2016-07-24, 15:39
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-000
Vad anses vara maxdos?

Vill veta eftersom jag inte får någon som helst effekt och jag vill minska hungern maximalt. En person påstod att reductil och cymbalta är samma sak, det kan väl inte stämma?

Det är verkligen inte samma sak.

Reductil (sibutramine), som är en numera indragen aptithämmare har en verkan som påminner om Cymbaltas, den är en Serotonin-Norepinefrin-Dopamin-återupptagshämmare - att jämföra med Cymbalta som är en Serotonin-Norepinefrin-återupptagshämmare.

Reductil har mer gemensamt kemiskt med Amfetamin än den har med Cymbalta, därav troligtvis dess aptithämmande egenskaper - det bör nämnas att duloxetin (cymbalta) inte har någon större aptitminskande effekt, utan den är ganska neutral i det avseendet.

Den ena, Cymbalta, är en antidepressiv - den andra, Reductil, är en aptithämmare.

Reductil faktasida:
-----------------------
https://en.wikipedia.org/wiki/Sibutramine

Nej, du får nog allt hitta något annat om du ska ha effekt på aptitminskning - Cymbalta är inte svaret - den som påstod det vet inte mycket om dom här medlen.

Fråga i övriga droger - drogshoppar istället, för att se om du kan hitta en hemsida där du kan köpa faktisk Reductil.
Citera
2016-07-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
Det är verkligen inte samma sak.

Reductil (sibutramine), som är en numera indragen aptithämmare har en verkan som påminner om Cymbaltas, den är en Serotonin-Norepinefrin-Dopamin-återupptagshämmare - att jämföra med Cymbalta som är en Serotonin-Norepinefrin-återupptagshämmare.

Reductil har mer gemensamt kemiskt med Amfetamin än den har med Cymbalta, därav troligtvis dess aptithämmande egenskaper - det bör nämnas att duloxetin (cymbalta) inte har någon större aptitminskande effekt, utan den är ganska neutral i det avseendet.

Den ena, Cymbalta, är en antidepressiv - den andra, Reductil, är en aptithämmare.

Reductil faktasida:
-----------------------
https://en.wikipedia.org/wiki/Sibutramine

Nej, du får nog allt hitta något annat om du ska ha effekt på aptitminskning - Cymbalta är inte svaret - den som påstod det vet inte mycket om dom här medlen.

Fråga i övriga droger - drogshoppar istället, för att se om du kan hitta en hemsida där du kan köpa faktisk Reductil.

Det är för dyrt att handla reductil på nätet, dessutom finns det en risk att dom är falska.

Vilken psykmedicin dämpar hungern mest?
Citera
2016-07-24, 17:03
Medlem
Citat:
Det är för dyrt att handla reductil på nätet, dessutom finns det en risk att dom är falska.

Vilken psykmedicin dämpar hungern mest?
Amfetaminlika preparat. Sen är det frågan om du får tag på bra grejer.
Citera
2016-07-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon

det är ockerpriser och kan dessutom vara falska. Är det inte olagligt också?
Citera
2016-07-25, 08:17
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:

Amfetamin, dexamfetamin och dextrolevometylfenidat är dom som används i Sverige - och jo, alla är narkotikaklassade och olagliga att inneha i Sverige utan recept.

Det bör även nämnas att det är osäkert att dom är lika effektiva som Reductil när det gäller dämpning av hunger - dextroamfetamin (attentin) anses t ex inte vara lika hungerdämpande som dom andra. (Det är min erfarenhet också)

Nya rön i kampen mot fetma kommer dock hela tiden, t ex skulle du kunna få tag i Capsaicin:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar...etabolism.html

Effekten är inte bevisad i människor, men i möss så får den kroppen att börja förbränna fett genom att öka metabolismen - den gör det genom att främst öka BRUNT fett - som används av kroppen för att hålla värmen på vintern. Så i teorin skulle du FRYSA mycket MINDRE med Capsaicin -behandling. : )

Medans jag skriver så ser jag att det faktiskt finns en hel del andra läkemedel mot fetma nu för tiden - en av dom, MySimba, innehåller två olika psykmediciner:

Bupropion
Naltrexon

Så svaret är välan dessa två medel, men enbart tillsammans.

