2017-01-18, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Är väl just för att han tillsynes står och flinar på en väldigt sorgesam tillställning så att säga. Även om han antagligen inte har något med mordet att göra så är det ett ganska märkligt beteende. Alla utom han ser ganska sammanbitna ut. Men det är väl inte så konstigt egentligen. Om man inte känner offret behöver man inte vara tagen av händelsen. Men det kan säkert sticka i ögonen på anhöriga till offret.

Jag vet inte om du behöver droppa namn på honom. Om du känner för det så. Men jag tänker att om han är en känd rånare så borde hans namn redan vara känt för utredarna. Så det är väl inte nödvändigt att droppa det i tråden egentligen.

ok om det var anledningen, de är redan kända vill jag påstå.
Citera
2017-01-18, 19:42
Medlem
Fundera på detta.

Ahmed hade inte alls varit på någon träning. Därav inga träningskläder. Ahmed hade varit på annan plats i stan.

Ahmed hade inte åkt buss. Därför inga bilder får bussarnas övervakningskameror. Ahmed blev avsläppt på busshållplatsen från en bil. Ahmed var inte ensam utan hade vän/vänner med sig.

Det är inte säkert att Ahmeds vän/vänner som sprang från platsen såg vem som gjorde det. Personen kan ha varit maskerade. Men,

Det pratas om att det var två. Det kan varit en och den andra är den vän som Ahmed anlänt med vid busshållplatsen som sågs springa från platsen samtidigt som GM. Därför kan det uppfattas som två. (där är inga fördelar att vara två om man är till fots vid en skjutning. Tvärtom. På scooter, ja). Det kan finnas en nära vän till Ahmed som mycket väl vet vem som sköt. Och eftersom GM vet att den person är den enda som faktiskt kan identifiera GM är denna vän så klart inte intresserad av att vittna. Vem verka ljuga mest i förhören och vilka var Ahmed närmaste vän eller vänner? Vem umgicks han med mest vid tillfället?

Varför ljuger Ahmed för sina föräldrar att han ska iväg och träna men sen gör annat? Normalt brukar han bli körd till träningarna. Eller ljuger föräldrarna om det? Om inte tyder det på att Ahmed skulle göra annat denna kväll. Och vad skulle det vara som han inte vill föräldrarna ska veta?
Citera
2017-01-18, 19:49
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Bild på honom: https://minfil.org/XeE5sdb1b5/883855f6162f177589f469334aa7a54b9bab725e.jpg

Ser ut att vara i samma jacka som i Expressen-artikeln.

Kan inte detta vara samma kille som han som står och flinar så glatt i trappan. Någon påstod att det var en tjej men hans ögon är så speciella och det ser nästan ut som att han använder mascara. Och jackan är det inte samma på båda bilderna? http://imgur.com/a/dP7Uk
Citera
2017-01-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Varför inte göra det ännu mer svart och vitt? Varför begränsa dig till Rosengård? Det finns säkert inte 5 invandrare i hela Malmö eller ens hela Sverige som har ett hederligt jobb utan alla lever på bidrag.

Inte undra på att bidragstagande SD-are i Landskrona, Sjöbo och Bromölla får så lite i ersättning varje månad!

Du... Jag är invandrare och jobbar. Har bott här i 9 år nu och jobbat på samma ställe sen december 2009.
Det bidraget vi får (min fru är svensk) är barnbidrag till våra 2 barn. Och nej, jag vill inte skaffa fler barn. Det är dyrt och en utmaning att uppfostra dem nu med så mycket som kan gå fel när et är så många idioter överallt. Det räcker att man umgås med fel folk så går det helt åt helvete.
Citera
2017-01-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
http://i.imgur.com/vrJfApuh.jpg

Struntprat? Förmodligen.

Vafan är det hon säger? Sen när började svensson tjejer skriva på blattesvenska?
Citera
2017-01-18, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Den där 23 åringen vet kanske mer än vad han säger? Åtminstone tycker jag han har en skum förklaring.
Såg en dokumentär på tv4 play om en 15 årig pojke som mördades pga en flickvän. Så visst förekommer sånt.

Han vet garanterat mycket mer än vad han säger.
Han var en av de första på plats som jag uppfattar det och hinner med att knäppa kort på grabben, ge honom "HLR" samt springa från brottsplatsen med BOs mobil innan polisen kommer till platsen, vilket tog max 5-10 minuter.
Han har tidigare kriminella handlingar bakom sig med bl a bomber/sprängämnen.

Att skaffa sig ett alibi i en förort som Rosengård är nog enklare än att knyta sitt eget skosnöre.

Polisen bör nog kartlägga denna lirare lite mer än att han tog hand om BOs mobil. Vad var själva syftet med det? Vart tog simkortet vägen? Påstås även att han var vid någon resturang i närheten när han hörde skotten.
Vilken restaurang var det och finns han med på övervakningsbilder?

Han bör absolut INTE avfärdas så lätt.

När det gäller BO så tror jag inte att han var på gym. Utan det sa han nog bara till sina föräldrar. Han var någonstans i Malmö och träffade på fel folk.
Jag tror inte ens att han var med på bussen då polisen inte kan se honom på övervakningsbilder.

