2017-01-18, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jag är överens med dig om din tolkning. Det var inte mig du argumenterade mot. Bara bidrog med lite länkar.

Nä, blev lite fel där. Vi är överens.

Ont. GW nämnde igår att ingen i BOs familj tidigare varit straffad, men i tråden har jag för mig att åtminstone pappan var det. Vad stämmer?
Citera
2017-01-18, 16:10
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Ont. GW nämnde igår att ingen i BOs familj tidigare varit straffad, men i tråden har jag för mig att åtminstone pappan var det. Vad stämmer?
Nu skriver jag ur minnet så det kan vara fel. Nej, tror det var ex flickvännens pappa som var straffad för misshandel av en kvinna.
Citera
2017-01-18, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
https://www.flashback.org/sp59603656

404 not found. som vanligt. folk säger att bilder sprids men kan inte hittas någonstans
Citera
2017-01-18, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag får en känsla att BO har snackat skit (förtal oberoende om det är sanningar eller lögner) om sin ex-flickvän av bitterhet när hon dumpade honom. Den nya somaliagangstern tolererade inte att någon dissade hans egendom och därmed inte visar respekt för den dominante negerhanen. Det finns bara en lösning på problemet för konsekvensmästarrasen och han tar mha en i flocken BO av daga. Problemet löst för honom och kvinnan ser han som en hjälte samtidigt som risken att torska på livstid är 5% (men han är säkert under 21 så även om han drar nitlotten blir det inget längre straff).

Kan mycket väl vara så. Men känns olustigt att hon skulle gått från arab till somalier. Är han verkligen somalier?

Btw någon som vet vad hans fd tjej hette så kan man ju kolla om hon e tsm med någon ny.
Citera
2017-01-18, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Det var väl B:s (påstådd flickvän) pappa som varit straffad?
Citera
2017-01-18, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Nu skriver jag ur minnet så det kan vara fel. Nej, tror det var ex flickvännens pappa som var straffad för misshandel av en kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Det var väl B:s (påstådd flickvän) pappa som varit straffad?

Tack, så var det nog.
Och det har väl ingen relevans egentligen.
Citera
2017-01-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyDarkPrince88
404 not found. som vanligt. folk säger att bilder sprids men kan inte hittas någonstans

Kolla moderator meddelandet är ett tips men här har du --> (FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Citera
2017-01-18, 16:26
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ahmeds kusin klagar: http://www.expressen.se/kvallsposten/ahmeds-kusin-sluta-sprida-falska-rykten/
Konstigt. Han vet ju att folk inte gärna pratar med polisen i området och det är väl bra flashback engagerar sig och är ett forum där de anonymt kan berätta vad de vet och hör. Är det någon här som bor i området och kan berätta hur snacket går? Här är du ju anonym så upp med de ni vet.
Nu har t.o.m. snuten uppmärksammat fotodetektivernas idoga "spaningsarbete
" här i tråden
Citera
2017-01-18, 16:38
Medlem
-TheRiddle-s avatar
OK,nu ska jag vädra mina teorier.

*Det här är ingen felskjutning, man sköt precis den man ville likvidera, man vände t.o.m. om och sköt igen i huvudet på mycket nära håll för att säkerställa att Achmed dog.

*Achmed var lätt kriminell, som majoriteten av Ali-Babbarna i Malmö, dock troligen inte så pass insyltad så att det motiverar denna avrättningen. Att han ändå var kriminell har jag flera säkra indikationer på, men jag går inte in på dessa eftersom jag anser att mordet ändå inte har med det att göra.

* Det är ett hedersmord. Det har med någon tjej att göra. Hennes pojkvän, bror, far eller annan släkt till den personen, det är där man ska söka. Det är svårt för oss andra att begripa att man gör så här mot någon pga nån kärleks/sex-bagatell men det är så de gör i Ali-Baba-kulturen
Citera
2017-01-18, 16:46
Medlem
En fågel viskade i örat:

Killen som tagit bilden, som också är med i Expressens artikel, är en kille vid namn Achmed Adnan Adulaziz. Han har smeknamnet Achmed JÄZZ&Achmed FÅR.

Killen har tidigare varit häktad för bomberna mot Victoria Park tillsammans med en kille vid namn Mardin Osman.

Kollar man Mardin Osmans Facebook kan man se Adulaziz i en av bilderna, med svart tröja och cigg i handen.

Adulaziz har tidigare arbetat på Rosengårdskolan (mellan 2009-2011).

Det är alltså han som är i Expressens artikel och också han som tog bilden på den döde Ahmed.
Citera
2017-01-18, 16:50
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
En fågel viskade i örat:

Killen som tagit bilden, som också är med i Expressens artikel, är en kille vid namn Achmed Adnan Adulaziz. Han har smeknamnet Achmed JÄZZ&Achmed FÅR.

Killen har tidigare varit häktad för bomberna mot Victoria Park tillsammans med en kille vid namn Mardin Osman.

Kollar man Mardin Osmans Facebook kan man se Adulaziz i en av bilderna, med svart tröja och cigg i handen.

Det är alltså han som är i Expressens artikel och också han som tog bilden på den döde Ahmed.

Och såna jävla rötägg anställer 7-klövern att jobba med våra barn i skolorna
Citera
2017-01-18, 16:54
Medlem
Citat:
En fågel viskade i örat:

Bild på honom: https://minfil.org/XeE5sdb1b5/883855f6162f177589f469334aa7a54b9bab725e.jpg

Ser ut att vara i samma jacka som i Expressen-artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in