2017-01-17, 17:39
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Du är patetisk med dina ad hominem, hade du istället bemött argument i tråden så hade du kanske framstått som något intelligent.

Nu gör du bara dig själv till åtlöje.

Jo dom som härstammar från din kategori människor brukar också uttrycka sig så som du gör just nu.
Ni är ett facit
Citera
2017-01-17, 17:43
Medlem
Att invandrare från Mellanöstern och Afrika skulle gymma sverige i längden är bara trams. De rika arabländerna har ingen nytta av dessa skitmänniskor så varför skulle Sverige. Allting blir sämre, från fulare brudar till ett lägre BNP per capita och försämrad miljö. Dessutom behöver dom här skitländerna sin lilla andel högutbildade för att få ordning på sin skithåla.
Men du kan ju fortsätta tjata om pyramidspel med människor och evig tillväxt, alla vet innerst inne varför man pumpar in tredje världen apor till europa. Jävligt lustigt att såna som du aldrig blir nöjd, det kvittar hur många babbar sverige tar in och försörjer, du kräver hela tiden fler, fler och fler.
Citera
2017-01-17, 17:46
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Jag tror dom flesta skulle vara mer öppna för idén om att ta hitta mängder med flyktingar om det inte delades ut permanenta uppehållstillstånd till allt och alla. Detta skulle även minska tillströmningen av iphoneflyktingar.

Precis sluta ta in vad fan som helst och ni ska se att folk får mindre problem med den otroligt missköta flyktingpolitiken.
Citera
2017-01-17, 17:56
Medlem
Om vi skippar allt som har med "rasism" att göra och tittar över ett rent samhällekonomiskt perspektiv?

Det lär ju finnas ett gäng här på forumet som spelat Sim City (i alla olika utgåvor...)

Nu är det bara en lek med siffror (Och jävligt förenklat) , men jag tror att TS bör kunna förstå problematiken...

En stad som har x invånare behöver
1 Polis
1 sjukvård
1 brandkår
1 skola
5 arbetsplatser

En stad som har xx invånare behöver
2 Polis
2 sjukvård
2 brandkår
2 skola
10 arbetsplatser

Om du helt plötsligt dunkar in en massa mer människor från ingenstans (Flyktingar etc.) som bara ökar på invånarantalet så kraschar skiten och för att gå åter till Sim City så minskar invånarna då....

- Polisen är för få och kan inte göra sitt jobb
- Sjukvården räcker inte till för alla invånare
- Brandkåren är för få och hinner inte med att släcka alla bränder
- Skolorna kan inte ge undervisning som är bra då antalet elever överstiger skolornas kapacitet
- Alla får inte jobb för det finns inte arbetsplatser så det räcker.
- Ingen kan bo någonstans för det finns inga bostäder.

Jag är definititvt för att vi skall ta emot flyktingar - MEN det skall inte göras på det ogenomtänkta sättet man hittils har gjort.
Man måste ha en fungerande infrastruktur som har kapacitet att ta emot den mängd man har tänkt sig - att dunka in 10.000 flyktingar (Mindra By/stad) utan att först säkerställa att alla samhällsviktiga instutioner har kapacitet är hetr hål i huvudet.
Citera
2017-01-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
har du inte sett hur det ser ut i sverige vakna
Citera
2017-01-17, 20:52
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Varför rädda 10 - 20 här när vi för samma pengar kan rädda 100 - 200 i lägren? Resurser är inte oändliga och det finns inga anledningar att rädda ett fåtal med hjälp av PUT. Det finns även exempel där Syrianer beviljade PUT återvänt hem och har uppehållstillståndet som en liten backup som kan användas vid behov. Så man funderar på om resurserna vi lägger hamnar på rätt ställe..

Dessutom är ju splittringarna i samhället som verkligen börjar bli märkbart nu inte önskvärd. Det finns inga som helst anledningar för en somalier att vilja integrar sig med oss när vi plockar in hela samhällen av dem..
Citera
2017-01-17, 20:53
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Finns säkert en del som anser det, men det stora flertalet ifrågasätter snarare deras självklara rätt till den svenska välfärden, svenskt medborgarskap och deras absoluta behov av att komma till just Sverige av alla säkra länder i världen om de "bara" vill rädda livet. Det går inte att på ett trovärdigt sätt argumentera för att man måste fly till Sverige från t.ex. Syrien till Iran (där man ibland bott några år), vidare till Turkiet (där man ibland bott några år) och genom hela Europa till Sverige. Särskilt inte när det finns säkra områden i Syrien.

Det är inget akut skyddsbehov det handlar om, utan om att människor från tredje världen utnyttjar möjligheten till ett liv i ett land med världens kanske mest generösa och kravlösa välfärd. Fullt förståeligt men knappast något som förpliktigar svensken att ställa upp på detta.

Citat:
Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Premissen att vi "räddar 10-20 liv" är felaktig och måste dessutom ses i relation till vad vi hade kunnat göra med motsvarande resurser som vi lägger på "flyktingmottagande" i Sverige. En summa som bara för i år kommer uppgå till en summa större än vad FN lägger på hela sitt flyktingbistånd via UNHCR.

Ett alternativt sätt att ställa frågan är: Tycker du personligen att det är värt att lyfta 10-20 personer som redan passerat en mängd säkra länder till västerländsk levnadsstandard och med löften om guld och gröna skogar locka ut desperata människor på Medelhavet i undermåliga farkoster när samma summa hade kunnat hjälpa tusentals i närområdet, där de mest hjälpbehövande befinner sig?

