2017-01-20, 10:03
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Biverkningarna var så svåra att iaf jag och en vän gav upp. Grav yrsel, ångest, panik, sömnlöshet. Ja, inte alls roliga.

Hur länge tog du dom?
Citera
2017-01-20, 10:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Hur länge tog du dom?

Några veckor, sedan blev jag inlagd på psyk, och de sattes ut där.
Citera
2017-01-20, 10:11
Medlem
hulkenbergs avatar
Vissa antidepressiva kan orsaka några få biverkningar. Är man på botten redan kan det vara svårt att härda ut, men ger man det 2-3 veckor brukar biverkningarna försvinna.

SNRI brukar bita bättre än SSRI mot ångest.
Citera
2017-01-20, 10:17
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Några veckor, sedan blev jag inlagd på psyk, och de sattes ut där.

Så länge? Biverkningarna du beskrev förutom sömnlösheten brukar vara övergående. Stod du på något annan medicin samtidigt eller? :S
Citera
2017-01-20, 10:20
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Så länge? Biverkningarna du beskrev förutom sömnlösheten brukar vara övergående. Stod du på något annan medicin samtidigt eller? :S

De satte samtidigt ut xanor mot min vilja utan nedtrappning, så visst kan det hänga ihop.

Inget antidepp har någonsin hjälpt mig, jag har provat de flesta. Mirtazapin var snällast av dem, men man blir ju fet till sist. Säger inte att de inte kan vara bra för andra, men jag har reagerat extremt dåligt på ca 15 olika sorter, av två fick jag dessutom allergi och anafylaktisk chock. Blir inget mer sånt nu, jag gav den nya, Brintellix en lång chans, men blev arg och sjuk i huvudet, så gav upp den med.
Citera
2017-01-20, 10:25
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
De satte samtidigt ut xanor mot min vilja utan nedtrappning, så visst kan det hänga ihop.

Inget antidepp har någonsin hjälpt mig, jag har provat de flesta. Mirtazapin var snällast av dem, men man blir ju fet till sist. Säger inte att de inte kan vara bra för andra, men jag har reagerat extremt dåligt på ca 15 olika sorter, av två fick jag dessutom allergi och anafylaktisk chock. Blir inget mer sånt nu, jag gav den nya, Brintellix en lång chans, men blev arg och sjuk i huvudet, så gav upp den med.

Ja det kan det definitivt göra. Kanske ska ge den en chans till? Eller testa Venlafaxin om du inte redan gjort det?
Jag är själv väldigt biverkningskänslig så jag har testat en hel del av fass-arsenalen. Sist var brintellix men den funkade inte. Enda positivt var att jag inte hade några biverkningar. Men min sociala ångest fick härja fritt och förstörde hela julen och nyår
Citera
2017-01-20, 10:31
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja det kan det definitivt göra. Kanske ska ge den en chans till? Eller testa Venlafaxin om du inte redan gjort det?
Jag är själv väldigt biverkningskänslig så jag har testat en hel del av fass-arsenalen. Sist var brintellix men den funkade inte. Enda positivt var att jag inte hade några biverkningar. Men min sociala ångest fick härja fritt och förstörde hela julen och nyår

Ja, ångest är även mitt stora problem med alla antidepp.

Nej, jag kommer inte testa fler antidepp. Provar just nu elvanse, för add. Jag hoppas att det kan ha effekt från ett annat håll av depressionen. Den ger dock också ångest för min del när den går ur kroppen, så vi får se hur det går framöver.
Citera
2017-01-20, 16:39
Medlem
Asklords avatar
Funderar seriöst att föreslå Cymbalta för min läkare. Den har indikationen Generell ångest samt att viktminskning är en vanlig biverkning som jag behöver efter mina jävla Mirtazapin-kilon
Visst den lär kapa kuken för mig men det får det vara värt. Ångesten förhindrar min sexuella lust ändå.
Citera
2017-01-21, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Funderar seriöst att föreslå Cymbalta för min läkare. Den har indikationen Generell ångest samt att viktminskning är en vanlig biverkning som jag behöver efter mina jävla Mirtazapin-kilon
Visst den lär kapa kuken för mig men det får det vara värt. Ångesten förhindrar min sexuella lust ändå.

Be om att få addera ångestdämparen Buspiron. Det är en mild ångestdämpande medicin, som kanske inte är mycket att komma med. Den har dock en verkningsprofil som ofta motverkar sexuella biverkningar från SSRI/SNRI-mediciner.
Citera
2017-01-21, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord

Körde själv 120 mg cymbalta var helt okej men slutade funka.

Tar nu anafranil 300mg myyyyycket bättre läkemedel.
Citera
2017-01-21, 09:21
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegfaller
Be om att få addera ångestdämparen Buspiron. Det är en mild ångestdämpande medicin, som kanske inte är mycket att komma med. Den har dock en verkningsprofil som ofta motverkar sexuella biverkningar från SSRI/SNRI-mediciner.

Jo det kan man alltid testa men det är ingen garanti att det funkar.
Citera
2017-01-28, 00:40
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegrandee
Körde själv 120 mg cymbalta var helt okej men slutade funka.

Tar nu anafranil 300mg myyyyycket bättre läkemedel.

Hur känner du dig med anafranil gentemot snri? Har du några kognitiva nedsättningar? Dimsyn? Magbesvär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in