2017-01-17, 15:35
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Förbaskat bra skrivet! Jag är själv aktiv inom moderaterna och vi tycker precis som du! Sverige ska fortsätta att stå upp för migranternas rättigheter!
Vad exakt är 'migranters rättigheter'?
Är det att fritt få välja vilket land man vill bo i helt utan motkrav?

Hur kan någon ha en rättighet i ett land som de aldrig bott i, betalat någon skatt i eller för den delen har ett medborgarskap i?
Citera
2017-01-17, 15:57
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Belägg?
Jag finner vissa invandrare mer civiliserade än många svenskar.

Suck. Ännu en idiot utan koll på hur verkligheten faktiskt ser ut. Vad trött man blir på att förklara samma saker om och om och om igen, år efter år efter år.

Du har förmodligen redan blivit totalt överkörd med fakta och rapporter, då jag såg att tråden är ganska lång, men jag kan ändå inte låta bli att besvara detta hjärndöda inlägg.

Belägg för att muslimer har en taskig kvinnosyn? Oj, var ska man börja? Listan är bokstavligen oändlig, men jag ska försöka fatta mig så kort som möjligt. Dels så har vi hederskulturen som dragit med sig medeltida kulturyttringar så som slöjtvång, könsstympning, tvångsäktenskap, barngifte och hedersmord, bland mycket annat. I vissa av dessa människors hemländer så får kvinnor frätande syra kastad i ansiktet om de missköter sig. I Saudiarabien får de varken studera eller köra bil. I Afghanistan hamnar de i fängelse eller blir piskade, eller i värsta fall mördade, om de råkar visa lite för mycket hud.

Här i Sverige har vi nu samma problem i landets förorter. Bara inte i samma enorma utsträckning. Än. Samtidigt blir svenska tjejer omringade och sexuellt antastade (ibland även regelrätt våldtagna bakifrån i publikhavet) av invandrargäng på konserter och festivaler, medan svenska barn blir omringade och sexuellt trakasserade av samma människor på landets badhus. Svenska barn och kvinnor blir även systematiskt gruppvåldtagna av invandrargäng på löpande band, ofta med väldigt sadistiska inslag som t.ex. brutal misshandel och okvädesord i linje med "svennehora". Ja, dessa gruppvåldtäkter är etniskt motiverade rasistiska hatbrott mot svenskar. Källa på att detta pågår? Jo, dels har BRÅ påvisat invandrares enorma överrepresentation i sexualbrottsstatistiken i två stora rapporter från 1996 och 2005, men även Polismyndigheten släppte förra året två rapporter där man gick ut med information kring senaste årens våldtäktstsunami, och öppet deklarerade att det i princip enbart är män med utländsk bakgrund som ligger bakom dessa grova sexualbrott. Offren är nästan alltid svenska flickor.

Inte heller drar de sig för att gängmisshandla svenska pensionärer till koma och råna dem på alla deras tillhörigheter.

Ja, detta låter ju civiliserat. Verkligen...

Om du vill veta mer om utomvästliga mäns kvinnosyn så kan du dels kolla hur deras egna länder fungerar, men du kan även läsa på lite om sharia. Allra bäst vore dock om du öppnade ögonen, slutade kalla dina medsvenskar för rasister och andra fula saker, och faktiskt plöjde igenom rapporterna jag nämner här ovan.
Senast redigerad av deadset 2017-01-17 kl. 16:01.
Citera
2017-01-17, 16:05
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Att starta en tråd om flyktingpolitik på Flashback är som att gå ut i skogen och prata med en sten.
Folk är dumma i huvudet här TS

Det är ju exakt det jag menar, du ger ju mig facit på hur alla är.
Du tycker det är välskrivet och intelligent men det får stå för dig!
Hissen går faktiskt inte hela vägen upp, så är det bara.

Välj då ut någonting och förklara varför du anser att "hissen inte går hela vägen upp".

Att bara komma med sådana här one-liners om personerna som yttrar ställningstagandena du ej instämmer i är ytterst oproduktivt...
Välj en tes, antingen själv eller utifrån vad någon annan har skrivit relevant för tråden, och argumentera för den.

Vi är väldigt många här misstänker jag, åtminstone är jag en av dem, som blir oerhört frustrerad av dessa infantilt okunniga ideologiska fanatiker, som är helt oförstående kring konsekvenserna av den politik de förespråkar, men ändå har MAGE att komma på deras höga häst och insinuera moralisk överlägsenhet, för att sedan springa iväg när någon faktiskt försöker ta reda på vad ni egentligen menar eller vill. Det är pinsamt...

Uppvisa lite intellektuell hederlighet om du vill blanda dig i diskussionen, annars finns det massa vänsterbubblor där du rygg-dunka andra förvirrade människor med lika mycket avsaknad av argument och förstånd du än så länge har demonstrerat.
Citera
2017-01-17, 16:13
Medlem
Citat:
.

Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)?
.

Låt se. 10-20 varav någon "enstaka" som VERKLIGEN missgynnar landet.

Om vi antar att "någon enstaka" är 2 st av dessa 10-20 så innebär det alltså att 10-20% av dessa VEKLIGEN kommer att missgyna landet. Våldta, råna, mörda. langa tunga droger, leva på bidrag mm.

Av 200 000 mottagna så får vi alltså mellan 20 000 och 40 000 som verkligen missgynnar landet. Och då har jag ändå inte räknat med dem som missgynnar landet fast inte verkligen utan bara så där lagom.

Hade vi i förväg känt till att det är en tiondels procent som kommer att förstöra ekonomi, kvinnor och mäns liv, elda upp skolor, kräva vakter på vartenda badhus och bibliotek så hade en normalt ansvarstagande regering satt TVÄRSTOPP för detta.