Det är förstås moraliskt och etiskt förkastligt att i svensk press trycka ut propagandaartiklar om hur Sverige tjänar miljarder på invandringen, hur Sandviken täljer guld med kniv pga asylinvandrare, hur svenska arbetsmarknaden skriker efter alla dessa invandrare som räddar vår välfärd och våra pensioner och hur svenska folket bara älskar flyktingar. Varför? Eftersom det är en lögn som både kan användas av flyktingsmugglare för att locka människor till Sverige och som skapar en känsla av att Sverige utnyttjar dem och är skyldiga dem en massa saker när vi nu tjänar så enorma summor på dem men de bara får bo i baracker i skogen eller i sunkiga lägenheter bland andra invandrare och inte ens miljöpartisterna vill ha dem som grannar eller deras barn i sina barns skola...

Klart många av dem börjar hata Sverige och svenskarna, om de inte gjorde det tidigare.

Citat:
Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Det KAN vara så, men det finns inga bevis för att så kommer bli fallet. Tvärtom visar erfarenheter från andra länder att andra generationen oftast är MER kriminell och MER benägen till radikalisering än första generationen. Det kanske inte är superansvarsfullt eller genomtänkt att fylla landet med en massa människor som vi vet till stor del går direkt in i livslångt bidragsberoende och som kommer utgöra en stor del av den yrkeskriminella populationen i den vaga förhoppningen om att deras avkomma en dag kanske kommer gynna Sverige i framtiden...

Det är lite som att köpa trisslotter för hela sin lön varje månad och hoppas på att man kommer vinna stort. Det KAN hända, men det gör det inte till en klok eller ansvarsfull strategi.
Senast redigerad av tryggtochbra 2017-01-17 kl. 21:05.
Citera
2017-01-17, 20:58
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Du menar alltså att du är för att rädda liv men bara 10-20 stycken? Lite synd faktiskt.

Du tillhör dom där efterblivna jävlarna som tror att "hjälpa flyktingar" är synonymt med "alla flyktingar ska till Sverige och från dag 1 få full tillgång till all svensk välfärd".
Citera
2017-01-17, 21:39
Medlem
Jag tyckte att integration och invandring borde INTE ha en eget "stadsdel".
Dela ut dom till svensk befolkning i stadsdelar så inget bråk!

Sätta INTE ihop samma invandring i stor grupp på en stor stadsdel!!!!

RINKEBY.... är så stor grupp med samma folkslag leder till våldsamhet!!!!
Det finns fler stadsdelar ökar i STOCKHOLM leder till våååldsaaam..
MALMÖ!!!
Delar i GÖTEBORG håller på att bli större och inbördeskrig överallt !!!

Jätteviktigt att fördela på folkgrupp på att INTE bo samma på området!!!
Undvik våld och bråk.
Citera
2017-01-17, 21:48
Medlem
I Sverige så finns det en religiös konflikt mellan muslimer och kristna. Den är igång och förortskriminalitet med hat mot samhällsföreträdarna är egentligen en konflikt mellan Islams civilisation och den västerländska civilisationen. Det är så att de muslimska länderna i Mellanöstern har massa öknar samt olja. Det är allt. De kan inte vinna mot västerländska civilisationen, aldrig. Fast förmodligen så ville de som har makt att skapa lite mer krig. Då blev de tvungna att flytta över muslimer till bördiga Europa. För att snabba på detta krig mellan Islams civilisation och Västerlandet. Då så sa de i Sverige att de kan få gratis bidrag också, så att de slipper integrera sig och kan följa kriget på tv istället. För det började ju 2001 som bekant. Så nu sitter alltså flera hundratusen muslimer i Sverige, får gratis mat och ser på tv att kriget mellan Islam och västerlandet är igång.
Det är enligt mig så man har planerat dagens krig, mellan Islamsk civilisation och Västerlandet.
Därefter har väldigt många muslimer blivit taggade och självradikaliserat sig och börjat redan att begå brott i Sverige.

Varför skulle man behöva skapa ett krig mellan Islam och Västerlandet?

Jo, därför att efter det andra världskriget så skapades institutioner som skulle säkra freden i Europa. Dessa instituioner gick inte att lura till ett nytt krig i Europa. Enda sättet var att ta hit muslimerna och sedan starta Islam vs Västerlandet kriget.
Citera
2017-01-17, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -.-zZZZ
Jag tyckte att integration och invandring borde INTE ha en eget "stadsdel".
Dela ut dom till svensk befolkning i stadsdelar så inget bråk!

Sätta INTE ihop samma invandring i stor grupp på en stor stadsdel!!!!

RINKEBY.... är så stor grupp med samma folkslag leder till våldsamhet!!!!
Det finns fler stadsdelar ökar i STOCKHOLM leder till våååldsaaam..
MALMÖ!!!
Delar i GÖTEBORG håller på att bli större och inbördeskrig överallt !!!

Jätteviktigt att fördela på folkgrupp på att INTE bo samma på området!!!
Undvik våld och bråk.

Invandrarna bor där bostäderna finns i mängd, oftast i miljonprogrammen. Det finns inte bostäder lediga överallt, därför kan man inte heller sprida invandrarna med minre än att man tar min bostad och ger bort den, eller bygger nya bostäder på platser där det redan finns bostäder, det går inte att lösa.
Citera
2017-01-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Har ingen som helst lust att ens argumentera med sådana individer som dig.

Din kommentar brukar komma när man inser att man har fel, och den andre har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in