Om han hade vänner med sig när skottlossningen inträffade så är det nog bäst att de talar om NU ,antingen med polis eller lämnar ett PM här på flashback, om vem som har gjort det och varför.
Risken finns annars att mördaren släcker ner vittnen.
GÖR DET RÄTTA!
Citera
2017-01-18, 20:00
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Fundera på detta.

Ahmed hade inte alls varit på någon träning. Därav inga träningskläder. Ahmed hade varit på annan plats i stan.

Ahmed hade inte åkt buss. Därför inga bilder får bussarnas övervakningskameror. Ahmed blev avsläppt på busshållplatsen från en bil. Ahmed var inte ensam utan hade vän/vänner med sig.

Det är inte säkert att Ahmeds vän/vänner som sprang från platsen såg vem som gjorde det. Personen kan ha varit maskerade. Men,

Det pratas om att det var två. Det kan varit en och den andra är den vän som Ahmed anlänt med vid busshållplatsen som sågs springa från platsen samtidigt som GM. Därför kan det uppfattas som två. (där är inga fördelar att vara två om man är till fots vid en skjutning. Tvärtom. På scooter, ja). Det kan finnas en nära vän till Ahmed som mycket väl vet vem som sköt. Och eftersom GM vet att den person är den enda som faktiskt kan identifiera GM är denna vän så klart inte intresserad av att vittna. Vem verka ljuga mest i förhören och vilka var Ahmed närmaste vän eller vänner? Vem umgicks han med mest vid tillfället?

Varför ljuger Ahmed för sina föräldrar att han ska iväg och träna men sen gör annat? Normalt brukar han bli körd till träningarna. Eller ljuger föräldrarna om det? Om inte tyder det på att Ahmed skulle göra annat denna kväll. Och vad skulle det vara som han inte vill föräldrarna ska veta?
Att det skulle varit 2 dementerar polisen så där har du nog rätt.
Det finns ett scenario till. Att Ahmed säger han ska träna för att han har något helt annat i väskan än träningskläder. Kanske en Jacka, eller något annat han har förvarat åt någon annan mot betalning. Vapen?
Han kan ju t.o.m blivit av med väskan på stan med någon annans saker i och sitter i skiten.
Om han själv blåst någon genom en piratjacka kanske man inte blir skjuten för?i
Senast redigerad av Tomato 2017-01-18 kl. 20:15.
Citera
2017-01-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Vafan är det hon säger? Sen när började svensson tjejer skriva på blattesvenska?

Inte konstigare än att Sebbe Staxx pratar blattesvenska
Citera
Medlem
Att så många vet, men ändå håller käft (så här långt) tyder allt mer på religiöst (?). Har ju mer känts som att han satt på fel brud. Vi kommer nog aldrig få veta. För detta är inte Sverige, detta är Rosengård!
Citera
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vdl
Du... Jag är invandrare och jobbar. Har bott här i 9 år nu och jobbat på samma ställe sen december 2009.
Det bidraget vi får (min fru är svensk) är barnbidrag till våra 2 barn. Och nej, jag vill inte skaffa fler barn. Det är dyrt och en utmaning att uppfostra dem nu med så mycket som kan gå fel när et är så många idioter överallt. Det räcker att man umgås med fel folk så går det helt åt helvete.
Tyvärr drabbas även du av all kritik fast du sköter dig. Det är ännu en konsekvens av situationen i Sverige.

Fortsätt du kämpa och gör rätt för dig, du verkar vara en sund inställning.
Citera
2017-01-18, 20:11
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Att det skulle varit 2 dementerar polisen så där har du nog rätt.
Det finns ett scenario till. Att Ahmed säger han ska träna för att han har något helt annat i väskan än träningskläder. Kanske en Jacka, eller något annat han har förvarat åt någon annan mot betalning. Vapen?
Han kan ju t.o.m blivit av med väskan på stan med någon annans saker i och sitter i skiten.
Om han själv blåst någon genom en på piratjacka kanske man inte blir skjuten för?
Inte ovanligt i sådana där kretsar att någon som är grön utan span på sig förvarar narko vapen stöldgods mm åt kriminella individer som har snutens ögon på sig och skulle dom då behöva sitt vapen eller droger så ringer dom bara och möts upp någonstans.
Citera
2017-01-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk

När det gäller BO så tror jag inte att han var på gym. Utan det sa han nog bara till sina föräldrar. Han var någonstans i Malmö och träffade på fel folk.
Jag tror inte ens att han var med på bussen då polisen inte kan se honom på övervakningsbilder.

Om han hade vänner med sig när skottlossningen inträffade

Det är ungefär den teori jag presenterade i mitt förra inlägg.

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård

Dock tycker jag inte vi ska låsa oss vid att han träffade fel folk. Det kan röra sig om vad som helst. En fika, shopping, affärer, tjejer m.m.

Här är många frågetecken. Var GM med Ahmed eller väntade han på plats? Väntade GM på plats uppstår fler frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in