2017-01-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Tydligen vill den danska polisen ha kontakt med den hundägare som hittade EM.

Kan hundägaren vara GM, eller någon som kände till var kroppen fanns och som inte ville att familjen skulle leva i ovisshet, men som i övrigt inte röja sig? Känns inte så sannolikt, men det är iaf en möjlighet.

Vet att det var något mord i Sverige på 90-talet (tror jag) där någon ringde polisen om att en skadad/död person fanns på platsen, men som senare aldrig hördes av eller hittades. Så gott som alla som utrett fallet tror att det var mördaren som ringde polisen.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tydligen så är det BT som vill ha kontakt med hundägaren, inte polisen.

Hundägaren har dessutom varit med i dansk media och synts med bild.
Citera
2017-01-17, 22:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Gärningsprofilgruppen hamnade väl i slutsatsen att det mest sannolikt var ett brott av sexuell art.
Det stämmer.

Jag är inne på samma spår, men om Remark menar gärningsprofilgruppen i samma bemärkelse som svenska gärningsmannprofilgruppen, så ger ju din länk inget direkt stöd för det – de som uttalar sig i den artikeln har vad jag begriper ingen insyn i själva utredningen.
Citera
2017-01-17, 22:08
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hundägaren har dessutom varit med i dansk media och synts med bild.
Nej, fel hundägare. http://www.bt.dk/danmark/emilie-blev-fundet-naer-familien-moensters-baghave-vil-gennemgaa-tusindvis-af
Citera
2017-01-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tydligen så är det BT som vill ha kontakt med hundägaren, inte polisen.

Jaha, min bristfälliga danska ställer till det.
Citera
2017-01-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är inne på samma spår, men om Remark menar gärningsprofilgruppen i samma bemärkelse som svenska gärningsmannprofilgruppen, så ger ju din länk inget direkt stöd för det – de som uttalar sig i den artikeln har vad jag begriper ingen insyn i själva utredningen.

Nej, som jag förstår det så är det inte personer inblandade i själva utredningen som uttalat sig. Polisen har ju locket på.
Citera
2017-01-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Nej, fel hundägare. http://www.bt.dk/danmark/emilie-blev-fundet-naer-familien-moensters-baghave-vil-gennemgaa-tusindvis-af

Ojdå, jag har trott sen jag läste artikeln att det var hundägaren som fann EM... Men har inte hundägaren som fann EM varit med i media också,bl.a att han såg en kropp i vattnet?
Citera
2017-01-17, 22:26
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ojdå, jag har trott sen jag läste artikeln att det var hundägaren som fann EM... Men har inte hundägaren som fann EM varit med i media också,bl.a att han såg en kropp i vattnet?
Inte vad jag har sett.
Citera
2017-01-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneLupin
Inte vad jag har sett.

Jag kan nu bara hitta artiklar där det står att det var en hundägare som av en tillfällighet fann liket av EM. Hundägaren uttalar sig inte själv. Så jag hade fel.
Citera
2017-01-20, 02:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Med 17 ljus kring dopfunten - ett för varje år som Emilie Meng fick leva - tog hennes familj och vänner farväl av henne i kyrkan i Korsør.

Begravningen av flickan som hittades mördad på julafton hölls på torsdagen av prästen som en gång konfirmerade henne.

– Lika meningslös som hennes bråda och våldsamma död var, lika betydelsefullt var hennes liv. Hon var ett ljus för många, sade prästen Anna Helleberg Kluge.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sorgen-i-kyrkan-for-mordade-emilie-17/
Citera
2017-01-20, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.expressen.se/kvallsposten/sorgen-i-kyrkan-for-mordade-emilie-17/

Citat:
Begravningen av flickan som hittades mördad på julafton hölls på torsdagen av prästen som en gång konfirmerade henne.

– Lika meningslös som hennes bråda och våldsamma död var, lika betydelsefullt var hennes liv. Hon var ett ljus för många, sade prästen Anna Helleberg Kluge.

Det är inte bekräftat att EM blev mördad, varför envisas media med att skriva att hon blev mördad?

"hennes bråda och våldsamma död" - vad innehöll hennes bråda och våldsamma död?
Citera
2017-01-20, 10:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är inte bekräftat att EM blev mördad, varför envisas media med att skriva att hon blev mördad?

"hennes bråda och våldsamma död" - vad innehöll hennes bråda och våldsamma död?

När det skrivs så så tänker jag att hin måhända har skador som antingen kan orsakats av trafikolycka eller misshandel.
Citera
2017-01-20, 13:59
Medlem
Det har skjedd en lignende forsvinning på Island, en 20 år gammel jente ble borte da hun gikk hjem klokka fem på natta i Reykjavik. To menn fra båten p*lar Nan*q -*o er arrestert.

https://www.flashback.org/t2803139

Noe søkt, men kan p*lar Nan*q også ha vært i Korsør 10/7 da Emilie forsvant? Eller at noen fra båten har forbindelse til stedet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in