2017-01-20, 16:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cattivo
Tänkte när man vapear brunt i, hur noga är det med inställningar? (grader) för att få ut så mycket som möjligt
Det beror ju på vad det är för hasch så klart men min erfarenhet säger att man bör ta sig över 220 grader för bäst effekt. I alla fall om man ska vapea det rent. Bland man det med gräs så kanske man kan gå lägre men det har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2017-01-20, 17:01
Medlem
cattivos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det beror ju på vad det är för hasch så klart men min erfarenhet säger att man bör ta sig över 220 grader för bäst effekt. I alla fall om man ska vapea det rent. Bland man det med gräs så kanske man kan gå lägre men det har jag ingen erfarenhet av.

Alright tack för svar! Rent allmänt, är det "bättre" och vepa cb för att bli så hög som möjligt av pengarna?
Citera
2017-01-20, 17:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Alright tack för svar! Rent allmänt, är det "bättre" och vepa cb för att bli så hög som möjligt av pengarna?
Säg att jag röker 0.3 i vanliga fall. Vapear jag så räcker det med 0.1-0.2.
Citera
2017-01-20, 17:08
Medlem
cattivos avatar
Citat:
Säg att jag röker 0.3 i vanliga fall. Vapear jag så räcker det med 0.1-0.2.

Klockrent! Kan tänka mig att det blir lite hårdare rengöring också.. Kan inte vänta tills jag får min Haze Dual V3
Citera
2017-01-20, 17:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Klockrent! Kan tänka mig att det blir lite hårdare rengöring också.. Kan inte vänta tills jag får min Haze Dual V3
Jag har bara kört hasch i en Arizer Extreme Q med gott resultat. Hur det blir i portabla vet jag inte. Dom brukar om inget annat inte kunna uppnå tillräckligt höga temperaturer.
Citera
2017-01-20, 18:45
Medlem
cattivos avatar
Citat:
Jag har bara kört hasch i en Arizer Extreme Q med gott resultat. Hur det blir i portabla vet jag inte. Dom brukar om inget annat inte kunna uppnå tillräckligt höga temperaturer.

Då är jag med, tack!
Citera
2017-01-22, 16:28
Avslutad
Får man bättre effekt av sitt bruna om man blandar med knaster?
Citera
2017-01-22, 17:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Får man bättre effekt av sitt bruna om man blandar med knaster?
Rimligtvis inte. Möjligtvis om det hjälper till att förånga relevanta ämnen men inte annars.
Citera
2017-01-23, 11:13
Medlem
FelGuds avatar
Förord: Cannabis innehåller mer än 84 olika cannabinoder som alla förångas vid olika grader. De flesta cannabinoder förångas när de värms upp i vaporizern men några blir kvar pga vaporizern inte
lyckas värma molekylen till dens kokpunkt.

När du röker med eld så har du inte dessa problem då värmen från elden är mer än tillräcklig för att förånga alla cannabinoder, problemet då är att du också skapar cancerframkallande ämnen

Detta är en guide för att få ut de sista cannabinoderna från dina bruna vaporizer rester !

När du vappat allt ditt gräs eller hasch och du inte längre får ut någon "rök" och tänker tömma din vaporizer från det mörkbruna rester som finns kvar. VÄNTA kasta inte det bruna restmaterialitet utan spara det i en burk eller påse.

När du har ca 3-4 gram brunt rest material gör såhär:

*VARNING DETTA ÄR FARLIGT ATT GÖR OM MAN INTE VET VAD MAN GÖR*

1. Häll på ca 30-50 ml KEMISK REN ACETON i burken där du förvara dina bruna rester och rör om och skaka i ca 2-3 min
2. ta dubbla kaffefilter och filtrera aceton lösningen genom filtret ner i en kastrull
3. värm på LÅG VÄRME MYCKET FÖRSIKTIGT upp aceton tills det börjar koka (tar ca 1-2 min)
4. fortsätt värma tills det endast är lite aceton kvar. låt det sista av acetonet avdunsta av sig själv
5. Du har nu kvar en kletig brunmassa i botten som innehåller THC.
6. Skrapa upp kletet med hjälp av ett rakblad. Stoppa det i pipan och elda försiktigt
Citera
2017-01-23, 16:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Förord: Cannabis innehåller mer än 84 olika cannabinoder som alla förångas vid olika grader. De flesta cannabinoder förångas när de värms upp i vaporizern men några blir kvar pga vaporizern inte
lyckas värma molekylen till dens kokpunkt.

När du röker med eld så har du inte dessa problem då värmen från elden är mer än tillräcklig för att förånga alla cannabinoder, problemet då är att du också skapar cancerframkallande ämnen

Detta är en guide för att få ut de sista cannabinoderna från dina bruna vaporizer rester !

När du vappat allt ditt gräs eller hasch och du inte längre får ut någon "rök" och tänker tömma din vaporizer från det mörkbruna rester som finns kvar. VÄNTA kasta inte det bruna restmaterialitet utan spara det i en burk eller påse.

När du har ca 3-4 gram brunt rest material gör såhär:

*VARNING DETTA ÄR FARLIGT ATT GÖR OM MAN INTE VET VAD MAN GÖR*

1. Häll på ca 30-50 ml KEMISK REN ACETON i burken där du förvara dina bruna rester och rör om och skaka i ca 2-3 min
2. ta dubbla kaffefilter och filtrera aceton lösningen genom filtret ner i en kastrull
3. värm på LÅG VÄRME MYCKET FÖRSIKTIGT upp aceton tills det börjar koka (tar ca 1-2 min)
4. fortsätt värma tills det endast är lite aceton kvar. låt det sista av acetonet avdunsta av sig själv
5. Du har nu kvar en kletig brunmassa i botten som innehåller THC.
6. Skrapa upp kletet med hjälp av ett rakblad. Stoppa det i pipan och elda försiktigt

Eller så stoppar man det direkt i pipan och röker. Ger alldeles utmärkt effekt.
Citera
2017-01-23, 19:36
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Eller så stoppar man det direkt i pipan och röker. Ger alldeles utmärkt effekt.
Jo funkar också men då måste man röka mer och få i sig fler cancerframkallande ämnen
Citera
2017-01-23, 19:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Jo funkar också men då måste man röka mer och få i sig fler cancerframkallande ämnen
Du får i dig fler och mer cancerframkallande ämnen genom att befinna sig utomhus i stadsmiljö i 20 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in