2017-01-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Avslutade mitt Viasat abonnemang för en vecka sedan. Nu funkar bara ryska nyhetskanalen RT. Betalar Putin för att den ska sändas?

den kan du se gratis på nätet och slipper bli reggad som kommunistvän.
Citera
2017-01-17, 19:34
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Sitter på ett jävligt gammalt viaplay abonnemang som jag betalar klart mindre än vad man gjort om man beställt i nuläget. Säger upp abonnemanget på sekunden ifall jag ska betala det "nuvarande" priset. De har gått lite väl maniac på att köpa upp all existerande sport.

Du är en av dem glada som fortfarande har 199 :- vad som än händer eller hur ?
Citera
2017-01-17, 19:38
Medlem
Redas avatar
Viasat ingår ju som TV3 och Tele 2 i Stenbäckssfären som är på gränsen till kriminella gangsterbolag.
Utlandsreggade ask i ask bolag som ingen har koll på.
Senast redigerad av Reda 2017-01-17 kl. 19:41.
Citera
2017-01-17, 20:04
Det verkar ju helt saknas konkurrens på den marknaden, Putin verkar vara den enda som står på konsumentens sida.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Oligopol
Senast redigerad av pe11e 2017-01-17 kl. 20:18. Anledning: tillägg
Citera
2017-01-17, 20:05
Medlem
druttaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Visar ju bara en PLmatch på lördagar klockan 16...

Det är ju inget som Viasat bestämmer över.
Utgick ett påbud ifrån Premier Leauge att endast 1 match får sändas.
Var det inte sportbare/pubägarna som låg bakom och tryckte på beslutet

"I det nya avtalet med Premier League förbjuds Viasat att sända mer än en av matcherna klockan 16:00 på lördagar direkt.

– Från och med säsongen 2013/14 har vi ett förnyat avtal med Premier League. Det är en ny avtalsperiod som sträcker sig till 2016 och i den får vi endast visa en 16:00-match även på Viaplay, säger Viasats sportchef Erik Westberg till Sportbladet."
Citera
2017-01-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttaner
Det är ju inget som Viasat bestämmer över.
Utgick ett påbud ifrån Premier Leauge att endast 1 match får sändas.
Var det inte sportbare/pubägarna som låg bakom och tryckte på beslutet

"I det nya avtalet med Premier League förbjuds Viasat att sända mer än en av matcherna klockan 16:00 på lördagar direkt.

– Från och med säsongen 2013/14 har vi ett förnyat avtal med Premier League. Det är en ny avtalsperiod som sträcker sig till 2016 och i den får vi endast visa en 16:00-match även på Viaplay, säger Viasats sportchef Erik Westberg till Sportbladet."

Jag vet att det blev så och det är därför det är kris där nu, höjer priset och blivit Viasat United. Personligen funderar jag starkt på att byta till Sky Sports för att slippa betala 600ish för skiten
Citera
2017-01-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrixk
Ja jag har haft viasat innan pg.a all sport. Fina sport paket men alla dessa höjningar har fått mej att avsluta mina månads abonnemang. Istället kollar jag free streaming på www.hahasport.com eller på http://www.sportp2p.com/live/ och där är det ofta bra kvalitet och GRATIS! Krävs heller inga registreringar.

För HD krävs det att man skapar konto på en spelsajt.
Citera
2017-01-17, 20:47
Medlem
Vikingablod76s avatar
Avvecklade Viasat för ett antal år sedan pga dålig kundservice. Svåra att få tag på, svårt att säga upp abonnemang men otroligt lätt att beställa osv. Dom har inte fattat poängen att ibland vill man ha mindre ett tag och sedan mer. Noll flexibilitet.
Citera
2017-01-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Enligt av ARN rekommenderat beslut skall uppsägning av ett tv-avtal via e-mail vara giltigt.
Hänvisning: ARN 2013-00490

Helt korrekt, kunder har rätt säga upp avtal genom epost. Viasat vill jävlas med kunderna genom att ha hyper-lång telefonkö och inte publicera epost på hemsidan. Maila dessa adresser så är det juridiskt avslutat och du slipper slösa tid på idioterna. Ju fler adresser man inkluderar dessto snabbare brukar man få svar.

fraga@viasat.se, socialmedia@viasat.se, villakampanj@viasat.se, fredrik.johansson@viasat.se, sandra.kinge@viasat.se, press@mtgsverige.se, susanne.nylen@mtgsverige.se, edvar.acar@mtgsverige.se, erik.myrlund@mtgsverige.se, christer.modig@mtgsverige.se, anders.sjoland@mtgsverige.se, marcus.lindberg@mtgsverige.se, louise.seweling@mtgsverige.se, qaiser.mian@mtgsverige.se, gunnar.johansson@mtgsverige.se

Hej,

Med anledning av prishöjningen önskar jag säga upp mitt abonnemang från och med 1 mars 2017.
Enligt ARN 2013-00490 har man rätt säga upp avtal per epost. Vid eventuella frågor kontakta mig på nummer xxx-xxxxxx.

Mvh
Namn
Personnummer eller kundnummer

http://asikt.dn.se/asikt/debatt/det-...redan-uppsagt/
Senast redigerad av home-sapiens 2017-01-17 kl. 21:01.
Citera
2017-01-17, 21:16
Medlem
Logga in via minatjanster.se så kan man välja vilka abonnemang de ska säga upp åt en så slipper man köa i telefon själv.
Citera
2017-01-17, 21:16
Medlem
Patrixks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
För HD krävs det att man skapar konto på en spelsajt.
ja jag vet. Men som jag sa så är det " ofta" bra kvalitet.
Det finns olika länkar på http://www.sportp2p.com/live/ där kvaliten varierar.
Som sagt vill man inte betala dyra cash så finns det alternativa matcher med lite sämre kvalitet.
Citera
2017-01-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrixk
ja jag vet. Men som jag sa så är det " ofta" bra kvalitet.
Det finns olika länkar på http://www.sportp2p.com/live/ där kvaliten varierar.
Som sagt vill man inte betala dyra cash så finns det alternativa matcher med lite sämre kvalitet.

Tanka aceplayer och checka reddit 30 min innan matchen startar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in