2017-01-18, 21:12
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgranskare
du menade visst att antalet sålda bilar är proportionellt med befolkning ja
dvs. "i Liberia säljs fler bilar än i Slovenien"

suck!

bättre än ditt hitlerstödjande iaf

I Ryssland såldes 1 425 791 nybilar under 2016, och det var ett väldigt dåligt år med stora tapp ända fram till November och December då den ryska bilmarknaden började återhämta sig och sakta växa igen.

Ryssland har ca. 3 ggr Ukrainas befolkning, men 3x64 478 blir ju inte en och en halv mille på långa vägar så krasst sett har Ryssland allt som allt det alltså nästan tio gånger bättre trots tappet, eller något? Nä, jag förstår inte ens argumenten som flödar här om jag ska vara ärlig.

Om en till synes stor årsvis ökning på 36% till syvende och sist genererade den där blygsamma siffran i Ukraina säger det inte mycket mer än att läget måste ha vart alldeles sinnesjukt illa under föregående år, och den uppfattningen förstärks endast när jämförelser visar att Ryssland trots det påstådda prekära läget där borta ändå sålde dubbelt så många nybilar i månaden än vad Ukraina lyckades med på ett helt år.

Jag förstår inte varför allt ständigt ska jämföras med Ryssland, för det tjänar sällan någonting till, allt som oftast blir det bara pinsamt. Visst, Ukraina börjar återhämta sig nu, men det gör Ryssland också, och Ryssland har ett bättre utgångsläge och betydligt större manöverrum på alla sätt. Någon tog upp Kina och att Ukraina nu handlar med dem - ja, det gör Ryssland också i hundrafalt större utsträckning osv...

Jag menar, orka!

Den här övergripande sammanfattningen är rätt bra, för jämförelserunkarna:
http://www.intellinews.com/a-tale-of-two-countries-russia-vs-ukraine-in-2017-113302/
Senast redigerad av ceph 2017-01-18 kl. 21:19.
2017-01-19, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Problemet du har är att många om inte den absoluta majoriteten av den Moskva trogna delen av kyrkan kör en pro-rysk propaganda. Många ber dessutom enbart för fallna proryssar men säger inte ett ord om den Ukrainska armen. De har helt enkelt en prorysk propaganda kanal vilket många inte vill vara med om.

Detta kanske var ett kortsiktigt beslut från Moskva styrelsen, men långsiktigt så tror jag knappast att detta är bra från deras håll. Det kommer bara leda till att fler rysktalande går över till den Ukrainska delen av den ortodoxa kyrkan.

Det är inte mitt problem, det är Ukrainas. Du kan, enligt egen utsago, Ukraina ganska bra, men det gör inte jag.

Det är min absoluta övertygelse att de konflikter vi ser i denna materiella värld till sin natur är andliga, så det är inte konstigt om kyrkorna påverkas. Jag vet inte vad ROC säger, men jag vet att Filaret ber att dömda terrorister från Tornado-divisionen ska friges och jag reagerar. Det måste finnas principer och moral - speciellt i kyrkan.

Du har säkert noterat att jag inte bara lider med soldaterna i Donbass, utan också med soldaterna i UAF. Jag vill ha slut på brodermorden. Det kan inte ske förrän träsket i Kiev rensas upp.
2017-01-19, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det är inte mitt problem, det är Ukrainas. Du kan, enligt egen utsago, Ukraina ganska bra, men det gör inte jag.

Det är min absoluta övertygelse att de konflikter vi ser i denna materiella värld till sin natur är andliga, så det är inte konstigt om kyrkorna påverkas. Jag vet inte vad ROC säger, men jag vet att Filaret ber att dömda terrorister från Tornado-divisionen ska friges och jag reagerar. Det måste finnas principer och moral - speciellt i kyrkan.

Du har säkert noterat att jag inte bara lider med soldaterna i Donbass, utan också med soldaterna i UAF. Jag vill ha slut på brodermorden. Det kan inte ske förrän träsket i Kiev rensas upp.

Som icke-religiös person vill jag tvärtom påstå att de världskonflikter som påstås ha andlig bakgrund i själva verket är av materiell natur, d.v.s. det handlar om kamp om pengar. Tyvärr är alla kyrkor i Ukraina djupt korrumperade. Attackerna mot Moskvapatriarkatet är provokationer och kan ha satts igång både av kyrkan själv, av någon från Ryssland, av vilken ukrainsk idiotnationalist som helst eller av folk kring Filaret.

