2017-01-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Större satsningar vet jag inte. Enligt GW Person till exempel handlar det om organisation, detta menar även politikerna. Men i vilket fall som helst så anser jag att rättsväsendet inte fungerar bra. Vi har exempelvis problemet med att vittnen inte vågar tala och att folk knappt anmäler brott till polisen eftersom de vet att de inte har tid i alla fall. Polisen tar sig an de värsta morden, men lyckas sällan ens lösa dem. I synnerhet invandrarbrottsligheten har man mycket svårt att få bukt med.

Men du delar säkert inte min uppfattning och tycker förmodligen även att det svenska försvaret är mycket starkt och avskräckande.

Nej det gör jag inte men jag tycker inte riktigt att det är prio 1 att förbereda landet för eventuellt fler krig. det är trotsallt dessa krig som har skapat oro från första början.
Citera
2017-01-17, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
- Vårdköerna har ökat p.g.a.. massinvandringen (främst psykiatrin och tandvården, psykiatrin har slagit larm för att de tvingas skriva recept istället för att ge terapi). Var tredje svensk mår psykiskt dåligt främst på grund av arbetsbelastning. Flyktingar får gå före i vårdköerna (trots det kan röra sig om något icke kritiskt) vilket skapar frustration hos den inhemska befolkningen. Även förlossningarna har fullt sjå med alla ungar som fullkomligt sprutar ur dem.
- Orättvisa villkor för krav som ska uppfyllas för bistånd mellan "inhemska" och "flyktingar" har lett till att Socialtjänsten mer eller mindre inte längre kan bistå det folk som fanns här innan flyktingkrisen.
- Socialtjänstens handläggare blir trakasserade, hotade och antastade av flyktingar. Är man på flykt om man beter sig så?
- Utryckningsfordon förstörs, hot mot tjänstemän som gör sitt jobb (har du missat vad som sker i Malmö?).
- Många (inte alla) utnyttjar Sveriges naiva flyktingpolitik vilket har gjort att kriminella sökt sig hit för att helylletölpar kallat alla som sagt ifrån om detta för rasister och därmed har ingen velat/våga börja göra något åt saken först nu då SD börjar vinna väljare.
- Den dåliga integrationspolitiken har ännu inte skyddat de kvinnor och barn som utsätts för könsstympningar, hedersvåld och tvångsgifte p.g.a. den såkallade "religionsfriheten".
- Allt ska censureras, negerbollar såväl som Jan Lööf.
- Media vill inte gå ut med signalementen om etnicitet längre vilket är tääämligen intressant.
- Kvinnor ska nu plötsligt ha "egen badtid" för detta spektakel, ännu ett utanförskap som skapats av massinvandringen. Vad ska man göra med de tvekönade invandrarna som definierar sig som kvinnor?
- Man utvisar barnfamiljer som kommit in i samhället men låter brottslingar stanna...
- Vågen av brutala överfallsrån har ökat radikalt. BRÅ har för övrigt försökt att trolla med våldtäkt/överfalls statistiken så man inte ska se sambandet.
- Man plockar ur alla kassor för att mata in pengar till detta då bidragen vi får för att ta emot dem inte räcker till. 73 miljarder kronor är väl vad man antar det kommer kosta oss i år.

Så ja, för att Karl-Erik 95 inte ska dö i sitt kiss å bajs efter att ha jobbat hela sitt i liv skogen för att bygga upp den svenska välfärden som nu dräneras vill jag verkligen att invandringen och flyktingarna ska minska. Jag ser dagligdags hur många trasiga i vårt samhälle, psykiskt och fysiskt sjuka, missbrukare, barn och äldre samt infrastrukturer får betala ett högt pris för detta spektakel.

Lycka till att gå på bistånd som inhemsk svensk, lycka till att känna dig trygg när du går hem ensam en afton, lycka till när du blir sjuk och behöver vård, lycka till att få spendera dina äldre dar värdigt om du vill fortsätta ta in fler.

