2019-10-21, 20:41
Medlem
Ebetyls avatar
Cymbalta är tydligen ett dåligt preparat, jag sa till läkaren att jag har dålig effekt (illamående & självmordstankar) av Zoloft antidepp som jag tagit ett halvår, frågade om jag kunde pröva Cymbalta antidepp istället men då fick jag "nej men jag kan dubbla dosen Zoloft"
Citera
2019-10-25, 10:54
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
Cymbalta är tydligen ett dåligt preparat, jag sa till läkaren att jag har dålig effekt (illamående & självmordstankar) av Zoloft antidepp som jag tagit ett halvår, frågade om jag kunde pröva Cymbalta antidepp istället men då fick jag "nej men jag kan dubbla dosen Zoloft"

Vad tar du Zoloft för?
Om det skulle funka att dubbla så är det ju bra. Cymbalta.. Fy fasen
Citera
2019-12-05, 15:15
Medlem
För mig har Cymbalta varit livräddande. Speciellt i kombo med mirtazapin. Äter maxdos cymbalta och tycker att i högre doser så ger den energi. Gissar på att noradrenalinet påverkas i högre grad av en högre dos.
Citera
2020-01-31, 14:45
Medlem
Käkat Cymbalta i ca 1.5 månad nu.
Fick börja på psyket, åt sertalin i en månad ungefär innan Cymbalta. Mår bra nu och mådde bra innan jag fick Cymbalta, var ju som sagt på psyk de bytte.

Känner att jag är väldigt energisk typ, ”manisk”. Gjort massa dumma saker sen efter psyk. Har skit svårt för att sova, blev erbjuden Melatonin. Men vet att jag kan sova egentligen utan medicin. Men känns som min hjärna är på hög varv hela tiden.

Kan jag bara sluta med den? Rädd för att nämna på läkaren så jag låg inne på psyk under LPT efter en OD. Tips? Mår bra som sagt och mådde bra innan Cymbalta när jag vaknade upp efter ODn. Fick en sjuhelsikes ny bild av livet.
Citera
2022-11-16, 09:15
Medlem
Rätt gammal tråd men jaja.

Har ätit cymbalta i flera år nu den har hjälp mycket iaf om man ser till allt annat jag testat.
Allmänt så har de hjälp med ångest osv och min adhd fick cymbalta först för måendet fick senare medekinet vilket va skit kändes som gift gick igenom kroppen men fick senare elvanse och senare attentin till de.
Nu har jag både elvanse och attentin för adhd/add och fortfarande cymbalta men skulle vilja ha något annat för måendet även om jag inte mår dåligt så har jag
0 motivation.

Någon som haft cymbalta för måendet och/eller för adhd/add som gått över till något annat som hjälpt bättre ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in