2016-12-30, 12:28
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
http://smoketower.com/xvape-x-max-v2-pro-svart.html

Kör denna funkar mkt bra till hasch., dock bör du alltid ha lite knaster eller gräs i botten för att inte kleta igen filter.

Jag frågade smoketowet innan jag beställde och de rekommenderar den för hasch.

Har inte haft en vape innan men gillar verkligen denna. Så sjukt skön och lagom varm ånga man kan sitta och puffa i timmar.

Min favorit mix är att du blandar ca 0,3 gräs med 0,2 brunt och så börjar du med en låg temperatur och går varmare och varmare

Den funkar för olja också men har inte testat det

provade en sån lägger du de koncentrerade i ss kopen? eller hur undviker du bäst att det översta filtret ska bli täckt? ledsen för mitt kötthuvetänkande = )

Kan även säga hur jag gör. bara så jag får den bästa rökerfarenheten då jag älskar mitt B

tar bort munpippan knaster i botten sen småsmå hasch kullor till den nästan är helt full sen slänger jag på toppen bara. men sen när jag röker de är det lätt att topfiltret (munfiltret) blir lite täckt så får dra hårda puffs =) men diggar hela grejen men ser gärna förbättringar i mitt rökande =)

Mvh

Edit: Meningen är att jag försöker plocka på mig lite tips till en nybörjare vapesession=)
Senast redigerad av Faztr 2016-12-30 kl. 13:12.
Citera
2016-12-31, 00:17
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faztr
provade en sån lägger du de koncentrerade i ss kopen? eller hur undviker du bäst att det översta filtret ska bli täckt? ledsen för mitt kötthuvetänkande = )

Kan även säga hur jag gör. bara så jag får den bästa rökerfarenheten då jag älskar mitt B

tar bort munpippan knaster i botten sen småsmå hasch kullor till den nästan är helt full sen slänger jag på toppen bara. men sen när jag röker de är det lätt att topfiltret (munfiltret) blir lite täckt så får dra hårda puffs =) men diggar hela grejen men ser gärna förbättringar i mitt rökande =)

Mvh

Edit: Meningen är att jag försöker plocka på mig lite tips till en nybörjare vapesession=)
Mitt bästa tips för att inte gegga igen filret är att inte ta i förmycket. Jag har aldrig använt koncentrat bara hasch och grönt. Du bör rengöra den mellan varje laddning. Jag rekommenderar dig att köpa lite kemisk rent aceton utan olja. Funkar skit bra att rensa filtret.

Men som jag sa tidigare testa ta i lite mindre
Citera
2016-12-31, 00:46
Medlem
Tjena.De-e-Leifis avatar
Varför finns det inte THC-E-liquid i Sverige? Syftar på FS etc.
Citera
2017-01-01, 17:09
Medlem
Faztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Mitt bästa tips för att inte gegga igen filret är att inte ta i förmycket. Jag har aldrig använt koncentrat bara hasch och grönt. Du bör rengöra den mellan varje laddning. Jag rekommenderar dig att köpa lite kemisk rent aceton utan olja. Funkar skit bra att rensa filtret.

Men som jag sa tidigare testa ta i lite mindre

de funkar bättre o bättre nu jag packar de ganska bra innan lät jag de mer ligga löst o allt hasch följde med upp till filtret =) tack för tipsen
Citera
2017-01-02, 21:25
Medlem
Tjena, har lite funderingar på olika vätskor/oljor som man kan använda, har kollat runt lite på nätet och hittar massa olika sorter både med och utan nikotin. Har hört rykten om att man inte kan använda vilken vätska som helst beroende på vad man har för vaporizer, äger för nuvarande ingen men då jag testat hos en polare så är jag intresserad av att börja. Varit inne på smoketower och där hittade jag denna som jag fattat lite tycke för: http://smoketower.com/davinci-ascent-black-se.html
Då är min fråga alltså vad för sorts vätskor kan jag använda till denna och vart köper jag dom.
Citera
2017-01-06, 12:20
Medlem
MagicVaporizerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungroy
Tjena, har lite funderingar på olika vätskor/oljor som man kan använda, har kollat runt lite på nätet och hittar massa olika sorter både med och utan nikotin. Har hört rykten om att man inte kan använda vilken vätska som helst beroende på vad man har för vaporizer, äger för nuvarande ingen men då jag testat hos en polare så är jag intresserad av att börja. Varit inne på smoketower och där hittade jag denna som jag fattat lite tycke för: http://smoketower.com/davinci-ascent-black-se.html
Då är min fråga alltså vad för sorts vätskor kan jag använda till denna och vart köper jag dom.

