Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-19, 23:56
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Är alltid plus så klart att visa bra form ofta. Haag gjorde de 3 raka lopp fram till jul då de bara blev bättre och bättre.. Men nu är jag orolig att hon blir sjuk också vilket jag tror är hög risk. Och att hon då får svårt hitta någon topp form till vm.

Har du svar på frågan om Hanna får att gult kort i stafetten vad som händer?

Har ingen koll på vad som händer om Hanna får gult på stafetten. Tror inte det drabbar laget, fast kan ha fel. Någon som har bättre koll?
2017-01-20, 00:05
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Har ingen koll på vad som händer om Hanna får gult på stafetten. Tror inte det drabbar laget, fast kan ha fel. Någon som har bättre koll?

Ett annat exempel är vad som händer om två aktiva i samma lag får varsitt gult kort under en stafett?
2017-01-20, 00:12
Medlem
Citat:
Är alltid plus så klart att visa bra form ofta. Haag gjorde de 3 raka lopp fram till jul då de bara blev bättre och bättre.. Men nu är jag orolig att hon blir sjuk också vilket jag tror är hög risk. Och att hon då får svårt hitta någon topp form till vm.

Har du svar på frågan om Hanna får att gult kort i stafetten vad som händer?

Tror som du, för "saknar energi" låter som rent trams för någon som inte tävlat på över en månad och varit tillbaka i träning i två veckor+. Ej riktigt giltig anledning enligt mitt sätt att se på det, läkarintyg tack.. Hon är nog rädd för att kalla det förkylning eftersom hon gick på idrottsgalan. Men man kan läsa mellan raderna.
Senast redigerad av frankkk 2017-01-20 kl. 00:32.
2017-01-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tror som du, för "saknar energi" låter som rent trams för någon som inte tävlat på över en månad och varit tillbaka i träning i två veckor+. Ej riktigt giltig anledning enligt mitt sätt att se på det, läkarintyg tack.. Hon är nog rädd för att kalla det förkylning eftersom hon gick på idrottsgalan. Men man kan läsa mellan raderna.

Sedan kan man ju undra vilken roll förbundet har när dom tillåter att delta..

Men hon var faktiskt energi lös förra gången hon kom ner från höjd för att sedan bli sjuk.. Var därför skrev om redan på söndag och orolig för detta. Har hänt fler gånger också. Och en gala på de tror jag inte är optimalt för återhämtning då med tanke på att man nog är rätt lätt mottaglig för något virus
Senast redigerad av Johanhaa 2017-01-20 kl. 00:48.
2017-01-20, 00:58
Medlem
Alkibiadess avatar
Efter lite funderande vill jag nog se följande lag:

Falk - Kalla - Ida - Sundling
Henriksson - Wikén - Rydqvist - Nordström
2017-01-20, 01:02
Medlem
Citat:
Sedan kan man ju undra vilken roll förbundet har när dom tillåter att delta..

Men hon var faktiskt energi lös förra gången hon kom ner från höjd för att sedan bli sjuk.. Var därför skrev om redan på söndag och orolig för detta. Har hänt fler gånger också. Och en gala på de tror jag inte är optimalt för återhämtning då med tanke på att man nog är rätt lätt mottaglig för något virus

Kan inte tänka mig att man har någon annan policy än eget ansvar. Men det är hon som får ta smällen också. Denna gång är det ingen fördel i laguttagningsmatchen att inte tävla, riskerar bli ett nytt Falun för henne nu.
2017-01-20, 01:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Ryska uttagningarna är ibland lite svåra att förstå, även så till Ulricehamn. Ingen Tchekaleva, Matveeva eller Belorukova. Ej heller någon Sedova. Särskilt Tchekaleva och Sedova är lite konstigt att de saknas när det nu är fristilslopp i Ulricehamn. Länge sedan Sedova fick åka nu, åker hon U23-VM istället kanske. Belorukova verkar inte åka U23-VM då hon skall vara iväg på träningsläger med Tchekaleva och Matveeva.
2017-01-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kan inte tänka mig att man har någon annan policy än eget ansvar. Men det är hon som får ta smällen också. Denna gång är det ingen fördel i laguttagningsmatchen att inte tävla, riskerar bli ett nytt Falun för henne nu.

Ja exakt kan nog vara så men båda är med i landslaget och jag tror nog dom måste få godkännande därifrån för att gå.. Jönsson verkar ju klarat sig bra ... och vad Haags problem mer exakt är vet vi ju inte utan spekulerar ju mera kan ju ha nollbetydelse att hon gick på galen... ska bli intressant höra vad hon själv säger.. men att ändå chansa att gå förstår jag inte så länge de finns en risk mitt undersäsongen... men jag brukar alltid tänka när de blir sjuka åkare bara de inte är någon av Kalla Stina Heller Olsson Calle dom är svåra att ersätta alla andra går ersätta
2017-01-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ja exakt kan nog vara så men båda är med i landslaget och jag tror nog dom måste få godkännande därifrån för att gå.. Jönsson verkar ju klarat sig bra ... och vad Haags problem mer exakt är vet vi ju inte utan spekulerar ju mera kan ju ha nollbetydelse att hon gick på galen... ska bli intressant höra vad hon själv säger.. men att ändå chansa att gå förstår jag inte så länge de finns en risk mitt undersäsongen... men jag brukar alltid tänka när de blir sjuka åkare bara de inte är någon av Kalla Stina Heller Olsson Calle dom är svåra att ersätta alla andra går ersätta

Haag och Jönsson är/var perfekt för längdförbundet att skicka till galan. Båda är bland dom fem kändaste i laget och kan ge bra med uppmärksamhet men är samtidigt på dekis i sina karriärer. Individuellt är man en bit från medaljerna och till lagen finns det massor med alternativ. Ingen direkt smäll för landslaget mao.

Som du säger, det går att ersätta.
2017-01-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ett annat exempel är vad som händer om två aktiva i samma lag får varsitt gult kort under en stafett?
Vad skulle hända då menar du? Det händer ingenting så länge de inte hade gult kort sen tidigare.
2017-01-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Vad skulle hända då menar du? Det händer ingenting så länge de inte hade gult kort sen tidigare.

Men de intressanta är väl vad som händer om Hanna F får att hon har ju redan ett sedan förra helgen...
2017-01-20, 11:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Carl Quicklund har beslutat att lägga av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in