Och du tycker att vi ska acceptera 10-20%.
Så NEJ, det är helt oacceptabelt mot ett fredligt folk att släppa in så många hungriga rovdjur.
Tyvvärr för den (större) andelen som inte kommer att "missgynna" men vi kan helt enkelt inte acceptera sådana siffror. De får försöka fixa sitt eget land så gott det går även om det innebär att hälften av dem dör på kuppen.

Finns liksom ingen bäring i att bara för att det finns länder som är rena efterblivna inferno även förstöra välfungerande länder. Vem vinner på det i längden?
Citera
2017-01-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Det är ju exakt det jag menar, du ger ju mig facit på hur alla är.
Du tycker det är välskrivet och intelligent men det får stå för dig!
Hissen går faktiskt inte hela vägen upp, så är det bara.

Du är patetisk med dina ad hominem, hade du istället bemött argument i tråden så hade du kanske framstått som något intelligent.

Nu gör du bara dig själv till åtlöje.
Citera
2017-01-17, 16:39
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
[]

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? []

Vilket MENA-land tycker du fungerar bra och som du vill flytta till?
Citera
2017-01-17, 16:41
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vad exakt är 'migranters rättigheter'?
Är det att fritt få välja vilket land man vill bo i helt utan motkrav?

Hur kan någon ha en rättighet i ett land som de aldrig bott i, betalat någon skatt i eller för den delen har ett medborgarskap i?

OffT: LiberalDemokrati är ett troll av rang, ignorera eländet bara.
Citera
2017-01-17, 16:43
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)?:

Anser du att 10-20 personer som haft tillräckligt med pengar och resurser att resa hit är mer värda än andra flyktingar, och att det är bättre att lägga skattepengarna på de 10-20 istället för att lägga samma pengar på att utbilda eller rädda livet på 300 svältande barn i Syrien?

Eller är du en idiot som tror att pengar är en oändlig källa som det bara går att ösa obegränsat ur utan att det påverkar någonting negativt?
Citera
2017-01-17, 16:43
Medlem
Citat:
Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen?

Att den förstör landet med våld, sexualbrott och parallellsamhällen?

Om jag säger "Malmö", ringer det då en klocka? Vill du att resten av Sverige ska se ut som Malmö?

Sen är det inte en flyktingkris explicit utan ännu mer en migrantkris.

Citat:
som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället

Vad du tror är väl inte särskilt relevant för oss andra som försöker leva i verkligheten? Du är att likställa med en religiös fundamentalist som tror att Muhammed flög till månen på en bevingad häst.

Citat:
Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Du räddar inte några liv. Hazarbratsen från Iran var aldrig hotade. De ville bara ha det bättre ekonomiskt. På fattigpensionärerna Agda och Stures bekostnad.

Citat:
Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder.

Jaha? Är det därför många andra och tredje generationens invandrare från Mellanöstern, i exempelvis Storbritannien och Frankrike, är än mer radikaliserade och islamistiska än sin föräldrageneration?
Citera
2017-01-17, 16:46
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Det handlar inte om värde. Det är jätteenkelt. Vi har ett samhällskontrakt - vi betalar skatt för att samhället ska fungera, och våra skattepengar ska alltså komma oss till godo. Skattepengarna tillhör inte hela världen. Att dra in människovärde i det hela är helt absurt.

Om du vill leka den leken, så kan du få ansvaret för alla som inte är som de svenska lyxmigranterna, utan som faktiskt inte ens har råd att ta sig hit. Du anser att de är mindre värda än svenskar. Du är en genuint hemsk människa.
Citera
2017-01-17, 17:29
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Det farliga med flyktinginvasion är följande: Demografisk vinter, ökad brottslighet, sjukdomsepidemier, dysgenik, islamisering, bidragsberoende, terrorism, kulturkrockar, växande polisstat, politisk polarisering, radikalisering och enklavisering (balkanisering).

Nu till argumenten: Inga människor är i behov av och räddas när dem rest genom 10 talet säkra länder på väg till Sverige, är ren och skär välfärdsinvandring. Att afrikanska/arabiska invandrargrupper integreras är en myt, andra och tredje generationens invandrare uppvisar snarare ett ännu värre beteende mot värdfolket. Exempel är Stockholmsbombaren, Lastbilsterroristen i Nice och vissa av terroristerna i Paris. Att framtiden blir bättre med en stor del av befolkningen i bidragsberoende och i muslimska enklaver är befängt, enda du kommer få är skattehöjningar, terrorism och nya väljare till vänster-partierna.
Senast redigerad av Gustavus.Adolphus 2017-01-17 kl. 17:35.
Citera
2017-01-17, 17:37
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Välj då ut någonting och förklara varför du anser att "hissen inte går hela vägen upp".

Att bara komma med sådana här one-liners om personerna som yttrar ställningstagandena du ej instämmer i är ytterst oproduktivt...
Välj en tes, antingen själv eller utifrån vad någon annan har skrivit relevant för tråden, och argumentera för den.

Vi är väldigt många här misstänker jag, åtminstone är jag en av dem, som blir oerhört frustrerad av dessa infantilt okunniga ideologiska fanatiker, som är helt oförstående kring konsekvenserna av den politik de förespråkar, men ändå har MAGE att komma på deras höga häst och insinuera moralisk överlägsenhet, för att sedan springa iväg när någon faktiskt försöker ta reda på vad ni egentligen menar eller vill. Det är pinsamt...

Uppvisa lite intellektuell hederlighet om du vill blanda dig i diskussionen, annars finns det massa vänsterbubblor där du rygg-dunka andra förvirrade människor med lika mycket avsaknad av argument och förstånd du än så länge har demonstrerat.

Har ingen som helst lust att ens argumentera med sådana individer som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in