Du kan läsa mer här:

http://www.dagensmedicin.se/artiklar...ptCookies=true
Citera
2016-07-26, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syntocinon

kan man få det via vården`?
Citera
2016-07-26, 09:44
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
kan man få det via vården`?
Dom får du enbart om du blir diagnosticerad med ADHD, Narkolepsi eller Hypersomni.

Har du ingen av dom, så är det bara att glömma.

Läste du inte min förra post förresten? Det finns andra, mer hållbara och mindre reglerade mediciner för att gå ner i vikt - mer hälsosamma än aptitminskare som kan göra så du missar viktiga näringsämnen.
Du tycks även ha missat att man bygger tolerans mot stimulanter, även mot bieffekter, eller som i Reductils fall, effekter - i regel så slutar dom här medicinerna funka efter några månader.

Det är väl inte så att du är normalviktig men håller på att utveckla någon sorts ätstörning?
Citera
2016-07-26, 18:07
Medlem
Citat:
Du får väl skaffa dig en sjukdom som passar. Eller så får du köra olagligt, jepp. Sett många feta pundare?
Citera
2016-11-09, 16:56
Medlem
Ninjor1987s avatar
Ja, då kan jag själv rapportera lite om Cymbalta, aka DULOXETIN.

Ligger just nu på 90 mg, och har faktiskt börjat märka viss effekt på både ångest och OCD - eller ja, ganska mycket effekt på ångest faktiskt, och lite effekt på OCD.

Dock, till min stora förvåning, så verkar det som om att även jag drabbas av den paradoxala tröttheten som en del får av Duloxetin!

Minst sagt oväntat - trodde det i regel var tvärtom. Men sover faktiskt lite bättre på den här, vaknar ej på natten i regel.

Får välan anta att det är för att Duloxetin börjar hämma Norepinefrin på 90 mg dosen (120 mg är maximum vanligtvis) och att det helt enkelt råkar vara så att den del av hjärnan den hämmar NE i, är främst en del med Alpha-2-receptorer, och det leder ju till trötthet.

(Alpha-2 är autoreceptorer - stöter man till dom, så signalerar dom att släcka ner NE-aktivitet i andra delar av hjärnan - så totalt sett kan man bli tröttare i början av behandling med alpha-2-agonister)
Citera
2017-01-20, 08:40
Medlem
Centralstimulantias avatar
Tja

Jag går just nu på maxdosen av cymbalta 120mg och har gjort de ca 6 månader. Jag tycker at det fungerar väldigt bra på mig. Det är en mirakelmedicin mot GAD och depression. Hjälper bra mot panikångest men kan fortfarande få vissa ångestattacker ibland ändå men dom är uthärdliga. Fungerar även hyfsat bra mot ocd.
Det är egentligen bara 1 jobbig biverkning och det är att min sexlust typ=0. Blir typ halvkåt max nån enstaka gång i månaden.

Peace out & ride ON
Citera
2017-01-20, 09:28
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centralstimulantia
Tja

Jag går just nu på maxdosen av cymbalta 120mg och har gjort de ca 6 månader. Jag tycker at det fungerar väldigt bra på mig. Det är en mirakelmedicin mot GAD och depression. Hjälper bra mot panikångest men kan fortfarande få vissa ångestattacker ibland ändå men dom är uthärdliga. Fungerar även hyfsat bra mot ocd.
Det är egentligen bara 1 jobbig biverkning och det är att min sexlust typ=0. Blir typ halvkåt max nån enstaka gång i månaden.

Peace out & ride ON

Tack för att du delar med dig av din erfarenhet. Har du tagit upp med din läkare om din sexlust?
Citera
2017-01-20, 09:35
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Fick Cymbalta (antidepp) utskrivet mot sömnsvårigheter och panikattacker, går just nu på remeron 45 mg sen några år. Vet att det inte är nån barnlek att börja med ny antidepp...Nu sitter jag här med förpackningen och ser att det går ju för fan inte att dela dom och trappa upp!

Doktorn sa att de har jättebra erfarenheter av den här medicinen, apoteket sa att biverkningarna var för jävliga...vem har rätt, och hur ska jag trappa upp när de inte går att dela (kapslar)???

Biverkningarna var så svåra att iaf jag och en vän gav upp. Grav yrsel, ångest, panik, sömnlöshet. Ja, inte alls roliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in