2017-01-20, 17:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Det har skjedd en lignende forsvinning på Island, en 20 år gammel jente ble borte da hun gikk hjem klokka fem på natta i Reykjavik. To menn fra båten p*lar Nan*q -*o er arrestert.

https://www.flashback.org/t2803139

Noe søkt, men kan p*lar Nan*q også ha vært i Korsør 10/7 da Emilie forsvant? Eller at noen fra båten har forbindelse til stedet?

Båten var väl grönländsk? Vivi var väl av grönländskt ursprung. Möjligt är väl att någon på båten kan ha koppling till Danmark, många grönlänningar bor väl i Danmark och i någon mån omvänt. Det var väl däremot en fiskebåt (?) så jag är tveksam på om den skulle lagt till i Korsör kring mitten av juli.
Citera
2017-01-20, 18:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Båten var väl grönländsk? Vivi var väl av grönländskt ursprung. Möjligt är väl att någon på båten kan ha koppling till Danmark, många grönlänningar bor väl i Danmark och i någon mån omvänt. Det var väl däremot en fiskebåt (?) så jag är tveksam på om den skulle lagt till i Korsör kring mitten av juli.

Precis, du är med största sannolikhet inne på rätt spår, de som tror att det kan finnas ett uns av realism i att Polar Nanoq skulle kunna ha en koppling till EM:s död är bakvänd i sitt sätt att tänka, med all respekt.
Citera
2017-01-20, 20:12
Medlem
Citat:

Ännu mer osannolikt att de skulle ha en bil ombord på båten för att köra iväg EM sex mil.

Hade det varit den båten bakom så hade de väl tagit med kroppen ombord och dumpat den långt ute i Atlanten. Den hade då förmodligen aldrig återfunnits.
Citera
2017-01-20, 20:34
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Ännu mer osannolikt att de skulle ha en bil ombord på båten för att köra iväg EM sex mil.

Hade det varit den båten bakom så hade de väl tagit med kroppen ombord och dumpat den långt ute i Atlanten. Den hade då förmodligen aldrig återfunnits.
I birnafallet existerar en Kia som grönlänningarna har hyrt, och möjligheten att smuggla ombord en kropp på ett fartyg med 23 mans besättning är i stort sett avförd i den tråden. Visserligen är en koppling Birna-Emilie långsökt, men inte utesluten.
Citera
2017-01-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh

Båten på Island, altså p*lar nan*q er full av overvåkningskameraer (har jeg lest) og trolig er ikke ikke hele besetningen med på en eventuell kidnapping/mord. En eller to er kanskje involvert, de andre er uvitende. Å ta henne ombord i båten ville vært en stor risiko.

Hyrbil? BB (som har forsvunnet på Island) kan også ha blitt kjørt langt i en rød hyrbil, bilen var borte fra havnområdet i 4,5 timer mellom 07.30 og 12.00. Den kan ha kjørt mer enn seks mil på den tiden.

Båten har vel sansynligvis ikke noe med mordet på EM å gjøre, kan det være noen i besetningen ombord som var på semester, eller som bor i Korsør. Noen som er kjent i området. Men jeg forstår att jeg kanskje roter meg ut i blåbærskogen med dette....

På den annen side:

Citat:
The ship sails under the flag of Greenland which is an island under the control of Denmark. The ship was docked in Denmark on the 7th of January, then docked in the Faroe Islands before coming to Iceland last Thursday I believe.

http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?327333-Iceland-Birna-Brj%E1nsd%F3ttir-20-Reykjav%EDk-14-Jan-2017-*Arrests*/page6
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-20 kl. 21:16.
Citera
2017-01-20, 21:20
Medlem
Citat:
Båten på Island, altså p*lar nan*q er full av overvåkningskameraer (har jeg lest) og trolig er ikke ikke hele besetningen med på en eventuell kidnapping/mord. En eller to er kanskje involvert, de andre er uvitende. Å ta henne ombord i båten ville vært en stor risiko.

Hyrbil? BB (som har forsvunnet på Island) kan også ha blitt kjørt langt i en rød hyrbil, bilen var borte fra havnområdet i 4,5 timer mellom 07.30 og 12.00. Den kan ha kjørt mer enn seks mil på den tiden.

Båten har vel sansynligvis ikke noe med mordet på EM å gjøre, kan det være noen i besetningen ombord som var på semester, eller som bor i Korsør. Noen som er kjent i området. Men jeg forstår att jeg kanskje roter meg ut i blåbærskogen med dette....

På den annen side:

http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?327333-Iceland-Birna-Brj%E1nsd%F3ttir-20-Reykjav%EDk-14-Jan-2017-*Arrests*/page6

Jo, det är en fiskebåt väl, men brukar det fiskas så långt söderut under högsommaren (10 juli)? Det kanske det görs?
Citera
2017-01-20, 22:30
Medlem
Citat:
Jo, det är en fiskebåt väl, men brukar det fiskas så långt söderut under högsommaren (10 juli)? Det kanske det görs?

levere fisk til fabrikk, kanskje?
Citera
2017-01-20, 23:59
Medlem
Citat:
levere fisk til fabrikk, kanskje?

