Citat:
Ursprungligen postat av
InCognitium
Okej. Då vill jag säga att det inte är ett modefenomen att påpeka om man tycker att någon beter sig självdestruktivt. Men jag förstår att jag inte är den första i ditt liv som tar upp det argumentet och att du behöver ett sätt att avfärda det på.
Jag vet att du lägger en avsevärd tid av din vardag åt att baktala främst svenska kvinnor. Jag delar inte din syn att en så stor del av svenska kvinnor skulle vara vidriga. Nog finns det en (ökande) andel kvinnor som mår dåligt och får andra att må dåligt, men så illa tycker jag inte att det är.
Jag generaliserade absolut inte muslimska män utan tog det som ett exempel. Detsamma gällde den ultrakonservative Flashback-mannen även om dessa ger sig till känna via sina åsikter titt som tätt så då dömer man dem efter dessa och inte efter vilken kategori de hamnar i. Alltså man drar slutsatsen efter att beteendet uppkommer och inte före, så som du gör med svenska kvinnor.
Vilka fördelar talar du om? Grov kvinnofridskränkning? I vilket fall vet jag inte varför den svenska kvinnan skall lastas för alla problem du radar upp. Det har mer att göra med hela det svenska folket, även män har varit med och påhejat de förändringar du inte gillar.
Jag säger inte att världen är perfekt. Inte heller att jämställdhetsarbetet i Sverige endast har positiva effekter. Män som känner sig marginaliserade och förtryckta av kvinnor är en av de negativa effekterna. Men ditt exempel belyser bra hur du övervärderar kön i olika situationer. Det finns för- och nackdelar med att vara kvinna respektive man. Dessa förändras över tiden, men kön är inte allt i livet.
Jag tror att både egoism och altruism finns i alla människor. Litar man på fel personer är det lätt att man tycker att alla bara är egoistiska, men det betyder inte att egoism är det enda som driver människan. (detta är väl dock OT).
Citat:
Okej. Då vill jag säga att det inte är ett modefenomen att påpeka om man tycker att någon beter sig självdestruktivt. Men jag förstår att jag inte är den första i ditt liv som tar upp det argumentet och att du behöver ett sätt att avfärda det på.
Det är det givetvis. Din kommentar visar enbart att du är färgad åt ett håll.
Citat:
Jag vet att du lägger en avsevärd tid av din vardag åt att baktala främst svenska kvinnor. Jag delar inte din syn att en så stor del av svenska kvinnor skulle vara vidriga. Nog finns det en (ökande) andel kvinnor som mår dåligt och får andra att må dåligt, men så illa tycker jag inte att det är.
Märklig tolkning. Vad vet du vad jag gör under min vardag? Jag delar inte din syn och du lägger ord i min mun som jag inte har skrivit. Må dåligt? Att må dåligt har jag inte nämnt ett ord om. Egen subjektiv tolkning som inte bidrar med ett dyft.
Citat:
Jag generaliserade absolut inte muslimska män utan tog det som ett exempel. Detsamma gällde den ultrakonservative Flashback-mannen även om dessa ger sig till känna via sina åsikter titt som tätt så då dömer man dem efter dessa och inte efter vilken kategori de hamnar i. Alltså man drar slutsatsen efter att beteendet uppkommer och inte före, så som du gör med svenska kvinnor.
Var precis vad du gjorde. Du uttalar dig självsäkert om män som du inte har en aning om. Blir enbart löjligt. De svenska kvinnorna tar jag helt avstånd från. Ett beslut jag valde att ta sedan åratal tillbaka.
Citat:
Vilka fördelar talar du om? Grov kvinnofridskränkning? I vilket fall vet jag inte varför den svenska kvinnan skall lastas för alla problem du radar upp.
Herregud har du missat att kvinnan måste enligt svensk lag ge sitt medgivande om vårdnad vid en skilsmässa med en man som är far till deras barn? Du är färgad enbart från en sida så det är att ödsla tid att föra en diskussion.
Citat:
Det har mer att göra med hela det svenska folket, även män har varit med och påhejat de förändringar du inte gillar.
Du överdriver. Förändringarna har inte resulterat i något bra. Jämställdhet var enbart en täckmantel till att uppnå kvinnoherravälde.
Citat:
Jag säger inte att världen är perfekt. Inte heller att jämställdhetsarbetet i Sverige endast har positiva effekter. Män som känner sig marginaliserade och förtryckta av kvinnor är en av de negativa effekterna.
Jo, det är vad du gör. Du skiter i anledningen till att män blir marginaliserade och förtryckta av kvinnor. Det räcker tydligen bara att skriva så enligt dig. Ingen som helst analys varför de blir marginaliserade och förtryckta. Du konstaterar bara helt enkelt.
Citat:
Men ditt exempel belyser bra hur du övervärderar kön i olika situationer. Det finns för- och nackdelar med att vara kvinna respektive man. Dessa förändras över tiden, men kön är inte allt i livet.
För att skriva en kommentar som denna bör du först och främst känna till vilka situationer som skapar könsskillnader. Återigen konstaterar du bara och ingen som helst analys. Torftig text med vagt innehåll.
Citat:
Jag tror att både egoism och altruism finns i alla människor. Litar man på fel personer är det lätt att man tycker att alla bara är egoistiska, men det betyder inte att egoism är det enda som driver människan. (detta är väl dock OT).
Repetition av det som jag tidigare skrev. Litar på fel personer? Hahahah! Du är alldeles för isolerad i en svensk kontext för att kunna skriva en sådan mening.