Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
EM hittades i vatten på julafton men var det vatten där en bit in i juli? En del av dammarna blir väl närpå torrlagda om det inte är regnig sommar?
Lik som ligger i vatten bevaras hyfsat väl tills de kommer upp ur vattnet då de faller sönder och förmultnas snabbt (fast kanske inte så väl om det rör sig om månader i vatten, de kunde inte se om det var en man eller kvinna) . Lik som grävs ned tenderar att ruttna medan ett lik som ligger på jord kan bli skelett inom någon vecka under sommaren. Lite länkar från rättsläkare:
http://www.dagensarena.se/magasinetarena/eko-dod-kravmarkt-in-i-evigheten/
http://www.metro.se/artikel/rättsläkaren-det-här-händer-i-kroppen-när-du-dött-xr
EM grävdes inte ner, Vivi grävdes ner, det är en skillnad, och det är vad jag vill ha sagt. Fallet Vivi är ett sidospår men det kan visa sig finnas en koppling genom att det finns vissa likheter i de båda fallen. Om man förstår fallet Vivi kanske det går upp ett ljus i fallet EM, typ.
Likheter och gemnsamma nämnare i de två fallen;
1.Offret var en kvinna.
2.Offret hade sannolikt druckit alkohol.
3.Offret var på väg hem.
4.Offret försvinner under kväll/natt.
5.Offret försvinner 9 och 10 juli.
6.Offret sågs senast i livet av vänner.
7.Offret försvinner möjligtvis inom ett område som trafikeras av samma tidningsbil. (Vi vet inte om åkeriet hade körningen när Vivi försvann.) Dock sannolikt inom samma tidningsdistrikt.
8.Offret har bragts om livet.
9.Längs med offrets förmodad färdväg ligger åtminstone idag företaget K&L.
10.Fyndplatserna ligger N, NV om bostadsorten.
11.Fyndplatserna ligger utanför i tråden nämnt tidningsdistrikt.
12.Fyndplatserna ligger vid vatten.
13.Fyndplatserna ligger avskilt.
14.Fyndplatserna kräver att ett fordon har använts.
15.Fyndplatserna ligger cirka 1,2 mil ifrån varandra, båda cirka en mil utanför tidningsdistriktet.
16.Ingen har sett något som klart kan sättas i samband med försvinnandet.
17.Offret har gömts.
18.Offret har gömts slarvigt.(Kroppen hittades.)
Det finns säkert mer, dock så bevisar det ingenting, men det kan inte uteslutas att det handlar om samma gärningsperson.
Man kan fråga sig om det är en slump att offren hittas i ungefär samma område. En förklaring kan vara att mördaren av någon naturlig anledning har varit i Korsör och Ringsted men bor N, NV om Ringsted. Jag inbillar mig att en mördare helst inte återvänder med sitt fordon till en ort där han en stund tidigare kidnappade eller överföll någon, därför så tror jag att mördaren inte bor i Korsör eller Ringsted, snarare N, NV om Ringsted.