Fast är inte det där en sådant fartyg att de fryser in ombord? Enligt vad jag förstod av sidan som du länkade till, jag förstår inte isländska och översättningarna blir något märkliga grammatiskt.
Citera
2017-01-21, 00:15
Medlem
Citat:

Jeg har ikke så mye kunnskap om fiskebåter, og jeg tror ikke båten har noe med forsvinningen til Em at gjøre , men faktisk så hender det at båten er i danmark. Her er 5 siste havner den har besøkt

Jan 20, 2017, 22:04 UTCHAFNARFJORDUR, ICELAND
Jan 14, 2017, 19:48 UTCHAFNARFJORDUR, ICELAND
Jan 07, 2017, 13:02 UTCFREDERIKSHAVN, DENMARK
Nov 26, 2016, 10:04 UTCHIRTSHALS, DENMARK
Nov 21, 2016, 12:04 UTCHAFNARFJORDUR, ICELAND

her er kilden https://www.vesselfinder.com/da/vessels/POLAR-NANOQ-IMO-9231042-MMSI-331208000
Senast redigerad av Ellen60 2017-01-21 kl. 00:18.
Citera
2017-01-21, 00:44
Medlem
Citat:
Fast är inte det där en sådant fartyg att de fryser in ombord? Enligt vad jag förstod av sidan som du länkade till, jag förstår inte isländska och översättningarna blir något märkliga grammatiskt.

Jeg har googlet litt og funnet at p*lar nan*q losser i Fredrikshavn og Hirtshals. P*lar seafood (som båten eies av) har fabrikk i Aarhus som er i den nordligste delen av Danmark. Har enda ikke funnet noen forbindelse til korsør. Det jeg har lenket til er stort sett websleuths, der står teksten på engelsk.

Hva som er likt:
Begge var unge jenter som ferdedes alene ute tidlig på morgenen.
Begge forsvinningene skjer i tilknytning til en havn.
Begge har blitt fraktet bort i bil.
EM ble funnet på et et sted som ble brukt som dumping for kriminelle/ I båten på Island der to menn ble arrestert ble det funnet store mengder hasj.

Hva som er ulikt i de to sakene:
EM ble funnet ett halvt år etter. Hun forsvant sporløst.
I saken på Island er det mange spor. Fra overvåkningskamera, blod i leiebil osv.
Citera
2017-01-21, 00:53
Medlem
Citat:
Jeg har googlet litt og funnet at p*lar nan*q losser i Fredrikshavn og Hirtshals. P*lar seafood (som båten eies av) har fabrikk i Aarhus som er i den nordligste delen av Danmark. Har enda ikke funnet noen forbindelse til korsør. Det jeg har lenket til er stort sett websleuths, der står teksten på engelsk.

Hva som er likt:
Begge var unge jenter som ferdedes alene ute tidlig på morgenen.
Begge forsvinningene skjer i tilknytning til en havn.
Begge har blitt fraktet bort i bil.
EM ble funnet på et et sted som ble brukt som dumping for kriminelle/ I båten på Island der to menn ble arrestert ble det funnet store mengder hasj.

Hva som er ulikt i de to sakene:
EM ble funnet ett halvt år etter. Hun forsvant sporløst.
I saken på Island er det mange spor. Fra overvåkningskamera, blod i leiebil osv.

Hur menar du med att bägge fallen har kopplingar till hamn? Om EM skulle gått och nått hem så skulle hon passerat hamnområdet men det är tveksamt om hon ens kom så långt. Eller vad tänker du på med det? Spår eller inte spår kan ju handla helt om "tur", att flickan i Reykjavijk fastnade på övervakningskameran med den röda hyrbilen.
Citera
2017-01-21, 01:19
Medlem
Citat:
Hur menar du med att bägge fallen har kopplingar till hamn? Om EM skulle gått och nått hem så skulle hon passerat hamnområdet men det är tveksamt om hon ens kom så långt. Eller vad tänker du på med det? Spår eller inte spår kan ju handla helt om "tur", att flickan i Reykjavijk fastnade på övervakningskameran med den röda hyrbilen.

Hvis man søker på EM og havn, viser det seg at politiet gjort mange søk i korsør havn.

På denne videoen finns et mulig scenario (0.17);
URL=""][https://www.youtube.com/watch?v=TN0jIV6MBAo/URL]

Det kunne vært intressant å holde kamerat i posisjonen det er på videoen 0.17. Hva gjør mennene etter at jenta er firsvunnet ut av bildet?

To personer har spanet etter ett lett offer. De har en bil i nærheten, eller de sitter i en bil klar til å angripe.

Jeg er enig i at at om det finnes spor eller ikke, kan handle om tur eller inte tur.
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-21 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in