Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-16, 20:00
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag skulle nog säga att hon har haft en plats i stafettlaget i nästan tio år nu.

Det må så vara, men ett stafettlag plockas inte ut på gamla meriter.
2016-12-16, 20:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Ändå så är hon alltid aktuell för att åka stafetten. Skulle nog säga att hon resultatmässigt har en stafettplats just nu.
2016-12-16, 20:02
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

När jag menade "aldrig haft" menade jag årets lag. Förlåt om jag var otydlig.

(Nu har jag börjat citera mig själv också...)
2016-12-16, 20:03
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Jag kommer inte ihåg siffrorna från Faluns stafettbanor, men är inte Lahtis bägge banor i närheten av Faluns klassiska i total climb?

99/83 i Falun mot 92/102 i Lahtis.
---
Blir vad jag sett iaf första loppet med 7 tyskor imorgon. Måste vara friplats för Julia Belger iom Alpen Cup-segrare 2016/17 som bäddar för det digra tyska koppel av åkare.
---
Är efter att sneglat på startlistan tveksam till en topp-15 för någon svenska. Någon som kan övertyga mig om motsatsen
2016-12-16, 20:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
---
Blir vad jag sett iaf första loppet med 7 tyskor imorgon. Måste vara friplats för Julia Belger iom Alpen Cup-segrare 2016/17 som bäddar för det digra tyska koppel av åkare.
---
Är efter att sneglat på startlistan tveksam till en topp-15 för någon svenska. Någon som kan övertyga mig om motsatsen

Märkligt med att köra masstart på en sådan bana. Enligt NRK är det luriga utförsåkningar och stor risk för omkullåkningar. Haag och Sina har nog kapacitet för topp-15. Väldigt trist utgångsläge för Dyvik.
2016-12-16, 20:30
Medlem
Om loppet ser ut ungefär som jag tror borde inte Nilsson ha problem att rygga dom allra flesta(undantaget norskor, Diggins, kanske nån till), hon kan inte vara särskilt sliten efter förra helgen om man säger så. Startplats betyder mycket imorgon och det har hon.

Lite intressant lopp ändå för Stina, 10 klassiskt jakt/mass är hennes bästa distans och skejten borde inte vara så långt efter som hennes tidigare lopp har lett en att tro. Kanske att det kan vara lite tillfälligheter med dagsformen och det relativt lilla urvalet distanslopp hon kört än så länge, att hon skulle diffa uppemot 20+ placeringar beroende på stil har jag lite svårt att tro.
2016-12-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Lite roligt att Rydqvists förslag på lika långa distanser herr/dam dissas helt av egna lagkamraterna: http://www.svt.se/sport/vintersport/na-1/

Känslan har ju förvisso varit ett tag att Rydqvist kör sitt eget race, på gott och ont.

För övrigt tycker jag själv att lika lång åktid vore en bra kompromiss, men är inte säker på att det vore så enkelt i praktiken med tanke på bristande alternativ i bansträckningar.
Vad är den exakta orsaken till att herrarnas lopp måste förkortas? Får man inte köra 3 mil på en så kort bana?
2016-12-16, 20:51
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om loppet ser ut ungefär som jag tror borde inte Nilsson ha problem att rygga dom allra flesta(undantaget norskor, Diggins, kanske nån till), hon kan inte vara särskilt sliten efter förra helgen om man säger så. Startplats betyder mycket imorgon och det har hon.

Lite intressant lopp ändå för Stina, 10 klassiskt jakt/mass är hennes bästa distans och skejten borde inte vara så långt efter som hennes tidigare lopp har lett en att tro. Kanske att det kan vara lite tillfälligheter med dagsformen och det relativt lilla urvalet distanslopp hon kört än så länge, att hon skulle diffa uppemot 20+ placeringar beroende på stil har jag lite svårt att tro.

Att norskor sätter fart (försöker) är ingen högoddsare. Fast svårt att tro att det blir på samma vis som vi sett så många gånger. Eller vill jag tro det iaf. Björgen är inte gamla Björgen och TJ är inte heller med och så är det ett väldigt jämntbra fält i övrigt. Mononen, Fessel, Diggins, Tchekalova, von Siebenthal bl a så borde inte bli för stora luckor någonstans vilket talar till Stinas fördel. Oas den höga höjden talar inte den till Stinas nackdel om man nu ska vara lite pessimistisk? Och som det verkar så blir det en chansartad tävling så det kan mycket väl bli tur eller otur som fäller avgörandet. Och det är väl dags för stolpe in nu för Stina...
2016-12-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Så typiskt av Haag att inte åka stafetten. Tror hon är rädd att åka bort sig ur laget med tanke på VM.

Var ju inte ens tänkt att hon skulle åka den här helgen blev ju övertalad till de efter Davos tanken var ju att träna nu efter 4 tävlings helger inför tsd... så vad är du ute efter? är ju förbundskaptenen som tagit beslutet... Jonna gav men ju helledigt åt...

Är de nå andra stafetter hon hoppat av när hon varit kvalificerad tänkte när du typiskt att hon inte åker... enda stafetten jag kommer på att hon hoppa av(var sjuk) var OS stafetten 2010 men den gången kostade av hoppet en guldkamp med Norge...
2016-12-16, 21:10
Medlem
Citat:
---
---

Ska Stina gå en sista sträcka i VM som många tycker vill jag se bra takter av henne i morgon en topp 10 borde helt klart vara rimligt då... hon borde åxå lösa start momentet bra... Haag borde vara runt topp 15... övriga Svenskor har rätt jobbiga lägen från start och kanske inte så lätt ta sig fram,,,

tror inte de behöver skilja jätte mkt i tid från ca topp 10 till att vara 25 imorgon man får nog titta på de avståndet åxå när man bedömer.. är man 25 och bara 10 talet sek från topp runt topp 10 får nog åxå de anses ok
2016-12-16, 22:10
Medlem
Giggsys avatar
Vilka av de bästa saknas imorgon förutom Pärmäkoski och Björgen?
2016-12-16, 22:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vilka av de bästa saknas imorgon förutom Pärmäkoski och Björgen?

Björgen är med

Kalla, Northug, Calle, Hellner, Holund, Ida, Röthe, Krueger är inte med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in