Satsa på integrationen och öppna ditt hjärta för helvete..
Citera
2017-01-17, 00:55
Medlem
Machinerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

En nations främsta uppdrag är att ta hand om sin befolkning. Behöver jag säga mer?
Citera
2017-01-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
En nations främsta uppdrag är att ta hand om sin befolkning. Behöver jag säga mer?

I samhällsvetenskapen fick jag lära mig att nationens främsta uppdrag är att få en så bra ekonomi som möjligt. Utan en bra ekonomi så kan man inte ta hand om sin befolkning. Inte sant?
Citera
2017-01-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De flesta normala svenskar håller med honom. Det vet du också. Eller så hänger du för mycket här så du tror på att majoriteten på Fb är samma som i Sverige

Jag hoppas verkligen inte det.. Han verkar inte riktigt hel i skallen. Om det är så att de flesta normala svenskarna håller med honom då tycker jag synd om de flesta normala svenskarna.
Citera
2017-01-17, 01:00
Medlem
Sooks avatar
Citat:
I samhällsvetenskapen fick jag lära mig att nationens främsta uppdrag är att få en så bra ekonomi som möjligt. Utan en bra ekonomi så kan man inte ta hand om sin befolkning. Inte sant?
Att ta hand om sin befolkning har inget med pengar att göra.
Citera
2017-01-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Låt oss backa ett par år i tiden! Muslimska terrordåd i Paris, Nice, Berlin och Istanbul. Ökad otrygghet i samhället. Bilbränder och blåljuspersonal som blir attackerade så fort de äntrar ett invandrartätt område. Tycker du framtiden i Sverige och Europa ser ljus ut?

Fast de flesta muslimer flyr bland annat på grund av dessa terrordåd? Blir inte ditt svar ganska ogiltigt då? Ja jag tycker att den ser väldigt ljus ut ifall man faktiskt sätter sig ner och tänker rationellt.
Citera
2017-01-17, 01:01
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen inte det.. Han verkar inte riktigt hel i skallen. Om det är så att de flesta normala svenskarna håller med honom då tycker jag synd om de flesta normala svenskarna.
Nu var din läsförståelse lite dålig jag menade att de flesta håller med honom, dvs dig. det är du som är honom.
Citera
2017-01-17, 01:02
Moderator
Tinuviels avatar
OT raderat. Fokus på ämnet, vill ni tjafsa med varandra gör det i PM.

Partier och partipolitik --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Att ta hand om sin befolkning har inget med pengar att göra.

Okej men då kan du betala för din sjukvård själv så kommer du se att du inte kommer ha ett öre på dig resten av livet ifall du är med om en olycka. Och jag antar att sjukvården tillhör att ta hand om sin befolkning? Snälla rätta mig om jag har fel. Jag ber dig.
Citera
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
De flesta normala svenskar håller med honom. Det vet du också. Eller så hänger du för mycket här så du tror på att majoriteten på Fb är samma som i Sverige

Jaha så det är DÄRFÖR som SD går mot 20% Och då har jag inte nämnt NMR ännu och andra partier som inte sympatiserar med denna migrationspolitik! Det är nog snarare du, min naive vän som har hängt för mycket på Aftonbladet och andra hatsajter! Ni ska inte tro på vad kommunister, AFA och vad MSM påstår!
Citera
2017-01-17, 01:04
Medlem
Citat:
Fast de flesta muslimer flyr bland annat på grund av dessa terrordåd? Blir inte ditt svar ganska ogiltigt då? Ja jag tycker att den ser väldigt ljus ut ifall man faktiskt sätter sig ner och tänker rationellt.
Har egentligen ingen egentlig åsikt om ämnet men har ändå en fråga som jag hoppas att jag får ett ärligt svar på. Skulle du kunna tänka dig bo i Rinkeby eller Fittja? Skulle du kunna tänka dig att dina barn skulle kunna växa upp i t.ex Rinkeby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in