Konflikterna mellan de ortodoxa kyrkorna i Ukraina speglar hela landets grundproblem: Det handlar om kriminella fåraherdar som vill tjäna pengar och om ett IQ-befriat bräkande boskap som följer med blint i hopp om att finna grönare ängar.
2017-01-19, 10:35
Medlem
Citat:

Varför har jag en känsla att så få tar dess ord på allvar utan mer ser komik i dom. Högtravande ord i en tom skramlande tunna där Putins unkna doft dominerar. Var finns fakta i stället för gårdagens sjuka ideologi. Var finns moral och etik i stället för osunt kremlfjäsk. Att sjunga kremlmaffians lov är ju enbart att hylla ondskans ideologi. Så inte förvånande att Kiev har omvärldens respekt medan Kreml ses mer som lögnens och tjuvarnas boning.
2017-01-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Som icke-religiös person vill jag tvärtom påstå att de världskonflikter som påstås ha andlig bakgrund i själva verket är av materiell natur, d.v.s. det handlar om kamp om pengar. Tyvärr är alla kyrkor i Ukraina djupt korrumperade. Attackerna mot Moskvapatriarkatet är provokationer och kan ha satts igång både av kyrkan själv, av någon från Ryssland, av vilken ukrainsk idiotnationalist som helst eller av folk kring Filaret.

Konflikterna mellan de ortodoxa kyrkorna i Ukraina speglar hela landets grundproblem: Det handlar om kriminella fåraherdar som vill tjäna pengar och om ett IQ-befriat bräkande boskap som följer med blint i hopp om att finna grönare ängar.
Ukraina har en turbulent historia med allt från anspråk på landyta till barbariska massmord på civilbefolkningen där. Det är väl att alltmer uppdagas om Moskvadiktaturen som är dagens orsak till kris. Dess tidigare folkrättsbrott, tvångsförflyttningar, massinterneringar, systematiska mord, ända ner till kannibalism. Och detta är alltså senaste 100 åren, en regim som har detta i sitt bagage gör väl knappast världen förvånad med att även sprida korruptionsanklagelser om sina antagonister.

Västvärlden har lärt sig för mycket av historien för att gå på simpla falskryktespridningar från Kreml.
2017-01-19, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sgranskare
Ukraina har en turbulent historia med allt från anspråk på landyta till barbariska massmord på civilbefolkningen där. Det är väl att alltmer uppdagas om Moskvadiktaturen som är dagens orsak till kris. Dess tidigare folkrättsbrott, tvångsförflyttningar, massinterneringar, systematiska mord, ända ner till kannibalism. Och detta är alltså senaste 100 åren, en regim som har detta i sitt bagage gör väl knappast världen förvånad med att även sprida korruptionsanklagelser om sina antagonister.

Västvärlden har lärt sig för mycket av historien för att gå på simpla falskryktespridningar från Kreml.

Ett mycket märkligt svar på mitt inlägg, där jag påpekar att attacken mot Moskvapatriarkatets kyrkor i Ukraina kan vara ett verk av precis vem som helst, inklusive Ukrotrollen. ALLA kyrkor i Ukraina är superkorrumperade och tror man att alla deras problem beror på Moskva har man inte gjort sin hemläxa eller så vill man inte ägna sig åt självrannsakan.
2017-01-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ett mycket märkligt svar på mitt inlägg, där jag påpekar att attacken mot Moskvapatriarkatets kyrkor i Ukraina kan vara ett verk av precis vem som helst, inklusive Ukrotrollen. ALLA kyrkor i Ukraina är superkorrumperade och tror man att alla deras problem beror på Moskva har man inte gjort sin hemläxa eller så vill man inte ägna sig åt självrannsakan.
Tror man att "ALLA kyrkor i Ukraina är korrumperade, superkorrumperade" (kalla det vad du vill förresten) så visar man att självrannsakan bara är ett ord för en.
2017-01-19, 16:32
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:

...

Absolut, det är Ukrains problem att många av de rysk-ortodoxa kyrkorna enbart ber för stupade ryska soldater i kriget mot Ukraina. Men jag tror att även du kan se att detta kan ses som provokativt av ukrainarna när man ska be för motståndarna?

Det kanske inte är det bästa sättet att få folk att gå till kyrkan om man säger så
2017-01-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Den efterlyste massmördaren och landsförrädaren Janukovytj (beskyddad av sin gelike vän Putin) visade sitt sanna ansikte när han bad ryssarna invadera Ukraina. Ryska soldater är inte välkomna, varken på Krimhalvön eller någon annanstans i Ukraina.

Han blev borttagen från Interpols efterlysningslista i juni 2015, är han efterlyst igen?

Massmördarna kan även finnas bland 40 israeliska militärer (och andra kriminella) som fanns i Kiev och tog order från Svoboda:

Citat:
Delta, a Ukraine-born former soldier in the Israel Defense Forces, spoke to JTA Thursday on condition of anonymity. He explained how he came to use combat skills he acquired in the Shu’alei Shimshon reconnaissance battalion of the Givati infantry brigade to rise through the ranks of Kiev’s street fighters.

http://www.jta.org/wp-content/uploads/2014/02/Delta-in-Kiev-earlier-this-month.-Courtesy-photo.jpeg

He has headed a force of 40 men and women — including several fellow IDF veterans — in violent clashes with government forces.

