Citat:
Ursprungligen postat av
lunar56
Den där 23 åringen vet kanske mer än vad han säger? Åtminstone tycker jag han har en skum förklaring.
Såg en dokumentär på tv4 play om en 15 årig pojke som mördades pga en flickvän. Så visst förekommer sånt.
Han vet garanterat mycket mer än vad han säger.
Han var en av de första på plats som jag uppfattar det och hinner med att knäppa kort på grabben, ge honom "HLR" samt springa från brottsplatsen med BOs mobil innan polisen kommer till platsen, vilket tog max 5-10 minuter.
Han har tidigare kriminella handlingar bakom sig med bl a bomber/sprängämnen.
Att skaffa sig ett alibi i en förort som Rosengård är nog enklare än att knyta sitt eget skosnöre.
Polisen bör nog kartlägga denna lirare lite mer än att han tog hand om BOs mobil. Vad var själva syftet med det? Vart tog simkortet vägen? Påstås även att han var vid någon resturang i närheten när han hörde skotten.
Vilken restaurang var det och finns han med på övervakningsbilder?
Han bör absolut INTE avfärdas så lätt.
När det gäller BO så tror jag inte att han var på gym. Utan det sa han nog bara till sina föräldrar. Han var någonstans i Malmö och träffade på fel folk.
Jag tror inte ens att han var med på bussen då polisen inte kan se honom på övervakningsbilder.
Om han hade vänner med sig när skottlossningen inträffade så är det nog bäst att de talar om NU ,antingen med polis eller lämnar ett PM här på flashback, om vem som har gjort det och varför.
Risken finns annars att mördaren släcker ner vittnen.
GÖR DET RÄTTA!