Citat:
Ursprungligen postat av
sgranskare
du menade visst att antalet sålda bilar är proportionellt med befolkning ja
dvs. "i Liberia säljs fler bilar än i Slovenien"
suck!
bättre än ditt hitlerstödjande iaf
I Ryssland såldes 1 425 791 nybilar under 2016, och det var ett väldigt dåligt år med stora tapp ända fram till November och December då den ryska bilmarknaden började återhämta sig och sakta växa igen.
Ryssland har ca. 3 ggr Ukrainas befolkning, men 3x64 478 blir ju inte en och en halv mille på långa vägar så krasst sett har Ryssland allt som allt det alltså nästan tio gånger bättre trots tappet, eller något? Nä, jag förstår inte ens argumenten som flödar här om jag ska vara ärlig.
Om en till synes stor årsvis ökning på 36% till syvende och sist genererade den där blygsamma siffran i Ukraina säger det inte mycket mer än att läget måste ha vart alldeles
sinnesjukt illa under föregående år, och den uppfattningen förstärks endast när jämförelser visar att Ryssland trots det påstådda prekära läget där borta ändå sålde dubbelt så många nybilar
i månaden än vad Ukraina lyckades med på ett helt år.
Jag förstår inte varför allt ständigt ska jämföras med Ryssland, för det tjänar sällan någonting till, allt som oftast blir det bara pinsamt. Visst, Ukraina börjar återhämta sig nu, men det gör Ryssland också, och Ryssland har ett bättre utgångsläge och betydligt större manöverrum på alla sätt. Någon tog upp Kina och att Ukraina nu handlar med dem - ja, det gör Ryssland också i hundrafalt större utsträckning osv...
Jag menar, orka!
Den här övergripande sammanfattningen är rätt bra, för jämförelserunkarna:
http://www.intellinews.com/a-tale-of-two-countries-russia-vs-ukraine-in-2017-113302/