jag aldrig har hört talas om tidigare. Om de inte finns i affären, kan jag då köpa vanliga krossa tomater istället?
Citera
2017-01-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Kycklinggrytan ska innehålla konserverade körsbärstomater, en ingrediens som jag aldrig har hört talas om tidigare. Om de inte finns i affären, kan jag då köpa vanliga krossa tomater istället?

Ja det går med krossade men körsbärstomater på burk finns i varenda butik...
Citera
2017-01-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag har haft en sån påse öppnad i månader, år rentav. Det har gått utmärkt. I kylen ska tilläggas.

Japp, samma här, har inte blivit dåligt vad jag märkt även efter 2 år+
Citera
2017-01-21, 01:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kanske en dum fråga och vet inte om det är rätt tråd men ändå Är det dåligt att käka frysta grönsaker råa? Tänker typ en påse frysta gröna ärtor. Lägga dem i en burk låta stå i kylen över natten och sen käka dem dagen därpå utan att tillaga dem? Tänker på om det är nån fara med bakterier eller något.
Citera
2017-01-21, 02:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kanske en dum fråga och vet inte om det är rätt tråd men ändå Är det dåligt att käka frysta grönsaker råa? Tänker typ en påse frysta gröna ärtor. Lägga dem i en burk låta stå i kylen över natten och sen käka dem dagen därpå utan att tillaga dem? Tänker på om det är nån fara med bakterier eller något.
Absolut. Alla frysta grönsaker är förvällda. Många är riktigt goda som endast tinade.
Citera
2017-01-21, 10:00
Medlem
Chugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Gröna ärtor äts väl i princip alltid råa även om de köps frysta? Har själv aldrig ens reflekterat över bakterier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in