DaVinci Ascent är en utgående modell och 2239 kr är bland marknadens högsta priser. Den nya vaporizern på gång från DaVinci heter DaVinci IQ och är överlägsen Ascent på alla vis. Sannolikt kommer den att finnas tillgänglig i webshopparna i slutet av janauari så om jag vore i dina kläder och var villig att lägga 2000 kr+ på en vape skulle jag väntat på den. Just Ascent kan vaporizera alla typer av vätskor som är ämnade för aromterapi och cannabisextrakt. Här är en bra guide från DaVinci själva om hur du går tillväga: https://www.youtube.com/watch?v=TLFJYRKd8BQ
Citera
2017-01-06, 19:38
Medlem
Smoketowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungroy

Nu hade vi ju inte rekommenderat en DaVinci Ascent för e-juice utan snarare en riktig e-cigg, gärna i sub ohm-klassen. DaVinci Ascent är klockren för örter och koncentrat men vi tycker att en "traditionell" coil med ordentlig mod är att föredra alla dagar i veckan.

Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med att välja!
Citera
2017-01-07, 23:10
Medlem
Någon som kan rekomendera en lagom billig vape som säljs på svensk online-butik som tillåter användning av gräs och inte bara olja.

Den får gärna vara så liten som möjlig också. Tack på förhand!
Citera
2017-01-20, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senroo
de gör du helt rätt i, du kommer inte ångra dig ^^, skicka gärna ett meddelande sen om va du tyckte
Direkt man tar den i handen känner man att det är kvalitetsgrejer som osar tysk ingenjörskonst, har bara prövat med G än så länge men tänkte testa med B & koncentrat inom överskådlig framtid.

Ett mycket bra köp som förhoppningsvis kommer hålla i bra många år. 3300:- kan tyckas vara lite saftigt men det är såå värt.

Det går att vara mycket mer sparsam med växtmaterialet har jag märkt om man jämför med rökning även fast man pillar i så lite som 0,15 räcker det för att bli redigt stekt.

Mängden vape är också imponerande, lätt i klass med storebror volcanon.
Senast redigerad av Passtb 2017-01-20 kl. 02:58.
Citera
2017-01-20, 12:32
Medlem
Haggeifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Någon som kan rekomendera en lagom billig vape som säljs på svensk online-butik som tillåter användning av gräs och inte bara olja.

Den får gärna vara så liten som möjlig också. Tack på förhand!

Kan varmt rekommendera Magic Flight Launch Box, den säljs för ungefär 1000 kr på till exempel Smoketower där jag köpte min.

Blev positivt överraskad över hur bra och effektiv den var med tanke på de billiga priset. Har haft min i säkert ett år nu och den funkar utmärkt, och man får dessutom livstids garanti. Den är också väldigt liten, du kan lätt gömma den i handen eller stoppa ner den i fickan. En väldigt prisvärd vape om man inte vill lägga flera tusen!
Citera
2017-01-20, 15:11
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har kört lite med en Volcano i ett par veckor nu. Jag är fan inte så imponerad. I jämförelse med den fantastiska Arizer Extreme Q så är den klumpig, ful, oskön att använda och jag vet inte allt. Visst levererar den godkänd ånga och munstycket är bra men jag gillar den en helt enkelt inte.
Citera
2017-01-20, 16:54
Medlem
cattivos avatar
Tänkte när man vapear brunt i, hur noga är det med inställningar? (grader) för att få ut så mycket som möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in