Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-26, 10:40
  #2521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Tjena! Är i marknaden för en vaporizer då jag vill kunna röka diskret inomhus.

Vill inte ha en apparat man måste driva med tändare (utan det ska sköta sig självt),
Vill kunna röka både brunt och grönt med vape:n,
Har relativt känslig hals, så om det finns någon vejp som är mer skonsam än nån annan skulle det väga tungt (vet dock inte om så är fallet mellan olika vejps)
Diskret är A och O som sagt; mindre ljud, storlek etc = bättre.

Budget är inte oändlig men om det är en apparat som varar länge kan man punga ut lite extra cash för den isf.

Hoppas nån rutinerad kan enkelt vägleda mig och spara mig tid då jag är ganska specifik med vad jag söker.

Något från STORZ & BICKEL, kanske mighty eller volcano, båda har koncentrerat adapters och kräver ingen tändare. Ska gå bra med både brunt och grön, deras prylar håller 10 år, minst.
Citera
2024-04-01, 12:29
  #2522
Medlem
Illuzionzs avatar
Erfarenhet av magicvaporizers.se? Problem med tull?

Tittat på DaVinci IQC. Nån som vet om koncentratkitet som går köpa till funkar med vanligt hasch?
__________________
Senast redigerad av Illuzionz 2024-04-01 kl. 12:38.
Citera
2024-04-02, 17:40
  #2523
Medlem
musicbangers avatar
Bara köpt delar till min Mighty från magicvaporizers och det har gått bra. Kan också starkt rekommendera Mighty, vilket är lite dyrare vape men klart bäst kvalite. Använder den med Xmas Starry vatten adapter, passar Mighty munstycke, och en bubblare som jag kör den genom. Känns skönt i halsen när man drar in och vill man kan man gå till högre grader men tänker mest på egen hälsa och brukar köra min mighty på runt 180c, vet att många går bra mycket högre men men.

Citat:
Ursprungligen postat av FrostensBarn
I dynavapen värmerr du med stormtändaren så grejerna i "ugnen" förångas, är en liten inlärningskurva men den klickar när den har uppnått en viss temp och jag kör 3-6sekunder extra om jag vejpar pollen och 5-9sek för lite mörkare/oljigare, sen 1-2sek om jag vejpar grönt. Smaken är chefs kiss och ruset med när man vant sig.

Luktar knappt något, luktar mest om du råkar förbränna men inte så mycket då heller. Vejpat bland familj osv och ingen har märkt någon doft.

https://m.youtube.com/watch?v=sYo1IfdU_nQ

Där är en liten inblick i hur det funkar, Dynavap har massa bra videos att lära sig av.

Satsar du på dynavap köp någon dyrare, b modellen har bara half bowl på 0,05g och övriga 0,1g samt går att ställa in till 0,05g.
Din familj vill nog inte orka tjafsa eller så vet dom inte hur det luktar. För det luktar. Rök i ditt rum, gå ut en 20 min och kom tillbaka. Utomhus är bättre men folk som snackar skit om att det inte luktar ställer bara till för andra och målar upp en helt fel bild.

Har haft Dynavap, Arizer, Boundless och min favorit Mighty - alla har luktat.
__________________
Senast redigerad av musicbanger 2024-04-02 kl. 17:50.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback