2017-01-18, 21:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
I den här bloggen står det att två färingar är intressanta i utredningen så ni kanske skulle dämpa grönlänningshatet en liten aning.

http://www.islandsbloggen.com/2017/01/island-haller-andan-efter-20-arings.html

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så brukar det vara annat än grönlänningar ombord på alla grönländska fartyg. Jag tog också upp anledningen till detta.
Jag hatar inte grönlänningar. Tror inte många svenskar gör det då de allra flesta inte ens har träffat någon sådan. Jag har dock sett hur de beter sig. Både på Island och på Grönland. En hel del grönlänningar sitter i danska fängelser. Inte utan orsak.

Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Varför letar man inte DNA-spår efter Birna i hyrbilen?

Kanske man har gjort det redan.

Edit:

Intressant info i quarrels inlägg här ovan.
Citera
2017-01-18, 21:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
DNA-spår i hyrbilen?

Citat:
Varför letar man inte DNA-spår efter Birna i hyrbilen?

Det vet vi inte om polisen har letat efter DNA-spår i hyrbilen. Jag utgår ifrån att så har blivit gjort.

Vi får se vad som mera kommer att framkomma.
Citera
2017-01-18, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det vet vi inte om polisen har letat efter DNA-spår i hyrbilen. Jag utgår ifrån att så har blivit gjort.

Det kan vara så att Birna har fått skjuts till Hafnarfjörður av två oskyldiga fiskare, och sedan trillade i spat.
Citera
2017-01-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan vara så att Birna har fått skjuts till Hafnarfjörður av två oskyldiga fiskare, och sedan trillade i spat.

Det konstiga är att den som skjutsade henne inte hört av sig till polisen, detta är ju inget man håller tyst om på Island direkt. Man måste vara både döv och blind om man missat att hon är enormt eftersökt.
Citera
2017-01-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Varför är detta intressant? Tragiskt ja men... På Island.
Jo det kan jag förklara!
Island bad om att få ta emot araber under godhetshysterin 2015.Detta KAN vara ett första smakprov på mångkulturell sälta!
Själv föredrar jag sältan från havet.
Det krävs ett antal kvinnomord,grova våldtäkter och terrordåd innan de godhjärtade förstår vad de gjort mot sina respektive befolkningar oavsett om det gäller Sverige, Tyskland eller Island.
Den mångkulturvurmande eliten tar bort trygghet och frihet för den lilla människan.
Citera
2017-01-18, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det konstiga är att den som skjutsade henne inte hört av sig till polisen, detta är ju inget man håller tyst om på Island direkt. Man måste vara både döv och blind om man missat att hon är enormt eftersökt.
De har inte varit på Island sedan flickan efterlystes.
visir.is: DEVELOPING: Car linked to disappearance of young local woman connected crew of a trawler from Greenland
Citat:
The vessel was in harbour in Hafnarfjörður, but left to sea on Saturday evening. Birna disappeared early Saturday morning. Birna's boots were found in the harbour area, close to where the ship had been docked.
De har annat att göra än att läsa tidningar ombord. Dagstidningar finns inte heller.
Citera
2017-01-18, 21:46
Medlem
Citat:
De har inte varit på Island sedan flickan efterlystes.
visir.is: DEVELOPING: Car linked to disappearance of young local woman connected crew of a trawler from Greenland
De har annat att göra än att läsa tidningar ombord. Dagstidningar finns inte heller.

De är alltså helt avskärmade och har inte ens Smart Phones ombord? Sedan har jag svårt att tro att de jobbar dygnet runt, de måste väl få ligga i hytten och t ex titta på TV och lyssna på radio och vila sig emellanåt. Men du menar alltså att inga sådana moderniteter existerar på fartygen?
Citera
2017-01-18, 21:51
Medlem
tzjs avatar
http://www.marinetraffic.com/se/ais/home/shipid:389613/zoom:9

Båten snart i hamn igen.
Citera
2017-01-18, 21:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
De är alltså helt avskärmade och har inte ens Smart Phones ombord? Sedan har jag svårt att tro att de jobbar dygnet runt, de måste väl få ligga i hytten och t ex titta på TV och lyssna på radio och vila sig emellanåt. Men du menar alltså att inga sådana moderniteter existerar på fartygen?
Nej, det menar jag inte, men det är långa arbetsdagar ombord och fritiden ägnades åt annat än nyheter.
Citera
2017-01-18, 21:59
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Troligen gör man det alt. redan har gjort det. Två män skulle varit arresterade och då måste det finnas specifika misstankar. Eller så vet man helt enkelt att dessa två var med i bilen och att detta är orsaken till arresteringen.

Troligen finns inte Birna på båten heller.
Senast redigerad av Hummm.. 2017-01-18 kl. 22:01.
Citera
2017-01-18, 22:02
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Nej, det menar jag inte, men det är långa arbetsdagar ombord och fritiden ägnades åt annat än nyheter.

Som vad...!?
Citera
2017-01-18, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Som vad...!?
Idiotfråga. Vad annat kan man syssla med? Snacka, spela poker, läsa bok, sova? Fyll i listan själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in