As platoon leader, Delta says he takes orders from activists connected to Svoboda, an ultra-nationalist party that has been frequently accused of anti-Semitism and whose members have been said to have had key positions in organizing the opposition protests.

The commanding position of Svoboda in the revolution is no secret, according to Ariel Cohen, a senior research fellow at the Washington D.C.-based Heritage Foundation think tank.

“The driving force among the so-called white sector in the Maidan are the nationalists, who went against the SWAT teams and snipers who were shooting at them,” Cohen told JTA.

He recalls feeling this way during one of the fiercest battles he experienced, which took place last week at Institutskaya Street and left 12 protesters dead.

“The snipers began firing rubber bullets at us. I fired back from my rubber-bullet rifle,” Delta said. “Then they opened live rounds, and my friend caught a bullet in his leg. They shot at us like at a firing range. I wasn’t ready for a last stand. I carried my friend and ordered my troops to fall back. They’re scared kids. I gave them some cash for phone calls and told them to take off their uniform and run away until further instructions. I didn’t want to see anyone else die that day.”
http://www.jta.org/2014/02/28/news-opinion/world/in-kiev-an-israeli-militia-commander-fights-in-the-streets-and-saves-lives

Landsförrädare passar betydligt bättre på Porky, då han från 2006 tom 2012 var USAs insiderman enligt wikileaks läckta ambassaddok .

Exempel från 2010 February 17
Citat:
4. (C) Poroshenko pledged that MFA would dedicate itself to making sure Yanukovych's inauguration (since scheduled for February 25) was a success. Poroshenko appealed for a high-level U.S. delegation, preferably led by Secretary Clinton. He recalled how he had raised the issue weeks before in a side meeting with the Secretary in London.

9. (C) Yanukovych does not want to talk about NATO membership now but is open to enhancing Ukraine's cooperation with NATO, Poroshenko said. He urged the U.S. not to read too much into language in Yanukovych's speeches favorable to Medvedev's proposal for new security architecture. Yanukovych will be open to discussing Russia's ideas but this does not mean Yanukovych will favor changing the architecture. NATO membership remains an aspiration, albeit a distant one, Poroshenko insisted.

10. (C) Poroshenko asserted that Ukraine would continue its quest for security guarantees. Ukraine's goal would be to make the 1994 Budapest Memorandum legally binding, with all nuclear powers guaranteeing Ukraine's security. Poroshenko stressed that the focus would be on multilateral guarantees, and not on a bilateral guarantee from the U.S. https://search.wikileaks.org/plusd/cables/10KYIV246_a.html

https://wikileaks.org/plusd/cables/06KIEV1706_a.html

https://wikileaks.org/plusd/cables/06KIEV2038_a.html

https://wikileaks.org/plusd/cables/09STATE129520_a.html

https://wikileaks.org/plusd/cables/06KIEV1531_a.html (med flera)

Läs FN stadgan innan du hävdar "rysk invasion"
2017-01-19, 20:12
Medlem
Citat:

Kärleken till pengar och kärleken till makt är hjärtats två huvudondskor och deras frukter har vi sett i bl.a. Ukraina. Jag menar att orsakerna är andliga, men var och en ska tänka själv och behöver inte tänka som jag gör. Jag förstår de som bekämpar penningen och jag har också gjort det i många inlägg och även försvarat kommunister.

Om du säger att alla kyrkor i Ukraina är korrupta, så är det säkert så.

Turchinov har någon sorts band med svenska Livets Ord och det var han, den blodiga pastorn, som startade inbördeskriget. Kyrkorna förfaller lite varstans och även i Ukraina.
2017-01-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Absolut, det är Ukrains problem att många av de rysk-ortodoxa kyrkorna enbart ber för stupade ryska soldater i kriget mot Ukraina. Men jag tror att även du kan se att detta kan ses som provokativt av ukrainarna när man ska be för motståndarna?

Det kanske inte är det bästa sättet att få folk att gå till kyrkan om man säger så

Jag kan inte säga emot dig, eftersom jag inte vet vad ROC gör i Ukraina. Jag kan bara säga att det inte låter bra. Förra året bad en ukrainsk präst bara för UAF i Lvov. En rysktalande västerlänning reagerade och påpekade att sådant inte är kristligt. Om de rysk-ortodoxa gör någonting liknande är det inte bra.
2017-01-19, 20:37
Medlem
[quote=vedhuggare|59652342

Turchinov har någon sorts band med svenska Livets Ord och det var han, den blodiga pastorn, som startade inbördeskriget. Kyrkorna förfaller lite varstans och även i Ukraina.[/QUOTE]

Hänger inte med, kan ni utveckla han på vilket sätt han startade kriget ?
(intog han en polisstation?)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in